Mennyit fizetünk a BKV-nak ? Hihetetlen, de már Párizs is olcsóbb ...
Budapesten jelenleg 300 forintot kell fizetni egy vonaljegyért, ez februártól 320 forintra emelkedik. A helyszínen, a buszvezetőnél megváltott jegy továbbra is 400 forintba fog majd kerülni, a tízdarabos gyűjtőjegyért pedig az eddigi 2700 helyett 2800 forintot kell majd fizetni. Az átszállójegy ára szintén húsz forinttal 490 forintra emelkedik, a metró szakaszjegyért pedig 260 forintot kell fizetni elsejétől. Drágulnak a bérletek is: a teljes árú havi bérletért ezentúl 9800 forintot kell kicsengetni a kasszáknál, a tanuló bérlet pedig 3850 forintba kerül majd havonta. A nyugdíjasok továbbra is havi 3700 forintért utazhatnak, akárcsak 2009-ben.
Nézzünk szét mennyiért utazahatunk a szomszédos, illetve közeli országokban.
Bécsben egy vonaljegyért 1,50 eurót (kb 405 forintot) kell fizetni, ez egy utazásra jogosít átszállásokkal. Ugyanez a jegy 2 euróba kerül, ha a buszon vagy a villamoson vesszük meg. Ez a jegy tehát tulajdonságait tekintve nagyjából a budapesti átszállójegynek felel meg, viszont 20 százalékkal olcsóbb annál.
Pozsonyban létezik úgynevezett alapjegy, ami 15 perces utazásra jogosít fel, 50 eurócentbe (135 forint) kerül. A 60 perces vonaljegy 70 eurócentet (190 forint) kóstál északi szomszédunknál. Ebből jól látszik, hogy a szlovák fővárosban is lényegesen olcsóbban utazhatunk, mint Budapesten.
A csehek is jobban járnak, mint mi: Prágában az átszálló jegyek 26 koronába (260 forint) kerülnek, ezek 75 percig használhatók a kezeléstől számítva. Az egy útra érvényes díj 18 korona (180 forint) a cseh fővárosban, míg a 24 órás jegyekért 100 koronát (1000 forintot) kell fizetni.
Rómában még mindig olcsóbb a tömegközlekedés, mint Budapesten. Az olasz fővárosban a 75 percig érvényes átszállásra is jogosító vonaljegy egy euróba (270 forint) kerül, míg egy egész napos utazgatásért 4 eurót (1100 forint) kell kifizetni.
Még Párizs is olcsóbbnak mondható, mint Budapest: a francia városban a másfél óráig érvényes jegy 1,60 euróba (kb 430 forint) kerül, ezzel korlátlan számú átszállásra (!) is jogosultak vagyunk az adott időszakban.
Összességében megállapítható, hogy a budapesti tömegközlekedés Európában a drágábbak közé tartozik, ha nem is a legdrágább. Persze ezek mellé érdemes lenne odatenni az ország átlagfizetéseinek adatát is, és akkor könnyen lehet, hogy a magyar főváros kilógna a sorból felfelé. Illetve nem árt megfeledkezni a szolgáltatás minőségéről sem...
(adatok,forrás: Kisalföld)