Kevés napi 1 milliárd oldalletöltés?
Különös módon az ünnepléssel majdnem három évet kellett várni azután, hogy a Google felvásárolta az oldalt. (És az egymilliárdos megtekintés még mindig messze elmarad a Google látogatottságától) De mit jelent ez a YouTube számára? Mindenekelőtt iszonyatos sávszélesség - használatot, sokkal nagyobbat mint a felvásárláskor. Ez minden bizonnyal a profit emelkedését jelenti, de ezt nem tudhatjuk bizonyosan, hiszen a Google rengeteget invesztált a portálba az elmúlt három évsorán. Az alapítók mindenesetre úgy látják, három dolog kulcsfontosságú a portál számára:
• Sebesség - A videoknak gyorsan kell betöltődni és akadás nélkül végigmenni
• A „klipkultúra" nem tűnik el - A kisvideókat mohón fogyasztják és tökéletesen megfelelnek rendkívül sokféle tartalom megjelenítésére
• A nyílt platformok lehetőségeket nyújtanak: A tartalmak létrehozása nem YouTube feladata, ők „csak" egy olyan helyet szerettek volna létrehozni, ahol bárki akinek van egy kézikamerája és számítógépe interneteléréssel, megoszthatja életét, művészetét, hangját a világgal - néhány esetben megélhetését is biztosítva ezzel.
Amint az látható, szó sem esik pénzügyi célokról vagy tervekről. Persze egyre több hirdetés és új ajánlat lát napvilágot, melyek sok prémium tartalmat kínálnak, de pusztán a felhasznált sávszélesség finanszírozása is elég megterhelőnek látszik.
Természetesen sokan keresnek pénzt azzal, hogy egyedi tartalmakat készítenek az oldalra és csatlakoznak a YouTube Partnerprogramhoz, ebből azt gondolhatjuk, hogy maga a YouTube is szép bevételt generál. De lehet egy szép napon a Google vállat von és kihátrál a YouTube-ból, mert nem tudja vagy nem akarja tovább finanszírozni - és ezt nagy valószínűséggel észre fogjuk venni...
Addig viszont a YouTube - al kapcsolatban egyet mondhatunk: „Francba, hogy nem én találtam ki" - és egyúttal gondoljuk át mit kommunikálhatnánk MI videóinkban naponta EGYMILLIÁRD internetezőnek!