Erős negyedév a Microsoftnál, de akadt egy apró bökkenő
A tech-óriás éves szinten 8,3 százalékkal 56,2 milliárd dollárra növelte bevételét, ami meghaladta az 55,5 milliárdos várakozást, ráadásul az összes szegmensben a várt felett teljesített.
Profitban ez közel 21 százalékos éves javulást hozott, ami részvényenként 2,69 dollárt jelent, felülmúlva a 2,56 dolláros konszenzust. A befektetők ennek ellenére nem fogadták kitörő örömmel a számokat, ugyanis az Azure felhő-szolgáltató szegmens bevétele „csak” 27 százalékkal emelkedett (év/év), s ez az ütem elmarad az előző negyedéves 31 százaléktól, ráadásul a Microsoft további lassulást jelzett előre a jelenlegi negyedévre (25-26 százalék közé).
Erős maradt a Google reklámbevétele
A „Google-szülő” Alphabet is tegnap este tette közzé az április-június hónapok (második negyedév) eredményeit, melyben a vártnál jobb bevételről és nyereségről számolt be a cég.
A bevétel 74,6 milliárd dollár lett, felülmúlva a 72,8 milliárdos várakozást, amelyből a legfontosabb szegmens – a Google reklám bevételei – jól teljesített, 58,1 milliárd dollár volt a várt 57,5 milliárddal szemben.
Az EPS 1,44 dollár lett, bőven felülmúlva az 1,32 dolláros Bloomberg-konszenzust.