Csak előre menekülhetnek az építőanyag kereskedők!
A tavalyi év nagyon kemény volt. Az építőipar olyan mélypontra esett amit utoljára 12 éve tapasztaltunk. Mindenkit érint a probléma: a magánvevők visszavonulóban vannak, a kivitelezőknek kevés munkája van, és a kereskedők forgalma 20-40 százalékkal csökkent – mondta előadásában Stamler Szabolcs, a Mapei Kft. értékesítési osztályvezetője.
A szakember szerint ebben a helyzetben az árakció nem megfelelő megoldás, mert 50-60 százalékos eredménykiesést okozhatnak, ami a növekvő energiaköltségek és infláció mellett tarthatatlan. A siker kulcsa a termékdiverzifikációban, a hatékony marketing és PR stratégiákban, valamint a képzett értékesítőkben rejlik.
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője hangsúlyozta, hogy az előre meneküléshez világos célok és a potenciális vevőkkel való kapcsolattartás szükséges. Ehhez bizalmat kell építeni és hasznos információkkal segíteni az építőket, mert az eladás a vevők igényeinek megértésén és kielégítésén alapul. „Az eladás nem más, mint segíteni az ügyfélnek meghozni a számára legkielégítőbb vásárlási döntést. Segíteni az ügyfélnek megvalósítani az álmait, vágyait".
Az eseményen a szakmai program mellett, marketingről, vállalatfejlesztésről, digitalizációról hallhattak előadásokat a résztvevők, melyek konkrét útmutatást nyújtottak a kereskedőknek arra, hogy hogyan alkalmazkodjanak a digitális kor kihívásaihoz és hogyan növeljék üzleti sikerüket.
Kulcsár István Róbert a Shoprenter társalapítója az e-kereskedelem jövőbeli trendjeire és a webshopok hatékony üzemeltetésére összpontosított. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója, a vevőszerzés fontosságát hangsúlyozta a válságos időszakban, míg Jagodics Rita, kereskedelmi marketing szakértő, a mesterséges intelligencia szerepét emelte ki a vezetői döntéshozatalban.
Janata Krisztina, a Marketing Commando tanácsadója, a Chat GPT használatának előnyeit mutatta be, kiemelve, hogy az AI-alapú eszközök milyen szerepet játszhatnak a marketingstratégiák kialakításában és a vevői kommunikációban.
"A konferenciánk legfontosabb üzenete az volt, hogy a válság idején a kereskedők a piaci jelenlét és az innováció fokozásával lehetnek úrrá a nehézségeken. A piaci kihívásokkal szembeni előre menekülés csak újító megoldásokkal és stratégiákkal lehetséges. Kiemelt hangsúlyt kell fektetünk a vevőközpontúságra, az ügyfél igényeinek mélyebb megértésére és kielégítésére, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci helyzetben. Ez a megközelítés segíthet abban, hogy a kereskedők ne csak túléljék, hanem sikeresek is legyenek" – összegezte Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.