Jönnek a kisvállalati tévé reklámok?
Csak a rövid távú megtérülés számít
"A kísérlet hipotézise, hogy a televízió és az internet együtt „csodafegyver” a kkv-k kezében. Azt feltételezem, hogy a széles tömeget elérő televízió által keltett érdeklődést az online marketing hatékonyan képes kiszolgálni és akkora forgalmat generál, amellyel már rövidtávon megtérül akár egy tévéreklám kampányba fektetett pénz. Ugyanis a kkv-k számára nem szempont a márkaépítés: a tévéreklámnak azonnali eladásokat kell produkálnia, másképp a kisvállalatok ezt a marketing eszközt nem fogják alkalmazni. Egy ekkora volumenű befektetésnek gyorsan meg kell térülnie” – magyarázta Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
A felelős trendek: internet terjedése és online marketing, csökkenő költségek
A televízió mindig is nagyon áhított, de a kis- és közepes vállalatok számára elérhetetlen marketing eszköz volt a magas költsége miatt. Azonban a marketingben és a médiában megfigyelhető trendek hatására elérhetővé vált az országos televízióban való reklámozást a kkv-k számára is: az internet elterjedése lehetővé tette, hogy a televíziónézőt a sokkal hatékonyabb honlapra tereljük; a fejlett online marketing rendszerekkel az országos érdeklődés is kiszolgálható; végül a reklámfilm előállítási és sugárzási költségek jelentősen csökkentek.
Egy kkv szempontjai: alacsony költségvetés és gyors megtérülés
A Marketing Commando első reklámfilmje alacsony költségvetéssel készült. Nem célja a szórakoztatás, az imázsépítés. Be akarják bizonyítani, hogy a reklám feladata nem az, hogy "jó" legyen, hanem hogy egyértelműen gyors és konkrét eredményeket érjen ek: azaz, hogy minél többen látogassanak el a honlapra, hogy azután az értékesítési feladatot a sokkal olcsóbb és hatékonyabb honlap végezhesse el."
„Nagyon bizakodó vagyok. Remélem, hogy a kampány sikeres lesz és olyan következtetéseket vonhatunk majd le belőle, amelyek segítséget nyújthatnak a kkv-k számára, hogy a televíziót végre hatékonyan alkalmazzák” – adott hangot reményeinek Wolf Gábor kkv marketing szakértő. Hozzátette: a kezdeti eredmények nagyon biztatóak, már az első reklámmegjelenés után több ezer látogatója volt a honlapuknak.