Töretlen a Toyota Prius népszerűsége Japánban
A japán Gépjárműgyártók Szövetségének adatai alapján a Toyota Motor Corp., mely a világ legnagyobb autógyártója, augusztus folyamán 21.669 darab Prius-t értékesített. A értékesítések sorában a második helyezett a Honda Motor által gyártott Fit compact modell, melyből 10.927 gépjárműt adtak el.
A válság hatására egyre több fogyasztó döntött úgy, hogy a hybrid, és a környezetbarát, kisfogyasztású gépjárművek mellett teszik le a voksukat szemben a benzinfaló óriásokkal. Azonban az augusztusi eladási adatok már visszaesést mutatnak a júliusival szemben, a Prius eladásai 22 százalékkal, a Fit-é 36 százalékkal csökkentek. Elemzők szerint a csökkenés mögött nem a visszaeső igények, hanem szezonális hatások állnak.
A Honda hybrid modellje, az Insight, augusztusban a negyedik helyet foglalja el az eladási adatokban. A Honda 7.900 Insight gépjárművet adott el, mely júliushoz képest 23 százalékos csökkenés. Japánban összességében a gépjármű értékesítés augusztusban 198.265 egységre emelkedett, mely 13 hónap után az első emelkedés.