A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket

Ma, amikor a gazdasági válságok gyökeresen alakítják át a fogyasztói magatartást, különösen fontos megértenünk, kik irányítják valójában a választásokat.

A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket

A B2W – Business to Woman legfrissebb, 2025-ös reprezentatív kutatása szerint a nők befolyása tovább nőtt: míg 2022-ben a vásárlások 85%-ában volt meghatározó szerepük, idén ez az arány már elérte a 89%-ot.

Ez azt jelenti, hogy tízből kilenc alkalommal egy nő dönt arról, mit választ a család, mit vesznek meg vagy melyik márkát támogatják – ennek ellenére a legtöbb márka kommunikációja még mindig túlzottan maszkulin, vagy leegyszerűsítő sztereotípiákra épül.

A női dominancia itthon meghaladja a világátlagot

A B2W által mért 89%-os magyar arány meghaladja mind a fejlett és mind a fejlődő országok 85,7%-os átlagát. Ez azt mutatja, hogy Magyarországon a női vásárlók különösen erős döntéshozói szerepet töltenek be – ami stratégiai kihívás a márkáknak, és lehetőség azoknak, akik megértik a női logika működését.

„Ez nem pusztán nemi kérdés, hanem piaci realitás: ha a vásárlók 89%-a nő, akkor minden termék és kommunikáció női döntési logikán megy át. 65% inkább a személyes vásárlást preferálja, míg 35% weboldalon, applikációkban költ szívesebben.” – mondta Pálfi Éva női marketing szakértő, a Magyar marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának elnöke, a B2W alapítója.

Generációs különbségek a női vásárlási szokásokban

Különböző generációk – élethelyzetükből adódóan is – másképp bíznak meg a márkákban, másképp is döntenek. A fiatal felnőttek vásárlásait leginkább az impulzus és az élmény hajtja – számukra nemcsak a termék számít, hanem az, hogy mit élnek át közben, és hogyan kapcsolódhatnak általa a környezetükhöz és a közösségükhöz.

A 40 feletti nők már jóval tudatosabb vásárlók – érett döntéshozók, akik nemcsak saját igényeikre figyelnek, hanem családjuk jólétéért és a hosszú távú biztonságért is felelősséget vállalnak.

Van azonban egy közös, erős vezérfonal, ami minden női generációt összeköt: a biztonság iránti vágy. A nők ösztönösen a hiteles, megbízható márkákat keresik, amelyekben valóban bízhatnak – de ha egyszer csalódnak, az a bizalom végleg elveszett, és nem térnek vissza.

„A női fogyasztók nem egyformák, de közös bennük, hogy kapcsolatot keresnek a márkával. Aki nem érti a generációk közti különbséget, az nemcsak eladásokat, hanem jövőbeli lojalitást is veszít.” – fogalmazott Pálfi Éva.

A valódi nők nem akarnak dominálni!

Sokan félreértelmezik az erős nő fogalmát, azt gondolják, hogy a nők vágynak férfias szerepekre, pedig a helyzet egészen más. Az egyedülállók 68%-a nő, sokan egyedül nevelnek gyermeket, így a mindennapok kihívásaira saját maguknak kell megoldást találni mind a munkában, mind pedig a magánéletben. A nők elsősorban nők, és csak másodsorban fogyasztók, tehát a régi metafóra, a „ki hordja otthon a nadrágot?” már árnyaltabb képet mutat. A nők igenis vágynak a gyengédségre, a társas kapcsolatokra.

„A 21. századi nő egyszerre vezet háztartást, nevel gyermeket, épít karriert, képzi magát, rengeteg dolgot csinál egyszerre, így alig marad ideje saját magára. Félévente változnak vágyai, lehetőségei, folyamatos átalakulásban vannak. A nők nem férfiak, nem is érzik jól magukat férfias szerepekben. A mai fiataloknak pedig elege van már a siránkozásból, nem szeretnék az ezeréves generációs elnyomást magukon viselni, hiszen minden lehetőségük megvan ahhoz, hogy elérjék céljaikat. – tette hozzá Pálfi Éva.

