A vártnál jobban nőtt a Danone bevétele
Összehasonlítható alapon a társaság negyedik negyedéves bevétele 7 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Az elemzők véleményének átlagában 6,2 százalékos növekedés szerepelt. A tavalyi év utolsó három hónapjában az összehasonlítható alapon számított bevétel 7 százalékos éves növekedése az értékesítési volumen 4,4 százalékos csökkenésének és a 11,3 százalékos áremelésnek köszönhető.
Összehasonlítható alapon a Danone 2022. évi bevétele 7,8 százalékkal emelkedett, 27,661 milliárd euró lett a 2021-ben elért 24,281 milliárd után
Az összehasonlítható árbevétel 7,8 százalékos éves szintű növekedése az értékesítési volumen 0,8 százalékos csökkenésének és a 8,7 százalékos áremelésnek tulajdonítható.
A vállalat pénzügyi vezetője, Juergen Esser szerint a Danone szükség esetén kész tovább emelni árait. Versenytársaihoz hasonlóan a francia élelmiszeripari konszern is érezte az inflációs nyomást 2022-ben, a magas nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében emelte értékesítési árait.
A tavalyi működési árrés az árbevétel 12,2 százalékára csökkent a 2021. évi 13,7 százalékáról, nagyjából a várakozásoknak megfelelően, tükrözve az inflációs nyomást és a márkákba történő befektetések költségeit.
A Danone az idei évre 3-5 százalék összehasonlítható bevételnövekedést vár, összhangban a középtávú célkitűzésekkel.A tavalyi teljesítmény alapján a cég részvényenként 2 euró osztalékot fizet, 3,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, Actimel, Oikos és Danonino joghurtok, valamint az Alpro növényi alapú termékek.
A Danone részvénye mintegy 3,6 százalékos pluszban állt a párizsi értéktőzsdén szerda délután három óra körül.