Felújították a szegedi 4-es villamosvonal pályájának egy részét
A vágányfelújítást a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) 169 millió forint önkormányzati forrásból végezte el. A munka síncseréből állt, a lekötések átalakításával és megerősítésével, a vasbetonaljak megtartásával. A legrosszabb szakaszokon ágyazatcsere is történt. A 2019. előtt beszerzett, a korábbinál nagyobb teherbírású, használt síneket az SZKT eredetileg a 3F-es villamosvonal felújítására szánta.
A Dugonics tér és a Szivárvány kitérő között 900 méteren, a Szabadkai út és Szalámigyár között 350 méteren újították fel a vágányokat. Megújultak a vágányt keresztező kapukihajtók betonburkolatai, valamint a Faragó utcai átjáró.
A felújítás eredményeként fel lehetett oldani a korábban a pálya állapota miatt elrendelt 20 km/h-ás sebességkorlátozást, és a tervek szerint a jövőben óránként egy alacsony padlós villamos is közlekedik majd a vonalon.
A felújítás alatt a vonal mellől - amíg a villamos felsővezeték nem volt áram alatt - 12 beteg és balesetveszélyes fát távolított el a Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft., melyeket hatvan fa ültetésével pótolnak ősszel, alkalmasabb időjárási feltételek mellett.
A közlemény idézte Nagy Sándor (Momentum) városfejlesztési alpolgármestert, aki emlékeztetett rá, a vonal teljes rekonstrukciója szerepelt a Modern Városok Programban, ez a pálya- és a megállók felújítása mellett tartalmazta volna a kapacitásbővítést a Vám tér és Kecskés végállomás között, és a projekt része lett volna három új, alacsony padlós villamos beszerzése is. A beruházásról szóló kormányhatározatot azonban visszavonták.
A korábbi években - szintén önkormányzati forrásból - megvalósult, valamint a most befejeződött felújítás nem váltja ki a villamosvonal rekonstrukcióját, mivel igény lenne a szolgáltatás bővítésére és szükség új járművek vásárlására is - hangsúlyozta a politikus.