Élre tör az LG a globális HVAC piacon

Az LG növekedési terveit elsősorban az AI adatközpontokhoz kapcsolódó hűtéstechnológiák fejlesztésével és bevezetésével támogatja. A vállalat jelenleg is aktív ezen a területen, fejlett hűtőrendszereket szállít adatközpontok és nagykereskedelmi létesítmények számára. A folyadékhűtő berendezések piacának forgalma 2027-re elérheti a 12 milliárd dollárt globálisan, a vállalat célja pedig, hogy ebből két éven belül 720 millió dollár részesedést szerezzen magának.
Az LG portfóliójában folyadékhűtési megoldások – például légkondicionáló rendszerek – és egyenáramú energiaellátáshoz is alkalmazható HVAC technológiák ugyancsak megtalálhatók. A pyeongtaeki gyárában létrehozott LG AI Data Center HVAC Solution Lab segítségével az LG valós szerverterhelések melletti teljesítményteszteket végez, miközben az LG U+ távközlési céggel közösen már pilot tesztet is indított folyadékhűtési rendszerekre.
A technológiai fejlesztések mellett az LG növekedési stratégiájának fontos pillére a „Build, Borrow, Buy” (építés, kölcsönzés, vásárlás) elv: belső fejlesztéseken túl kutatás-fejlesztési partnerségeket köt, és stratégiai akvizíciókat hajt végre. Ennek keretében a közelmúltban 100%-os részesedést szerzett az OSO nevű norvég vízmelegítő gyártóban, ezzel megerősítve jelenlétét az európai fűtéstechnikai piacon.
A vállalat célja, hogy a nem hardveralapú bevételek arányát a jelenlegi 10%-ról 20%-ra növelje. Az ilyen szolgáltatások közé tartozik például a mesterséges intelligencián alapuló BECON épületirányítási platform, valamint az AI-alapú digitális iker rendszer, amely képes előre jelezni a szerverek hőtermelését és optimalizálni a hűtési rendszerek hatékonyságát.
A globális vezető szerep elérése érdekében az LG a feltörekvő gazdasági térségek felé is nyit. Indiában új termékfejlesztési központot hoz létre, és egy olyan új gyártósort épít ki, amely 2026-tól évi 1,5 millió légkondicionáló egységet állíthat elő a helyi kereslet kielégítésére. A lokális szakértelem megerősítésére az LG világszerte HVAC Akadémiákat is működtet. Jelenleg 43 országban 65 ilyen központ üzemel, a tervek szerint pedig ez a szám 2025 végére 70-re nő. Ezek az egységek képzési bázisként szolgálnak a szerviz-, értékesítési és mérnöki csapatok fejlesztésére, valamint a régiós terjeszkedés támogatására.
„Az adatközpontok számának növekedése világszerte fokozza a fejlett hűtéstechnológia iránti igényt. Az LG technológiai tapasztalatára és innovációs képességeire építve célunk, hogy a mesterséges intelligencia korszakában is a világ vezető HVAC-megoldásszállítói közé tartozzunk” – mondta James Lee, az LG Ökomegoldások (Eco Solutions Company) elnöke.