A Richter új stratégiája a bevétel duplázását célozza

A Richter 2035 elnevezésű stratégia szerint, amelyet az igazgatótanács elfogadott, a társaság licenszdíjak nélküli bevételei (nem CNS-ből származó) 2035-re átlagosan évi 7-8 százalékos növekedési ütemben, mintegy 3,2-3,5 milliárd euróra emelkednek. A stratégiai képességek és üzletágak kiépítése, valamint megerősítése továbbra is prioritással bír az igazgatóság és a vezetőség számára, ehhez szükséges az innovációba történő beruházások növelése - mondta.
A Richter továbbra is elkötelezett amellett, hogy vonzó és kiszámítható jövedelmezőséget biztosítson a részvényeseknek, miközben megtartja erős mérlegét és kellő rugalmasságát a növekedés megvalósításához
- húzta alá.
Turek Péter, a Richter nőgyógyászati üzletág igazgatója közölte: a Richter a jelenlegi portfólióban rejlő potenciál maximalizálásával és innovatív termékek bevezetésével 2035-ig a nőgyógyászati üzletág bevételeinek és K+F beruházásainak megduplázását, valamint jövedelmezőségének jelentős javítását tervezi. A következő tíz évben a nőgyógyászat lesz a legnagyobb bevétel- és nyereségtermelő üzletág - mondta.
Kóczián Kristóf, a neuropszichiátria üzletág igazgatója arról tájékoztatott, hogy a cég a fő termék, a cariprazine értékének maximalizálására fog összpontosítani a szabadalmi védettség 2029-ig tartó fennállása alatt, ugyanakkor biztosítja, hogy az üzletág a 2030-as és 2040-es években is értékteremtő üzletág maradjon. A meglévő lefedetlen szükségletek, a mentális zavarok jelentős társadalmi költségei, a kezelések iránti egyre növekvő kereslet, a betegséggel kapcsolatos növekvő tudatosság és az ígéretes innovációk továbbra is vonzóvá teszik az eredeti neuropszichiátriai kutatásokat. A legfontosabb piacnak az amerikait nevezte, ahol partnerekkel fejlesztenek és értékesítenek.
A Richter arra számít, hogy 2035-re megduplázza generikus portfólióból származó bevételeit, és jóval korábban eléri a 20 százalék feletti tisztított EBIT árrést, miközben jelentősen, 15 százalék fölé növeli portfóliójának frissességi indexét (az elmúlt 5 évben újonnan bevezetett termékek arányát), valamint árbevétel arányos K+F ráfordításait 7 százalékra emeli - mondta Kovács Bence a General Medicines üzletág igazgatója. Az üzletág a régióban az elmúlt években évi 6 százalékos növekedést tudott elérni
- tette hozzá.
A bioszimiláris készítmények a leggyorsabban növekvő gyógyszeripari alszegmens, jelenleg a legkisebb üzletága a cégnek - ismertette Bogsch Erik, az üzletág igazgatója. A számos várható termékbevezetés és a bővített bérgyártási és fejlesztési-kapacitás a biotechnológiát teszi a Richter leggyorsabban növekvő üzletágává, 2035-ig erős kétszámjegyű növekedéssel. A kulcsfontosságú terápiás területek fókusza magában foglalja az immunológia és az izom- és csontrendszer terápiás területek ígéretes piacait. A Richter célja, hogy 2027-re elérje a nyereséges működést az üzletág. A következő 18 hónapban négy új terméket vezetnek majd be - jelezte.
Orbán Gábor vezérigazgató elmondta: a 2025-35-ös pénzügyi kilátások alapján a Richter úgy látja, hogy a 200 millió euró éves alaposztalék a cariprazine szabadalmak lejáratát követően is fenntartható, és a stratégiában bemutatott időszak első felében az osztalékok jelentős növekedést mutathatnak. Ezen felül is lehetségesnek nevezte a további, változó összegű, "speciális" osztalékfizetést, a jogdíjaktól, az akvizíciós lehetőségektől függően.