Érdekli, mennyit költenek mások szórakozásra?
Az OTP Bank friss reprezentatív felméréséből kirajzolódott, melyek a legnépszerűbb programok a magyar lakosság körében. A megkérdezettek 30 százaléka a kávézókat és egyéb beülős helyeket preferálja, ha kikapcsolódásra vágyik. Közel negyedük barátokhoz és házibulikba jár, míg 22 százalék inkább az éttermeket választja. Kicsivel több mint a felnőtt lakosság ötöde koncertre, 18 százalék pedig színházba, múzeumba vagy egyéb kulturális programokra jár. Szintén 18 százalék élményszerző programokat választ, mint például: szabadulószoba, kvízest, kalandpark vagy vezetett városnéző séta. Sportos programokkal 9 százalék üti el az időt. 36 százalék azonban nem nagyon jár el kikapcsolódni, ugyanis nem engedheti meg magának.
„A felmérésből az látszik, hogy az egyik legjellemzőbb fizetési metódus – a válaszadók 31%-a érezte igaznak - az az, hogy egy ember vállalja magára a fizető szerepet és a program végén osztják szét az összeget” – ismertette a felmérés eredményeit Szűcs Judit, az OTP Bank pénzforgalmi területének senior menedzsere. „Az OTP MobilBank új Számlabontó funkcióját pontosan az ilyen helyzetekre fejlesztettük ki, hiszen senki nem szereti, ha még napokkal a közös program után is marad elszámolnivaló. Arról nem is beszélve, ha nagyobb társaságról van szó, akkor annak is bonyolult a nyomon követése, hogy pontosan ki rendezte már a tartozását. A funkcióval viszont egyszerűen szétoszthatjuk a költségeket a résztvevők között, a rájuk eső részt pedig fizetési kérelemmel kérhetjük el tőlük” – tette hozzá.
A funkció a kisebb és nagyobb összegű költések esetén is segít átláthatóbbá tenni a pénzügyeket. Azoknak a többsége (35 százaléka), akik megengedhetik maguknak, hogy eljárjanak szórakozni, általában 5-10 ezer forint között költenek egy-egy közös program alkalmával. A megkérdezettek közel negyede viszont 10-20 ezer forintot is kiad egy-egy közös programra. Igen magas azoknak is az aránya (28 százalék), akiknek minden alkalommal van egy szigorú keretük, aminél nem költenek többet.