Mi az a B2W-szemléletmód?

A B2W (Business to Woman) megközelítés a női fogyasztói döntések pszichológiáját, élethelyzeteit és értékalapú kommunikációját helyezi középpontba.

A cél nem pusztán „nőknek eladni”, hanem női logikával, női értékek mentén építeni kapcsolatot – empátiával, hitelességgel és élményalapú üzenetvezetéssel.

A B2W 2015 óta végez minden évben kifejezetten a magyar női célcsoportra fókuszáló piackutatásokat, amiket megoszt a szakmával - a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozat eseményein, a Metropolitan Egyetem Mesterképzésén –, továbbá cégvezetőkkel, nagyvállalati döntéshozókkal és a médiával. Cél, hogy a nők sokkal tudatosabb vásárlók legyenek, a márkák pedig felelősen és hatékonyan kommunikáljanak feléjük. Ez egy hatalmas társadalmi szerepvállalás, amelynek legjelentősebb eseménye a 2025. november 19-i, ezerfős B2W Fesztivál.

Mit vásárolnak most a kriptoipar bennfentesei? Az 5 legjobb kriptós előértékesítés, amely Q4-es áttörésre esélyes

A kriptovilágban az előértékesítések azok a helyek, ahol vagyonokat lehet szerezni – vagy elveszíteni. A legnagyobb megtérülést gyakran azok a projektek hozzák, amelyeket még a nagy tőzsdei bevezetés előtt sikerül elcsípni. Ugyanakkor minden valódi lehetőségre jut több tucatnyi átverés is.
2025. 11. 06. 23:30
Megosztás:

Otthon Start Program két hónap után: így látják a bankok a kölcsön jövőjét

A Bank360 által megkérdezett bankok mindegyike továbbra is jelentős érdeklődésről számolt be az Otthon Start Programmal kapcsolatban, jóllehet néhány hitelintézet érzékel némi visszaesést a szeptember eleji rohamhoz képest. Az elutasított ügyletek aránya mindenhol minimális, már a hitelkérelem benyújtása előtti tájékoztatás során sikerül kiszűrni a problémás eseteket. A bankok a jelenlegi módosítások közül jelentős hatást várnak a résztulajdon kivásárlása előtt megnyíló lehetőségtől, míg a testvérek adóstársként való bevonása szerintük csak kevésbé fogja növelni az ügyféligényt. A Bank360 összegyűjtötte az Otthon Start Program első két hónapjának banki tapasztalatait.
2025. 11. 06. 23:00
Megosztás:

Az Emirates Group közzétette a 2025–26-os pénzügyi év első felére vonatkozó jelentését

Az Emirates Group ma publikálta pénzügyi jelentését: a 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az adózás előtti nyereség 3,3 amerikai dollárt ért el, így sorozatban a negyedik olyan féléves beszámolási időszakát zárta a cégcsoport, amikor történelmi csúcsot ért el a profit. Az adózás utáni csoportszintű eredmény 2,9 milliárd dollár nyereség, ami 13%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
2025. 11. 06. 22:30
Megosztás:

A crypto mining rig jelentése, értelmezése és működése – Részletes magyarázat és gyakorlati példák a kriptobányászat világából

Mi az a crypto mining rig, és miért olyan fontos a kriptovaluta-piac működésében? Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk, mit is jelent a fogalom, hogyan működik egy ilyen berendezés, milyen típusai vannak, és hogyan kapcsolódik a Bitcoinhoz vagy az Ethereumhoz. Célunk, hogy laikus olvasók számára is érthetővé tegyük ezt a bonyolultnak tűnő, de valójában logikusan működő rendszert.
2025. 11. 06. 22:00
Megosztás:

1 millió dolláros tőkebevonás igazolja a 100-szoros potenciált: a Digitap ($TAP) árfolyam-előrejelzése aggasztja az XRP-hívőket

A Digitap ($TAP) felemelkedése mostanra valódi kriptós jelenséggé vált. Ami csendes előértékesítésként indult, mára virálisan terjed a közösségi médiában: már közel 100 millió tokent értékesítettek, és több mint 1 millió dollár tőkét vontak be.
2025. 11. 06. 21:30
Megosztás:

MNB: tovább erősítette a bankrendszer sokkellenálló-képességét a jegybank

A makroprudenciális előírások az elmúlt egy évben is hozzájárultak a bankrendszer és a piaci szereplők megfelelő tőke-, likviditási és finanszírozási helyzetéhez, biztosították a sokkellenálló-képességet anélkül, hogy szükségtelenül korlátoznák az intézmények hitelezési képességét - mondta Szakács János, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) makroprudenciális politika főosztályának vezetője a csütörtökön megjelent 2025-ös Makroprudenciális jelentést ismertetve a jegybank Youtube csatornáján.
2025. 11. 06. 21:00
Megosztás:

Kulcsfontosságú a mohácsi Duna-híd fejlesztése

Kulcsfontosságú a mohácsi Duna-híd fejlesztése - hangsúlyozta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében csütörtökön, miután a mohácsi Duna-híd beruházásával kapcsolatban újabb sajtótámadás jelent meg, ezúttal a G7 felületén.
2025. 11. 06. 20:30
Megosztás:

Erősödött a forint csütörtök estére

Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben csütörtökön kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 11. 06. 20:00
Megosztás:

Kockázatkezelés a sportüzletben: Amit a befektetőknek tudniuk kell az események szervezéséről

A sport az elmúlt egy-két évtized során alaposan átalakult, akár a rajongókról és kedvenceikről, akár a mögötte felépült üzletről van szó.
2025. 11. 06. 19:30
Megosztás:

Hivatalos: a brit uralkodó megvonta testvérétől a hercegi címet

Hivatalosan is bejelentették csütörtökön, hogy a brit uralkodó, III. Károly király megvonta öccsétől, a súlyos szexuális botrányokba keveredett Andrástól a hercegi címet és a királyi fenség titulusát.
2025. 11. 06. 19:00
Megosztás:

Meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot

A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) 34. alkalommal hirdette meg a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot, a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2025-ben mérhető üzleti, illetve társadalmi hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek, pályázni 2026. február 9-ig lehet a szövetség weboldalán - közölte MISZ csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 06. 18:30
Megosztás:

Ingyen Pörgetés vs. Befizetési Bónuszok – Melyik Éri Meg Jobban?

Az ingyen pörgetés és a befizetési kaszinó bónuszok számítanak a két legkedveltebb online kaszinó ajánlatnak, amik világszerte rengeteg játékost vonzanak. Két teljesen különböző dolgot kínálnak: az egyik teljesen kockázatmentesen enged kipróbálni pár kiválasztott játékot, a másik pedig feltuningolja az egyenlegedet, hogy többet játszhass.
2025. 11. 06. 18:29
Megosztás:

Nem módosította alapkamatát a Bank of England

A várakozásoknak megfelelően nem módosította 4,00 százalékos alapkamatát a Bank of England.
2025. 11. 06. 18:00
Megosztás:

Továbbra is kritikusan száraz a talaj az Alföldön

Az Alföld nagy részén továbbra is kritikusan száraz a talaj felső egyméteres rétege, az őszi vetések egyelőre nem találnak nedvességet, de a hét végén várhatóan számottevő eső érkezik, így javulhat a helyzet - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében csütörtökön.
2025. 11. 06. 17:30
Megosztás:

Az autóvásárlók 51,5 százaléka még nem választana elektromos autót

Az autóvásárlást tervezők 51,5 százaléka nem venne elektromos autót, 12,2 százalékuk megfontolná elektromos jármű vásárlását, a válaszadók fennmaradó része pedig bizonytalan a kérdésben - közölte a carVertical autóipari adatszolgáltató 35 országot érintő felmérése alapján csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 06. 17:00
Megosztás:

A MOHU újabb, ömlesztett visszaváltásra alkalmas REpont automatát telepített

A MOHU újabb, ömlesztett visszaváltásra alkalmas automatát telepített Budapesten. A III. kerületben nyílt Príma üzletben, az új R2 elnevezésű automata - a norvég TOMRA gyártmányú, R1 típus továbbfejlesztett változata - már nemcsak a műanyag és fém italosdobozokat, hanem az üvegpalackokat is képes egyszerre, tömegesen kezelni - közölte a MOHU csütörtökön az MTI-vel.
2025. 11. 06. 16:30
Megosztás:

Trump-Orbán: újra lehet magyar–amerikai adóegyezmény?

Orbán Viktor holnapi washingtoni látogatása alkalmat teremthet arra, hogy újra szóba kerüljön a magyar–amerikai kettős adóztatást kizáró egyezmény kérdése – hívja fel a figyelmet a Niveus. Bár az egyezmény 2024 elején hatályát vesztette, a gazdasági kapcsolatok rendezése mindkét fél érdeke lenne, hiszen jelenleg a két ország közötti jövedelemáramlásokat már nem védi adózási megállapodás.
2025. 11. 06. 16:00
Megosztás:

Márciusban porig égett, ma újra termel a legnagyobb hazai gesztenyefeldolgozó

Szó szerint a hamvaiból éledt újjá a legnagyobb hazai gesztenyefeldolgozó, a Sarkpont Zrt. Kadarkút-Vótapusztán található gyára. Az üzemet tűzvész pusztította el idén március 27-én, amelyben nemcsak a teljes technológia, de maga az épület is megsemmisült. Mivel a szelídgesztenye októberben érik, a cégnek mindössze 6 hónapja volt a sok tekintetben egyedi infrastruktúra újjáépítésére. Ez mostanra nemcsak sikerrel zárult, de a gyár még növelte is kapacitásait, illetve erősítette külpiaci jelenlétét.
2025. 11. 06. 15:30
Megosztás:

A magyar gépexport értéke 14 százalékkal nőtt, elérve a 24 milliárd eurót. Íme az 5 legfontosabb húzóágazat

A magyar gépek és mechanikus berendezések exportpozíciója erősödik. 2024-ben az értékesítés ebben a szegmensben elérte a 24 milliárd eurót (+14% éves összevetésben). Ez a magyar gazdaság számára a 12. helyet jelentette Európában és a 25.-et a világon. Az Akcenta nemzetközi pénzintézet szakértői öt kulcskategóriát azonosítottak, amelyek húzzák az exportot. Köztük szerepelnek többek között az adatfeldolgozó gépek, a belső égésű motorok, a gázturbinák és a folyadékszivattyúk. A legdinamikusabban az adatfeldolgozó gépek kereskedelme fejlődik, ahol az export 43%-kal nőtt éves szinten. Különösen figyelemre méltó a holland piac: az onnan érkező kereslet 740%-kal emelkedett.
2025. 11. 06. 15:03
Megosztás:

Továbbra is halovány a magyar ipari termelés

Ma reggel a szeptemberi ipari termelési adatokat publikálta a KSH. Az ipari termelés volumene 1,3%-kal meghaladta, míg munkanaphatástól megtisztítva 1,5%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól. Havi szinten is jelentősebb visszapattanásra számítottunk: a nyolcadik havi visszaesésnek alig több mint fele jött csak vissza az ősz kezdetével: 1,3 százalékkal a szezonálisan és munkanaptényezővel igazított adat szerint. Az ipari termelés az év első kilenc hónapjában 3,4%-kal kisebb volt, mint 2024 azonos időszakában.
2025. 11. 06. 14:30
Megosztás: