Hány éves autóval jár az átlagmagyar?

Hiába növekszik az állomány átlagéletkora, mégis egyre többen vásárolnának használt gépjárművet. A portál adatai szerint 2025 első két hónapjában a hajtásláncokat vizsgálva láthatjuk, hogy a benzinesek átlagéletkora 3,7%-kal nőtt.
Dízelautók esetében 4,9%, elektromosoknál pedig 12% volt az átlagéletkor-növekedés. A hibrid járművek átlagéletkora változatlanul 4,3 év maradt. Az elektromos autók esetében a 12% kiugró értéknek tűnhet, de az adat csalóka, mivel konkrét számokban ez a fél évet se éri el, 3,3 évről emelkedett 3,7-re.
A KSH adatai szerint a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 2024 második negyedévében már alulról súrolta a 16 évet, ehhez viszonyítva még a benzines használt autók 13,9 éves átlaga is kiemelkedő adatnak számít
"Bár a hazai autóállomány átlagéletkora tovább emelkedett, a változás nem számottevő, ami kedvező fejlemény. Úgy látjuk, hogy az autópark elöregedésének üteme lassul. Ezt alátámasztja, hogy a hibrid hajtásláncok átlagéletkora nem változott az előző évhez képest, míg az elektromos autóknál mindössze 3,3-ról 3,7 évre nőtt.
A hagyományos hajtásláncok esetében is hasonlóan csekély elmozdulást tapasztaltunk. A keresleti trendek is ezt igazolják: az elektromos autók iránti érdeklődés 34,9%-kal, a hibrid autókra érkező megkeresések száma pedig 7,3%-kal nőtt” – emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.