Csak elsőre drágább a prémium gumi – a nagyobb futásteljesítménynek köszönhetően valójában akár fele annyiba is kerülhet, mint az olcsó

Márciustól a legtöbb európai országban nem kötelező már téli gumit használni. Azoknak a sofőröknek, akik nem a régi garnitúra nyári abroncsot tetetik fel újra, hanem egy új szettben gondolkodnak, érdemes utánajárni, melyik gumi kínálja a legnagyobb biztonságot, a maximális kényelmet és a leginkább gazdaságos üzemeltetést – a prémium termékek ugyanis hosszú távon gyakran képesek visszahozni az árukat.

Csak elsőre drágább a prémium gumi – a nagyobb futásteljesítménynek köszönhetően valójában akár fele annyiba is kerülhet, mint az olcsó

A piacon elérhető abroncsok széles választékában nem könnyű eligazodni, mégis érdemes alaposan tájékozódni, mivel jelentős különbségek vannak az egyes gumik teljesítménye között. Az abroncs döntően befolyásolja például a féktávolság hosszát: nedves úton 80 km/h sebességnél akár 15 méteres, száraz úton 100 km/h sebességnél pedig 7 méteres eltérés is lehet1 a különböző nyári mintázatok között.

Egy szett prémium abroncs ára elsőre borsosnak tűnhet, de érdemes rá befektetésként tekinteni, mivel ezek a termékek hosszú távon nemcsak nagyobb teljesítményt és kényelmet, hanem jelentős megtakarítást is kínálnak.

Kétszer annyi kilométer egy garnitúrával

Az Auto Bild német autós szaklap 20 nyári gumiabroncs futásteljesítményét hasonlította össze idei nagyszabású tesztjében, és az összehasonlításból 63.200 km-es eredménnyel a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 került ki győztesen. Ez több mint kétszer akkora távolság, mint amennyit a tesztben utolsó helyre sorolt abronccsal lehet megtenni.

Ha a 20 vizsgált gumi árát elosztjuk a futásteljesítményükkel, azt kapjuk, hogy bár a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 prémium termék, hosszú távon ez a legolcsóbb választás, mivel 1000 kilométerre vetítve mindössze 8,70 euróba kerül. Vagyis ezer kilométerenként fele annyi az ára, mint az utolsó helyre rangsorolt hét abroncs átlaga (16,14 euró). Az 50% pedig már jelentős spórolás.

Készen a villanyautókra

A korszerű nyári prémium gumikat már úgy tervezik meg, hogy az elektromos autók igényeinek is maximálisan megfeleljenek. A Goodyear minden abroncsnál figyel arra, hogy egyformán jól használható legyen belső égésű és elektromos hajtású járműveken is. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 nyári gumiabroncsot számos innovációval készítették fel a villanyautók nagyobb súlyának és nyomatékénak kezelésére.

Az abroncs mintázatát pedig úgy alakították ki, hogy az utastérbe minél kevesebb gördülési zaj szűrődjön be4. SoundComfort technológia bevetésével a gumi előző generációjához képest felére (akár 4 decibellel) mérsékelhető a belső zaj – ez különösen fontos elektromos hajtás esetén, amikor a gördülési zaj a leghangosabb hanghatás, ami bejut az utastérbe.

Csúcstechnológia a sofőrök szolgálatában

A mintázat számos elismerést érdemelt ki piacra kerülése óta: az Auto Bild 2023-ban az abroncsot „Eco-Master”, a Goodyear-t pedig „Nyári gumik vezető gyártója” címmel tüntette ki, zsinórban immár a második évben. Az abroncs nemrég megnyerte az Auto Bild allrad tesztjét is.

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 számos élvonalbeli innovációt vonultat fel. A gondtalan utazást szolgálja SealTech technológia, amely akár 5 mm átmérőjű futófelületi sérüléseket is képes tömíteni. (A funkció bizonyos méretekben érhető el.)

A Dry Contact Plus technológia segít az abroncsnak alkalmazkodni a sofőr vezetési stílusához és az autó tulajdonságaihoz, illetve javítja a teljesítményt száraz úton.4 Vizes felületen a Goodyear autósport-tapasztalataira épülő Wet braking Pro technológialehetővé teszi, hogy az abroncs nagyobb mikroérintkezést érjen el az útfelülettel, ami jobb kezelhetőséget és fékezést biztosít.

„A Goodyear több mint 125 éve játszik szerepet a mobilitás jövőjének alakításában piacvezető abroncsok kifejlesztésével. Idén nyáron díjnyertes és széles méretválasztékban elérhető Eagle F1 Asymmetric 6 gumiabroncsunkat ajánljuk a sofőrök figyelmébe, akik kiemelkedő vezetési élményt és nagy futásteljesítményt keresnek, függetlenül attól, hogy milyen autót vezetnek” – mondta elSonia Leneveu, a Goodyear európai fogyasztói marketingigazgatója.

Ezért nem ajánlott fennhagyni nyárra a téli gumit

A Goodyear azt javasolja a járművezetőknek, hogy a jó idő beköszöntével cseréljék le a téli abroncsokat nyárira. A legfrissebb tesztek azt bizonyítják, hogy 15°C-os tavaszi időben a téli gumikkal körülbelül két méterrel hosszabb lesz a féktáv 80 km/h sebességről fékezve nedves úton.5 A német autóklub, az ADAC ajánlása ugyancsak az, hogy a balesetveszély elkerülése érdekében használjunk az évszaknak megfelelő abroncsot.

„Minél melegebb a hőmérséklet, annál nagyobb a szakadék a téli és a nyári abroncsok teljesítménye között – magyarázza Laurent Colantonio, a Goodyear regionális technológiai igazgatója. – Ha fenn hagyjuk a téli gumikat, megváltozik az autó alapvető mozgási dinamikája, emellett a nyári abroncsok keveréke és kialakítása révén a kopási ütemük is jóval lassabb nyáron, ami pozitív hatással van a futásteljesítményre, a hatékonyságra és a fenntarthatóságra.”

Gumiabroncs-karbantartási tippek

Csak a megfelelő karbantartással hozhatják ki a legtöbbet prémium gumiabroncsaikból az autósok, és hosszú távon még pénzt is megtakaríthatnak.

-    Rendszeresen ellenőrizze, hogy nincs-e sérülés nyoma a gumik felületén, és győződjön meg róla, hogy abroncsai megfelelnek a minimális profilmélységre vonatkozó jogszabályoknak. A kopott gumiabroncsok teljesítménye különösen nedves úton esik vissza, mivel elkopik a víz elvezetésére szolgáló futófelület.

-    Legalább havonta egyszer ellenőrizze az abroncsok nyomását! Ha a nyomás túl alacsony, a gumik nem csak több üzemanyagot fogyasztanak, de növelik a kopást is, szélsőséges esetben pedig defektet is okozhatnak. Mindig kövesse a gyártó abroncsnyomással kapcsolatos útmutatásait. Ezek az információk az autó kézikönyvében találhatók meg. Soha ne használjon gumiabroncsokat az ajánlott terhelési index alatt.

-    Lehetőség szerint kerülje a járdaszegélyekkel és kátyúkkal való érintkezést! Továbbá a leghatékonyabb útvonal megtalálása és a nyugodt vezetési stílus növeli a gumiabroncsok élettartamát és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Többéves mélypont is volt a magyar lakáspiacon az Otthon Start berobbanása előtt

A harmadik negyedévben 2361 lakásra adtak ki használatba vételi engedélyt, utoljára több mint nyolc éve, 2017 elején készült el ennél kevesebb lakás – derül ki a KSH friss adataiból. Az első három negyedévben összesen 7490 lakás épült az országban, ami 14%-os visszaesést jelentett 2024 hasonló időszakához képest. A legnagyobb mértékben a megyei jogú városokban esett vissza az átadások száma, ott kilenc hónap alatt harmadával kevesebb lakás épült, mint tavaly. A községekben 21,7%-os volt a visszaesés, míg Budapesten 9,1%-kal csökkent a használatba vételi engedélyek száma. Érdekesség, hogy eközben a kisebb, nem megyei jogú városokban 1,5%-kal több lakás készült el, mint egy évvel korábban.
2025. 11. 22. 20:00
Megosztás:

A romániai bírók és ügyészek nyugdíjazási kiváltságainak megszüntetéséért tüntetett több civilszervezet

A romániai bírók és ügyészek nyugdíjazási kiváltságainak - a korkedvezménynek és az utolsó nettó bér összegével azonos járandóságnak - megszüntetéséért tüntetett több civilszervezet péntek este a bukaresti kormány épülete előtt.
2025. 11. 22. 19:00
Megosztás:

