Miért félünk a sikertől?
1. A kudarctól való félelem
Paulo Coelho szerint: „csupán egy valami választhat el az álmodtól, a kudarctól való félelem.” Minden vállalkozó jól ismeri a kudarc fogalmát, de azt is megtanulták, hogyan fordítsák előnyükre, hogyan fejlődjenek általa. A kudarcok éppen arra jók, hogy változtatni tudjunk! Ahelyett, hogy mindenáron a sikerre vágynál, inkább összpontosíts a lehetséges sikerekre!
2. A figyelemhiánytól való félelem
Saját vállalkozás esetén csak magadat tudod felelősségre vonni, hiszen a döntések a te kezedben vannak. Minden egyes napon igyekezz a céljaidra összepontosítani! Egy határozott munkaterv segíthet az előretervezésben, miközben figyelmeztet a teendőidre és visszajelzést ad az elért eredményeidről.
3. A kreativitás elvesztésétől való félelem
A vállalkozók az egyedi ötleteikből élnek. A kreativitás és az előregondolkodás az, ami a vállalkozásokat pozitívan befolyásolhatja – e nélkül nem is működne semmi. Richard Branson a következőt mondta: „Az innováció nem helyettesíthető! Az eredeti, forradalmi ötletek mindig a csúcsra emelnek.” A kreativitás elősegítése érdekében inspirációt kell gyűjtened: például egy séta a parkban megnyithatja a benned rejtőző ötletek kapuit.
4. A kockázatoktól való félelem
Kockázat nélkül nincs siker! Ne ijedj meg a kezdeti nehézségektől, ehelyett fókuszálj a céljaidra! Ha biztosra akarsz menni, végezz számításokat, tervezz, kalkulálj, hogy biztosan a legjobb döntést hozd meg a végén.
5. A pénzügyi változásoktól való félelem
Vállalkozóként már nem kell várnod a havi fizetésre, és a napirendedet is te oszthatod be, hogy mettől-meddig dolgozol. Ez jól hangzik, de jól tudjuk, hogy ennek a nagy szabadságnak mekkora ára van. Minden a Te kezedben összpontosul, hatalmas a felelősség. Ha hagyod, hogy eluralkodjon rajtad a nyomás, zsákutcába kerülsz! Teremts magad körül stabil pénzügyi helyzetet, növekedj, valósítsd meg az álmaidat!
„Az egyik leghatékonyabb módszer, és egyben a saját vállalkozás sikerének a kulcsa az lehet, ha részévé válunk egy vállalkozó csapatnak, így csökkentve a félelmeket, s egyben építve az üzletünket. Egy üzleti közösségben támogatást és visszajelzést kapunk azoktól, akik megértik a helyzetünket, miközben kapcsolatokat építhetünk, és szövetségeseket találhatunk cégünk számára. A tudásmegosztás és a szakértőkkel való együttműködés a vállalkozás fejlődését segítheti elő, továbbá olyan tapasztalatokról hallhatunk, amelyek a számunkra ismeretlen területeket megjárt vállalkozóktól erednek. A hasonló gondolkodású üzletemberek között pedig érezhetően csökkenhet a stressz-szint. Magyarországon a Business Network International (BNI®) biztosít keretet a szervezett üzleti találkozók és a tudásmegosztás számára. Az „Aki ad, az nyer!”® filozófiát megvalósító üzleti modellben működő szervezet itthon már közel 40 csoportban hozza össze a sikerorientált, egymást támogatni kívánó üzletembereket.” – tette hozzá Ferling József, kommunikációs szakember.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor