A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket

Ma, amikor a gazdasági válságok gyökeresen alakítják át a fogyasztói magatartást, különösen fontos megértenünk, kik irányítják valójában a választásokat.

A döntések 89%-a a nőké, mégis úgy érzik, figyelmen kívül hagyják őket

A B2W – Business to Woman legfrissebb, 2025-ös reprezentatív kutatása szerint a nők befolyása tovább nőtt: míg 2022-ben a vásárlások 85%-ában volt meghatározó szerepük, idén ez az arány már elérte a 89%-ot.

Ez azt jelenti, hogy tízből kilenc alkalommal egy nő dönt arról, mit választ a család, mit vesznek meg vagy melyik márkát támogatják – ennek ellenére a legtöbb márka kommunikációja még mindig túlzottan maszkulin, vagy leegyszerűsítő sztereotípiákra épül.

A női dominancia itthon meghaladja a világátlagot

A B2W által mért 89%-os magyar arány meghaladja mind a fejlett és mind a fejlődő országok 85,7%-os átlagát. Ez azt mutatja, hogy Magyarországon a női vásárlók különösen erős döntéshozói szerepet töltenek be – ami stratégiai kihívás a márkáknak, és lehetőség azoknak, akik megértik a női logika működését.

„Ez nem pusztán nemi kérdés, hanem piaci realitás: ha a vásárlók 89%-a nő, akkor minden termék és kommunikáció női döntési logikán megy át. 65% inkább a személyes vásárlást preferálja, míg 35% weboldalon, applikációkban költ szívesebben.” – mondta Pálfi Éva női marketing szakértő, a Magyar marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának elnöke, a B2W alapítója.

Generációs különbségek a női vásárlási szokásokban

Különböző generációk – élethelyzetükből adódóan is – másképp bíznak meg a márkákban, másképp is döntenek. A fiatal felnőttek vásárlásait leginkább az impulzus és az élmény hajtja – számukra nemcsak a termék számít, hanem az, hogy mit élnek át közben, és hogyan kapcsolódhatnak általa a környezetükhöz és a közösségükhöz.

A 40 feletti nők már jóval tudatosabb vásárlók – érett döntéshozók, akik nemcsak saját igényeikre figyelnek, hanem családjuk jólétéért és a hosszú távú biztonságért is felelősséget vállalnak.

Van azonban egy közös, erős vezérfonal, ami minden női generációt összeköt: a biztonság iránti vágy. A nők ösztönösen a hiteles, megbízható márkákat keresik, amelyekben valóban bízhatnak – de ha egyszer csalódnak, az a bizalom végleg elveszett, és nem térnek vissza.

„A női fogyasztók nem egyformák, de közös bennük, hogy kapcsolatot keresnek a márkával. Aki nem érti a generációk közti különbséget, az nemcsak eladásokat, hanem jövőbeli lojalitást is veszít.” – fogalmazott Pálfi Éva.

A valódi nők nem akarnak dominálni!

Sokan félreértelmezik az erős nő fogalmát, azt gondolják, hogy a nők vágynak férfias szerepekre, pedig a helyzet egészen más. Az egyedülállók 68%-a nő, sokan egyedül nevelnek gyermeket, így a mindennapok kihívásaira saját maguknak kell megoldást találni mind a munkában, mind pedig a magánéletben. A nők elsősorban nők, és csak másodsorban fogyasztók, tehát a régi metafóra, a „ki hordja otthon a nadrágot?” már árnyaltabb képet mutat. A nők igenis vágynak a gyengédségre, a társas kapcsolatokra.

„A 21. századi nő egyszerre vezet háztartást, nevel gyermeket, épít karriert, képzi magát, rengeteg dolgot csinál egyszerre, így alig marad ideje saját magára. Félévente változnak vágyai, lehetőségei, folyamatos átalakulásban vannak. A nők nem férfiak, nem is érzik jól magukat férfias szerepekben. A mai fiataloknak pedig elege van már a siránkozásból, nem szeretnék az ezeréves generációs elnyomást magukon viselni, hiszen minden lehetőségük megvan ahhoz, hogy elérjék céljaikat. – tette hozzá Pálfi Éva.

Mi az a B2W-szemléletmód?

A B2W (Business to Woman) megközelítés a női fogyasztói döntések pszichológiáját, élethelyzeteit és értékalapú kommunikációját helyezi középpontba.

A cél nem pusztán „nőknek eladni”, hanem női logikával, női értékek mentén építeni kapcsolatot – empátiával, hitelességgel és élményalapú üzenetvezetéssel.

A B2W 2015 óta végez minden évben kifejezetten a magyar női célcsoportra fókuszáló piackutatásokat, amiket megoszt a szakmával - a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozat eseményein, a Metropolitan Egyetem Mesterképzésén –, továbbá cégvezetőkkel, nagyvállalati döntéshozókkal és a médiával. Cél, hogy a nők sokkal tudatosabb vásárlók legyenek, a márkák pedig felelősen és hatékonyan kommunikáljanak feléjük. Ez egy hatalmas társadalmi szerepvállalás, amelynek legjelentősebb eseménye a 2025. november 19-i, ezerfős B2W Fesztivál.

Az EP elfogadta a jövő évi uniós költségvetést

Az Európai Parlament elfogadta a 2026-os uniós költségvetést, amely a versenyképesség, a kutatás, az infrastruktúrafejlesztés és az európai biztonság erősítésére helyezi a hangsúlyt - közölte szerdán a testület sajtószolgálata.
2025. 11. 27. 02:00
Megosztás:

Kikapcsolási moratóriumot hirdetett az MVM

Az ünnepi időszakra időzítve, több mint öthetes kikapcsolási moratóriumot hirdet lakossági ügyfelei számára az MVM - közölte a társaság a Facebook-oldalán szerdán.
2025. 11. 27. 01:30
Megosztás:

Kiszivárgott: így változik a nyugdíjak kifizetése

A nyugellátások kifizetésével összefüggésben érdemes áttekinteni a legfontosabb szabályokat mind azoknak, akik a közeljövőben vonulnak nyugdíjba, mind azoknak, akik már kapják az ellátást, illetve a hozzátartozóknak – legyen szó öregségi vagy hozzátartozói nyugdíjról.
2025. 11. 27. 01:00
Megosztás:

Az otthonteremtési program eddigi eredményei imponzánsak

Szerdai ülésén a kormány áttekintette az otthonteremtési program eddigi eredményeit, amelyek imponzánsak, továbbá a nyugdíjemelésről, a 14. havi nyugdíj bevezetésének módjáról és a következő évi nyugdíjemelés mértékéről is egyeztettek más témák mellett - erről Orbán Viktor beszélt szerdán a Facebook-oldalán közzétett videóban.
2025. 11. 27. 00:05
Megosztás:

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye

A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye az idén az első kilenc hónapban 6,346 milliárd forintra nőtt az előző évi 31,730 millió forintról, az árbevétel ugyanebben az időszakban 5,7 százalékkal 40,660 milliárd forint nőtt - közölte a győri járműgyártó vállalat szerdán a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 11. 26. 23:30
Megosztás:

Az MVM 131,5 milliárd forint összegű osztalékelőleg fizetéséről döntött

Az MVM Zrt. 131,5 milliárd forint osztalékelőleget fizet az egyedüli részvényes részére november 30-ig - tájékoztatott a BÉT honlapján az MVM Energetika Zrt.
2025. 11. 26. 23:00
Megosztás:

SOL árfolyam-előrejelzés: a Solana a 160 dolláros támaszt keresi, miközben a Digitap ($TAP) 100-szoros emelkedést céloz 2026-ra

A kriptovaluta-piac folyamatosan változik, és az elemzők szorosan követik az eseményeket, ahogy a nagyobb eszközök ismét stabil struktúrákat próbálnak kialakítani. A Solana most a figyelem középpontjában áll, miután egy jelentős zuhanást gyors felépülés követett, ami az egész piaci hangulatot megváltoztatta.
2025. 11. 26. 22:00
Megosztás:

Erősödött kissé a forint szerdán

Erősödött kissé szerdán a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon.
2025. 11. 26. 21:30
Megosztás:

Magyarország kiemelkedő a vízközmű-szolgáltatás területén

Magyarországon a lakások 95,5 százaléka rendelkezik bekötött vízszolgáltatással, ezzel Európa élmezőnyében lehetünk a vízközmű-szolgáltatás tekintetében – mondta V. Németh Zsolt, az Energiaügyi Minisztérium vízgazdálkodásért felelős államtitkára szerdán Egerben, a Magyar Víziközmű Szövetség és a Heves Megyei Vízmű Zrt. szervezte igazgatói értekezleten.
2025. 11. 26. 21:00
Megosztás:

A nagy kripto-IQ teszt - Mennyire vagy képben a kriptopiacok világában?