Az ipari- és lakóingatlanok piacának felpörgése új korszakot nyit Magyarország ingatlanpiacán

A hazai ingatlanfejlesztési piac 2025-ben újra növekedési pályára állt: a tavalyi nehéz évet követően idén megduplázódhat a befektetési forgalom, és jövőre – a gazdasági kilátások javulásával, valamint a kormányzati programok támogatásával – újra a pandémia előtti szintet idézheti. A dinamika alapját az ipari és a lakóingatlan-piac párhuzamos erősödése adja – derül ki az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) immár hagyományos, éves ágazati elemzéséből, amelyet Takács Ernő elnök ismertetett a XIII. Ingatlanfejlesztés Napja alkalmából.
2025. 11. 22. 17:00
Megosztás:

Erősített készenléttel várja a téli időjárást a MÁV-csoport

Erősített készenléttel várja a téli időjárást a MÁV-csoport, a hétvége folyamán a szokásosnál is több munkatársuk áll készenlétben - tájékoztatta a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága pénteken az MTI-t.
2025. 11. 22. 16:00
Megosztás:

Már csak 39 nap és életbe lépnek az újabb családi adócsökkentések

"Visszaszámláló indul! Már csak 39 nap és életbe lépnek az újabb családi adócsökkentések - írta a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a Facebook-oldalán.
2025. 11. 22. 15:00
Megosztás:

Felminősítette Olaszországot a Moodys

Felminősítette Olaszországot a Moody's Ratings, elsősorban az olasz gazdaság politikai környezetének stabilitásával indokolva a lépést.
2025. 11. 22. 14:00
Megosztás:

A magyar-amerikai kapcsolatok erősítéséről egyeztetett Washingtonban Bóka János

A magyar-amerikai kapcsolatok erősítésének további lépéseiről is egyeztetett az Trump-adminisztráció képviselőivel pénteken Washingtonban Bóka János európai ügyekért felelős miniszter építve a közelmúltbeli magyar-amerikai csúcstalálkozó eredményeire.
2025. 11. 22. 13:00
Megosztás:

Visit Hungary: csaknem 80 elismerést adtak át a Virágos Magyarország díjátadóján

A Virágos Magyarország megmérettetésén többszáz település 400 pályázata versengett, és az idei, immár 32. díjátadón csaknem 80 elismerést adtak át - közölte a Visit Hungary Nonprofit Zrt. szombaton az MTI-vel.
2025. 11. 22. 12:00
Megosztás:

A kormány őszi adócsomagja a gazdasági növekedést támogatja

A kormány kedden elfogadott őszi adócsomagjának célja a magyar gazdaság növekedésének támogatása a beruházások élénkítésével és a vállalkozások széles körét érintő pénzügyi és adminisztrációs terhek csökkentésével - mondta Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős államtitkárra a PwC éves adókonferenciáján pénteken, Budapesten.
2025. 11. 22. 11:00
Megosztás:

Vállalkozásokat tehetnek tönkre a zsarolóvírus-támadások

A zsarolóvírus-támadások nemcsak technikai fennakadásokkal vagy átmeneti anyagi veszteségekkel járhatnak, egy vállalkozás bukását is jelenthetik: az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint a sikeres védekezés kulcsa az, hogy egy cég üzleti stratégiája képes-e megelőzni a bajt, illetve felkészült-e a helyreállításra.
2025. 11. 22. 09:00
Megosztás:

A középkorúak még mindig 20 százalékos inflációt éreznek

Sokkal magasabb pénzromlást éreznek a középkorúak, mint amit a hivatalos számok tükröznek. A K&H biztos jövő index harmadik negyedéves felmérése szerint a 30-59 évesek úgy hiszik, idén szeptemberben átlagosan 21 százalék volt az éves infláció. Ez a vélt drágulási tempó szinte megegyezik a tavaly ilyenkor mért értékkel, ami arra utal, hogy a lakosság jelentős része nem hiszi el, hogy lassul az áremelkedés. A legtöbben a következő évben is tartósan magas, de mérséklődő ütemű áremelkedésre számítanak.
2025. 11. 22. 07:00
Megosztás:

Az új lakások ára vidéken is látványosan változik, de nem mindegy, hogy hol vizsgálódunk

A vármegyeszékhelyek között hatalmas különbségek alakultak ki az elmúlt három évben, és a trendek is kezdik kirajzolni a jövő irányát. Debrecen az új király. A 2024-es zöld kör toronymagasan a legmagasabban áll, 1,1 millió forint körüli négyzetméterárral. És ez nem véletlen. Az ipari beruházások, az egyetemi városfejlesztés és a külföldi munkaerő beáramlása mind felfelé húzzák az árakat. A város ma már árban megelőzi Győrt és Székesfehérvárt is, ami történelmi fordulat. Összességében a nagy, ipari és egyetemi központok (Debrecen, Győr, Székesfehérvár) húzzák felfelé az országos átlagot. A közepes méretű városok már stabilizálódnak. A keleti és déli perifériák pedig továbbra is olcsók, de legalább elérhetők maradtak a fiatalok számára. A kérdés az, vajon meddig bírja Debrecen a tempót, és lesz-e vidéki város, amely a következő években utoléri?
2025. 11. 22. 06:00
Megosztás:

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal. A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.
2025. 11. 22. 05:00
Megosztás:

All inclusive kényelem, váratlan költségek nélkül

A nyaralás ma már nem csupán a pihenésről szól: a családok egyre inkább pénzügyi döntésként kezelik. A megfelelően megválasztott utazási forma – például az all inclusive – nemcsak kényelmet, hanem gazdasági stabilitást is nyújt, miközben előre tervezhetővé teszi az év egyik legnagyobb kiadását.
2025. 11. 22. 04:00
Megosztás:

Szolnokon leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonatának első festett kocsiszekrényét

Új fejezet kezdődik a magyar vasúti járműgyártás történetében: a Stadler szolnoki üzemében ünnepélyes keretek között leleplezték a GYSEV FLIRT InterCity motorvonat-flottájának első festett kocsiszekrényét. A projekt 30 év után az első InterCity-motorvonat beszerzés Magyarországon, amelynek komponensei a 15 éves szolnoki gyárban fognak elkészülni, magyar szakértelemmel és svájci precizitással.
2025. 11. 22. 03:00
Megosztás:

Miért ezek a legdrágább utcák Magyarországon?

Megjelent a KSH Ingatlanadattár legfrissebb kiadása, amely vármegyénként, megyei jogú városonként és utcánként mutatja be a 2024-ben értékesített családi házak, társasházi lakások és panellakások átlagos négyzetméterárait.
2025. 11. 22. 02:00
Megosztás:

Nyugdíjasként dolgoznál? Most itt a nagy lehetőség!

A megélhetési szempontok és a közösséghez tartozás érzése egyaránt ösztönzi a dolgozó nyugdíjasokat – derül ki a WHC Csoport, Magyarország egyik legjelentősebb HR-szolgáltatójának adataiból.
2025. 11. 22. 01:00
Megosztás:

A Bitcoin ismét visszaesett 85 ezer dollárra, közelítve a „maximális fájdalom” szintjéhez – Így vészelheted át ezt az időszakot anélkül, hogy egyetlen dollárt is veszítenél

A Bitcoin ismét csökkenő pályára került, most az 85 ezer dolláros zónát érintve, amellyel közelebb került, mint valaha, ahhoz a szinthez, amelyet az elemzők a piac „maximális fájdalom” pontjaként emlegetnek.
2025. 11. 21. 23:30
Megosztás:

A Digitap ($TAP) 0,03 dolláron és Dogecoin 16 centen – Melyik éri el előbb az 1 dollárt?

A mémcoinok világában a Dogecoin kétségtelenül vad utat járt be. Azonban sok szakértő úgy véli, hogy a Dogecoin esetében a további árfolyamemelkedés korlátozott a 16 centes szint fölé.
2025. 11. 21. 23:00
Megosztás:

Hány darab XRP tokent vásárolhat meg hét ETF egy év alatt?

Egy friss <a href="https://x.com/ChadSteingraber/status/1991182301170991472?s=20" target="_blank">elemzés</a>, melyet Chad Steingraber kriptostratéga készített, meglepő előrejelzést ad az XRP ETF-ek általi felhalmozásáról. A tanulmány szerint az első hullámban induló XRP spot ETF-ek már önmagukban is jelentős hányadát halmozhatják fel a kriptovaluta forgalomban lévő kínálatának mindössze egy éven belül.
2025. 11. 21. 22:30
Megosztás: