Egyre egészségesebbnek tűnik az új autó piac

Ez pedig elsősorban az elektromos és a hibrid értékesítésekre vonatkozik. Ugyanis a képlet úgy áll össze, hogy az elektromos (17,1%) és a hibrid (23,95%) eladások dinamikusan növekednek, addig a plug-in hibrid, benzin és dízel üzemű autók együttes értékesítése 2,8 százalékkal csökken.
Új autó értékesítések az EU-ban
Forrás: ACEA, Erste
Ha az országokat nézzük, akkor a németek (-2,9%) és a franciák (-14,5%) továbbra is szenvednek, de az olaszok (+6,3%) és a spanyolok (+23,2%) már egész szép növekedést produkálnak.
Magyarország is a nyerők között van, hiszen itthon is fel tudunk mutatni egy szerényebb 2,4 százalékos növekedést. Ezen belül a hibrid (+5,9%) és a dízel (+12,7%) tudott növekedni, míg az elektromos (-1,6%) és a benzines (-8,25) mutatott nagyobb visszaesést.
Magyarországi új gépkocsi regisztráció
Forrás: ACEA, Erste
Ha pedig a gyártókat nézzük, akkor az egyértelmű vesztes a Tesla, amelynek az eladásai 45 százalékkal estek vissza az öreg kontinensen az első negyedévben.
A fontosabb gyártók közül a vesztes oldalon áll még a Stellantis (-14%), a Mercedes (-6,2%), a Ford (-3,4%), a Volvo (-20%) és a Suzuki (-14,8%). A nyertes oldalon pedig a Volkswagen (+4,8%), a Renault (+9,5%), a BMW (+0,4%) és az MG-ket gyártó és forgalmazó kínai SAIC (+52,3%) áll az év első három hónapjában.
Összességében még vegyes a kép, de mostanra mintha stabilizálódott volna a gépjárműpiac Európában. Ez annak ellenére következett be, hogy a vámháború és az emiatt romló gazdasági kilátások akár óvatosságra is inthetnék a vásárlókat.