Tedd próbára a Kripto IQ-d – Te mennyire vagy otthon a digitális pénzügyek világában? Magyarország mindig is élen járt az új technológiák befogadásában – ez a kriptovilágban sincs másképp. A hazai közösség aktív, kíváncsi és gyakran a globális trendek előtt jár. De vajon tényleg értjük, hogy miről szól ez az új digitális forradalom? Itt az idő, hogy kiderüljön!
2025. 11. 26. 20:30
Megosztás:

Vedd meg a félelmet! 3 nagy potenciállal rendelkező altcoin óriási kedvezménnyel: SHIB, HYPE és Digitap

Ahogy a kriptopiac meredeken visszaesett, a „félelemre vásárlás” utólag akár a legokosabb befektetési döntésnek is bizonyulhat.
2025. 11. 26. 20:00
Megosztás:

Önmagunkba fektetett befektetések – milyen szépség- és egészségfejlesztések térülnek meg legjobban?

A modern életvitel gyors tempója mellett egyre többen jönnek rá arra, hogy az egyik legstabilabb befektetés nem más, mint önmagunk fejlesztése. Legyen szó egészségről, külsőről vagy mentális jólétről, ezek a területek magukban hordozzák azt a hozamot, amit sem ingatlan, sem részvényportfólió nem tud adni: a jobb életminőséget, a magabiztosságot és a hosszú távú boldogulást.
2025. 11. 26. 19:30
Megosztás:

Zcash kripto most a nagy intézményi kedvenc - miért?

Miközben a legtöbb nagy kriptovaluta árfolyama esik, a Zcash (ZEC) látványos raliba kezdett, és most egyre több intézményi befektető tekint rá új pénzügyi tartalékként. Két tőzsdén jegyzett cég is bejelentette, hogy jelentős összegeket fektetett ZEC-be novemberben.
2025. 11. 26. 19:00
Megosztás:

Egymillió dolláros Bitcoin-nyereményjátékot indított a PayPal – de van egy komoly csavar

A PayPal bejelentette, hogy több mint egymillió dollár értékű Bitcoint oszt szét egy új nyereményjáték keretében. A grandiózus akció elsőre rendkívül vonzónak tűnik, de van a történetben egy jelentős bökkenő: a részvétel kizárólag amerikai felhasználók számára engedélyezett.
2025. 11. 26. 18:30
Megosztás:

Már igényelhető az új, ingyenes COVID-19 vakcina

Megérkezett az idei légúti szezonra javasolt összetételű, ingyenes COVID-19 vakcina, amely országszerte igényelhető a háziorvosoknál - közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 26. 18:00
Megosztás:

A kormány támogatja a hulladék újrafeldolgozását célzó beruházásokat

A körforgásos gazdaságra történő átállás ösztönzése és a hulladékhasznosítási kapacitások bővítése érdekében a kormány új pályázatot hirdet 15,1 milliárd forintos keretösszeggel. A december elsejéig véleményezhető felhívás célja, hogy országszerte támogassa az innovatív, versenyképességet növelő technológiák bevezetését, amelyek hosszú távú megtakarítást és új piaci lehetőségeket hozhatnak a vállalkozásoknak - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) szerdán.
2025. 11. 26. 17:30
Megosztás:

December 1-től a One Magyarország szolgálja ki a Direct One műholdas ügyfeleket

December 1-től a One Magyarország szolgálja ki a Direct One műholdas ügyfeleket - közölte a távközlési szolgáltató az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 26. 17:00
Megosztás:

Egyre több pénzt fordít a magyar gazdaság az innovációra

A magyar gazdaság, az állam, a kormányzat és a piaci szereplők egyre többet invesztálnak kutatás-fejlesztésbe, innovációba - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára az Innovációs roadshow című rendezvényen szerdán Nyíregyházán.
2025. 11. 26. 16:30
Megosztás:

800 000 Bitcoin mozgott meg a Coinbase-nél – és a piaci reakció?

November végén hirtelen emelkedés volt tapasztalható az on-chain BTC-tranzakciók számában, és a kereskedők megijedtek: vajon eladási hullám jön? A válasz: semmi ilyesmi.
2025. 11. 26. 16:00
Megosztás:

A Mol decembertől 2,5-szeresére növeli a kőolajtermékek exportját Szerbiába

Szerbia számíthat Magyarországra az energiaellátásának biztosításában, ezért a Mol decemberben 2,5-szeresére növeli a kőolaj és a kőolajtermékek szállítását Szerbiába, így segítve a nehéz helyzetbe került szomszédos országot - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Belgrádban.
2025. 11. 26. 15:30
Megosztás: