Megváltoztak a nagyvállalatok bankhasználati szokásai

A K&H 1987 óta, a hazai kétszintű bankrendszer kialakulásától kezdődően nyújt pénzügyi szolgáltatást a hazai nagyvállalatok számára. „Az elmúlt negyedszázad során több ezer hazai nagyvállalat pénzügyeit kezeltük, ami napi szinten több tízezer tranzakciót jelent, a nagyvállalatok növekedéséhez, beruházásaihoz pedig eddig több száz milliárd forint hitelt nyújtott a Bank. Ez alatt a 25 év alatt azonban teljesen átalakultak a nagyvállalatok bankhasználati szokásai.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nagymértékben megváltozott és felgyorsult a pénzügyi tranzakciók lebonyolítása, miközben egyre nagyobb igény mutatkozik a nemzetközi banki szolgáltatások alkalmazására” – mondta el Huszár Róbert.
Míg anno egy cég jellemzően egyetlen bankon keresztül intézte pénzügyeit, ma ennek éppen ellenkezője tapasztalható. Sok nagyvállalat több pénzintézettel is kapcsolatban áll, ez egyrészt megnöveli a bankok közötti versenyhelyzetet, másrészt az ügyfélkiszolgálást végző, úgynevezett front személyzet állománya, képzettsége, szakértelme döntő módon meghatározza a bank szolgáltatásainak megítélését.
Az elmúlt évtizedekben a Bank által kínált termékek köre és alkalmazása is hatalmas átalakuláson ment keresztül, amelyhez elengedhetetlen volt az informatikai rendszer komoly fejlődése is. Az elmúlt évek során számos banki IT beruházás valósult meg, amelyek eredményeként ma már egyértelműen az on-line ügyintézés térnyerése jellemző. A papír alapú utalások helyét átvették az elektronikus utalások, ezzel együtt szignifikánsan lerövidült a banki utalások rendje, néhány napról csupán néhány órára.
„A szélesedő ügyféligényekhez igazodva jelentősen bővült az elérhető szolgáltatások palettája is, ma már több mint 30 féle különböző pénzügyi szolgáltatást kínálunk a nagyvállalatok számára. Ennek egyik legjobb példája a treasury szolgáltatások széleskörű alkalmazása. Míg 20 évvel ezelőtt a treasury szinte kizárólag banki célokat szolgált, és se igény, se megfelelő technikai háttér nem állt rendelkezésre, hogy az ügyfelek is igénybe vehessék ezeket a szolgáltatásokat, ma már a nagyvállalatok részéről is megvan az igény, és az informatikai háttér is adott hozzá” – hangsúlyozta Huszár Róbert. „Csupán egyetlen dolog nem változott az elmúlt évtizedek alatt: akár a kezdeti éveket, akár a jelenlegi időszakot nézzük, egyértelműen a számlavezetést és a hitelezést igénylik és alkalmazzák leggyakrabban a nagyvállalatok” – tette hozzá a pénzügyi szakember.