Nem okozott csalódást a TUI
A társaságnál továbbra is kihívásokkal teli üzleti környezetre számítanak, bár a nyári szezon eddig viszonylag jól alakult. A téli előjegyzések a vártnak megfelelően egyelőre elmaradnak a tavalyitól, mert az utazók a recesszió miatt halogatják a vásárlást, a jövő nyári előzetes jelentkezések azonban ígéretesek.
A TUI Travel folytatja utazási kínálatának szűkítését, és áremeléssel javítja pénzügyi pozícióit. A német TUI AG és a brit First Choice Holidays fúziójából 2007-ben létrejött társaság EBITDA-eredménye (kamat- és tőketörlesztés, adófizetés és amortizáció előtti eredménye) 102 millió fontsterlingre nőtt a júniussal végződött harmadik negyedben az egy évvel korábbi 65 millióról.
A fúzióból eredő szinergia hatások növelték, az új influenza vírus miatti aggodalmak csökkentették a profitot. A bevétel 1 százalékkal 3,58 milliárd fontsterlingre esett a kínálat csökkentése miatt. Nagy-Britanniában a nyári utak átlagára 7 százalékkal nőtt, a charter utaké 12 százalékkal csökkent. Közép-Európában 3 százalékkal, Nyugat-Európában 2 százalékkal estek az árak.
A légi társaságokkal ellentétben az idegenforgalmi vállalatoknál nem csökkent a profitráta, mert gyorsan tudtak alkalmazkodni a kereslet változásához kapacitásaik csökkentésével, az árak emelésével.