Egyre több az innovatív szereplő az elektromos autó piacon
Az autóipar egyik nagy újítója is fejest ugrott az e-autók világába
Elektromos autó fejlesztésével ma már szinte az összes nagy és közepes vállalat foglalkozik, sőt, startup méretű projektekkel is találkozhatunk. Mi sem mutatja jobban a hatalmas fejlesztéseket, minthogy rengeteg eszköz készül az e-autózáshoz, ott van például az eautotoltokabel.hu, ahol több száz terméket, megoldást és segédanyagot találhatunk.
Ugyan az elektromos autózás az elmúlt pár évben került be leginkább a köztudatba, hisz most értek el olyan szintre, hogy nemcsak felveszik a versenyt a hagyományos benzines változatokkal, hanem több tekintetben meg is előzik azokat. Pedig a fejlesztések nem ma kezdődtek, erre nagyon jó példa a már a bevezetőben is említett Toyota, ami eddig is a legnagyobb újítók között volt a szakmában.
Több évtizede kísérleteznek alternatív hajtási módok megtalálásában, sőt, az elektromos autók fejlesztésére már 1992-ben létrehozták az ezzel foglalkozó részlegüket. A fejlesztés annyira sikeres volt, hogy már 1996-ban sikerült piacra dobni az első teljesen villamos energiával működő autójukat, amelynek modernizált, hibrid változata 2021-ben meg is nyerte az év zöld autója címet. Ennek a modellnek a neve egyébként a Toyota RAV4 PHEV, ami hamar közkedvelt példány lett az e-autó felhasználók között.
Szinte havonta érkeznek az újdonságok
A Toyota a többi nagy céghez hasonlóan fokozta az elmúlt években az elektromos autók fejlesztését, sőt, a japán gyártó nemrég bejelentette, hogy a 2022-2025-ös időszakban 17 új elektromos modellt terveznek bemutatni, valamint kiadni, és mivel a világ legnagyobb autógyártójáról van szó, egyáltalán nem kell majd aggódnunk a gyártás volumene miatt.
Természetesen a többi gyártó is folyamatosan fejleszti és dobja piacra a modelleket, de az látható, hogy a Toyota számára hatalmas előnyt jelent az, hogy már több mint 30 éve létrehozta az elektromos autókat készítő részlegét. Ez idő alatt rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek és egyedi technikai megoldásokat is sikerült általánosítaniuk.
Az egyik legújabb képviselő: a Toyota bZ4X
A japán gyártó legújabb darabja már Európában is megvásárolható, ami egy szabadidős autó lesz, teljes elektromos meghajtással, hibrid változat nem is készül belőle. Az egyik legnagyobb különlegessége az lesz, hogy nem lesz benne kormányoszlop, a kormány szögelfordulását szenzorok fogják érzékelni, és a belső számítógép fog a kerekek elfordításáról dönteni. A verseny hatalmas, ez nekünk, felhasználóknak pedig csak bizakodásra ad okot.