Az Apple negyedik éve a világ legértékesebb márkája

Tavalyhoz hasonlóan idén is második a listán a Google, amelynek értéke 25 százalékkal, 944,1 milliárd dollárra nőtt. A harmadik a Microsoft Corp. 884,8 milliárd dollárra (+24 százalék), a negyedik pedig az 50 százalékkal, 866,1 milliárd dollárra dráguló Amazon.com Inc.
Az ötödik a Nvidia Corp., értéke mintegy 150 százalékkal, 509,4 milliárd dollárra ugrott. A hatodik a listán a Facebook, a hetedik pedig az Instagram 300,7 milliárd, illetve 229 milliárd dolláros értékkel. A McDonald's Corp.-t, amelynek a márkaértéke 0,4 százalékkal, 221 milliárd dollárra csökkent, a tavalyi ötödik helyről a nyolcadik helyre csúszott le.
Az Oracle Corp. a kilencedik, márkaértéke 48 százalékkal, 215,35 milliárd dollárra nőtt, a tizedik pedig a Visa Inc 213,35 milliárd dollárral (+12,9 százalék).
Az Nvidia mellett az elmúlt évben a legjelentősebb értéknövekedést (több mint kétszeresét) a kínai Huawei (64,7 milliárd dollár, 39. hely) és Xiaomi (21,9 milliárd dollár, 96. hely), valamint az amerikai VMware Inc. (47 milliárd dollár, 55. hely) érte el .
A top 100-ba frissen bekerült márkák közül a ChatGPT a 60. helyre került (43,6 milliárd dollár) a Stripe a 85. (26,1 milliárd dollár), a Chipotle Mexican Grill pedig a 86. (ugyancsak 26,1 milliárd dollár).
A Top 100 együttes márkaértéke rekordszintre, 10 777 milliárd dollárra emelkedett.
A világ legdrágább márkáinak Brandz Top 100 rangsorát a Kantar ügynökség 2006 óta állítja össze. Figyelembe veszi a vállalatok pénzügyi teljesítményét és mintegy 4,5 millió fogyasztó visszajelzéseit.