Hogyan kérhetők le a nyugdíjhoz nyilvántartott adataink online? Nyugdíjbiztosítási adatok lekérdezése Ügyfélkapun
Hogyan kérhetők le a nyugdíjunkról rendelkezésre álló hivatalos adatok?
Ki kell tölteni a kivonat kiállítására vonatkozó kérelemhez rendszeresített űrlapot, vagy nyomtatványt. Ezt megtehetjük online (ez a legegyszerűbb, mutatjuk is lépésről lépésre) vagy személyesen vagy postai úton történő benyújtás esetén kitöltendő formanyomtatványon.
Határidők
A kivonat kiadására irányuló eljárás ügyintézési ideje 15 nap.
Benyújtandó dokumentumok
Kérelem űrlap a nyugdíjbiztosítás által nyilvántartott adatokat tartalmazó kivonat kiállítása iránt űrlap, vagy nyomtatvány.
Fizetési kötelezettség
Az eljárás illeték- és költségmentes.
Eljáró szerv
Az eljárást az ügyfél lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes nyugdíjmegállapító szervként kijelölt fővárosi és megyei kormányhivatal folytatja le. Budapesti és Pest megyei lakos esetén Budapest Főváros Kormányhivatala jár el.
Felettes szerv/jogorvoslat
A nyilvántartott adatokat tartalmazó kivonat tartalmát vitatni nem lehet, az ellen jogorvoslati lehetőség nincs. Ha az érintett személy a kivonat tartalmával nem ért egyet, akkor a nyilvántartott adatok egyeztetése céljából hatósági bizonyítvány kiállítására irányuló eljárást vagy adategyeztetési eljárást kezdeményezhet. Ez utóbbi eljárásokban keresettel megtámadható döntés kerül kiadásra.
Egyéb információk
A kérelem elektronikusan, személyesen, vagy postai úton is előterjeszthető.
Elektronikus úton: ügyfélkapus regisztrációval rendelkező személyek az e célra rendszeresített űrlap segítségével nyújthatják be kérelmüket. Személyesen a lakóhely vagy tartózkodási hely szerint illetékes fővárosi, megyei kormányhivatal ügyfélszolgálatán. A kérelem postai úton benyújtható a kérelmező lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatalnak címezve. Postacím egységesen: 1916 Budapest.
Hogyan lehet a nyugdíj adatok iránti kérelmet online beadni?
1. lépés: Nyisd meg a böngésződben a www.magyarország.hu oldalt
2. a bal oldali menüsorban kattints a "Nyugdíj" főmenüre
3. a lenyíló menüpontok közül kattints az "Adategyeztetés, hatósági bizonyítvány, megállapodás" menüre
4. a megnyíló új menüsorok közül válaszd az "01 - Hatósági nyilvántartásban szereplő nyugdíjbiztosítási adatokról igazolás kérése" menüpontot
5. kattints az "Ügyintézés indítása" gombra
6. lépj be az Ügyfalkapus jelszavaddal
7. töltsd ki a megjelenő íven a hiányzó adatokat (pl. lakcím stb.)
8. a lap tetején található kis repülőgép megnyomásával küldd be az adatlapot
Kész is van!