Így lesz a görgetésből bevétel - TikTok hirdetések

Míg néhány éve még a statikus képek uralták a közösségi médiát, mára egyértelműen a rövid, álló formátumú (short-form) videók vették át a vezető szerepet a digitális marketingben. Magyarország egyik vezető short-form specialista ügynökségének szakértői szerint a TikTok és a hasonló platformok jelenleg a legfontosabb marketingcsatornák, amelyek megfelelő stratégiával a brandépítés mellett a bevételszerzés motorjává is válhatnak.

Így lesz a görgetésből bevétel - TikTok hirdetések

A „mi célcsoportunk nincs a TikTokon” típusú tévhitek ma már nem állják meg a helyüket. A platformnak Magyarországon csaknem 4 millió aktív felhasználója van, és a legfrissebb adatok szerint a felhasználók több mint fele már a 28 év feletti, komoly vásárlóerővel rendelkező korosztályt képviseli. A cégek számára tehát a kérdés már nem az, hogy jelen legyenek-e ezeken a felületeken, hanem az, hogy hogyan legyenek jelen hatékonyan. A rövid, álló formátumú videók a TikTok mellett ma már minden más platformon is ott vannak: az Instagramon, a Facebookon, YouTube-on és már a LinkedIn-en is.

A kulcs a stratégiai tartalomgyártás

Sok vállalkozás még mindig a megszokott, úgynevezett „brandelt” reklámvideókat próbálja átültetni a TikTok világába, de ezek ritkán működnek jól. A platformok algoritmusai ugyanis nem a márkaközpontú, hanem a natív, felhasználóbarát tartalmakat részesítik előnyben.

A sikeres short-form videók formátumukban és stílusukban alkalmazkodnak a népszerű platformokhoz: természetesek, gyorsak és szórakoztatóak. Az emberek szívesen fogyasztják őket, ami magas interakcióhoz és ezáltal könnyen virálissá váló tartalmakhoz vezethet. Így egy jól felépített videó organikusan is több százezer embert érhet el – ami óriási előny a mai, egyre drágább hirdetési környezetben – foglalják össze a KALU Creative szakértői.

„Olyan videókat kell készítenünk, amelyekkel elérést, illetve eladásokat generálunk. A stratégia általában a három fő tartalomtípus megfelelő arányú kombinációjából áll, a szórakoztató tartalmak ragadják meg leginkább a figyelmet, és hozzájárulnak a közösségépítéshez. Az edukációs tartalmak az elmúlt időszakban rendkívül felértékelődtek, ezek építik a márka szakértői státuszát, és bizalmat keltenek a fogyasztókban. A sales, vagyis eladásösztönző videók pedig közvetlenül a konverzióra fókuszálnak” – magyarázta Katona Zsombor, a KALU Creative társalapítója.

Hook, amely megállítja a görgetést

A hatalmas tartalomzajban a legnagyobb kihívás kitűnni. A videó sikerét az első 2-3 másodperc, az úgynevezett „hook" határozza meg.

„Ha ez nem elég erős ahhoz, hogy megállítsa a felhasználót a folyamatos görgetésben, a tartalom elveszik. Az algoritmus figyeli a görgetésmegállítási arányt, és azokat a videókat jutalmazza magasabb eléréssel, amelyek képesek lekötni a nézők figyelmét hosszabb időre” – fogalmazott Luczy Martin társalapító.

Évről évre jobb minőségű tartalmakat kell gyártani, mivel a verseny folyamatosan nő, miközben a platformok felhasználóinak száma stagnál. A sikerhez elengedhetetlen a jó történetmesélés, a kreatív tesztelés és a folyamatos tanulás. A hatékony stratégia nem egyetlen nagy költségvetésű videóra, hanem havi 8-12, különböző típusú, folyamatosan tesztelt tartalomra épül.

Márkaismertség és megtérülés

A legtöbb cég számára, mérettől függetlenül, a marketingbefektetések megtérülése a legfontosabb szempont. A short-form videók gyártása és menedzselése jelentős tétel lehet, így elengedhetetlen, hogy az eredmények mérhetők legyenek. Bár a márkaépítés hatásait nehéz pontosan számszerűsíteni, a konverziók – például a kuponkódbeváltások – konkrét adatokat szolgáltatnak a kampányok sikerességéről. A végső cél, hogy a videók ne csak márkát építsenek és embereket érjenek el, hanem tényleges konverziót is realizáljanak.

“‘A short-form tartalmak mind a négy social patformhoz illeszkednek, az Instagram (Reels), a Facebook (Reels), a YouTube (Shorts) és TikTok short-form rövid álló tartalmai már ingyen hozhatnak többmilliós nézettséget minden hónapban. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a különböző platformok eltérően teljesíthetnek, egy videó lehet, hogy a Facebookon hoz több vásárlást, míg egy másik a TikTokon lesz sikeresebb. A kulcs a tesztelés és az adatokon alapuló optimalizálás. A short-form videók nem csupán elérést és márkaismertséget építenek, hanem egy jól felépített stratégia mentén teljes értékű konverziós csatornává válnak, amely közvetlen és mérhető bevételt termel a vállalkozások számára” – tette hozzá Katona Zsombor.

A cégek egyre nyitottabbak a lazább, közvetlenebb, a fiatalok felé is utat találó kommunikációra, ami elengedhetetlen a hitelességhez ezeken a platformokon. A szakértők úgy látják, hogy a megfelelő iránymutatással a márkák gyorsan megtanulhatják ezt az új kommunikációs nyelvet, és sikeresen integrálhatják a short-form videókat a marketingstratégiájukba.

„Mi az elmúlt 3 év alatt több mint 25 ezer videót gyártottunk olyan ügyfeleknek, mint a DPD, Budapest Airport, a Biotech USA, a Főtaxi, az Alfa Biztosító vagy a Philips. Tevékenységük kiterjed a hirdetéskezelésre is, mivel a tartalomgyártás és a hirdetés együttműködik hatékonyan. Szakértői csapatuk a stratégiaalkotástól a tartalomgyártáson át a hirdetéskezelésig minden folyamatot lefed” – hangsúlyozta a KALU Creative társalapítója.

A short-form videók világa megköveteli a kreativitást, a hitelességet és a gyors alkalmazkodást. Azok a márkák, amelyek felismerik a megváltozott kommunikációs nyelvet, és stratégiai befektetésként tekintenek a tartalomgyártásra, elkötelezett vásárlókat és mérhető üzleti eredményeket fognak nyerni.

Jubileumi bélyeget bocsátott ki a Magyar Posta

A Magyar Posta jubileumi bélyegkibocsátással ünnepli a Magyar Atlétikai Club (MAC) fennállásának 150. évfordulóját.
2025. 11. 26. 00:05
Megosztás:

Háztartási géppiac számai: merre mennek a mosogatógép árak?

A magyar háztartási géppiac az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül: a gyártási költségek emelkedése, az energiahatékonysági elvárások erősödése és a vásárlói igények változásai mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy a mosogatógép árak érezhetően megmozdultak. A vásárlók ma már nemcsak az árakat figyelik, hanem a fogyasztást, a megtérülést és a hosszú távú fenntarthatóságot is. De merre tartanak az árak, és mi befolyásolja leginkább a piacot?
2025. 11. 25. 23:30
Megosztás:

XRP árfolyam előrejelzés 2026-ra: Miért hozhat a Digitap ($TAP) 100-szor nagyobb hozamot?

A következő bikapiac kezd körvonalazódni, és a fejlemények jelentős növekedési potenciálra utalnak az elkövetkező évben. Míg a Ripple XRP-je várhatóan áttörést érhet el 2026-ra az amerikai Értékpapír- és Tőzsdefelügyelet (SEC) által jóváhagyott több ETF miatt, egy új token még nagyobb megtérülésre pozicionálja magát.
2025. 11. 25. 23:00
Megosztás:

A Brexit naponta negyedmilliárd font adóveszteséget okoz

Naponta csaknem negyedmilliárd font adóveszteséget okoznak a brit költségvetésnek a brit EU-tagság megszűnéséből (Brexit) eredő negatív gazdasági hatások a londoni alsóház független elemzőműhelyként is működő könyvtára (House of Commons Library) által kedden ismertetett friss számítások szerint.
2025. 11. 25. 22:30
Megosztás:

Még medvepiac idején is bikás marad a Digitap ($TAP) előértékesítési árfolyam-előrejelzése

Mára nyilvánvalóvá vált, hogy a kriptopiac medvepiacba került. Habár a Bitcoin októberben áttörte a 120 000 dolláros szintet, nemrég 85 000 dollár alá esett vissza, ami vitákat váltott ki arról, hogy vajon meddig csökkenhet az árfolyam, mielőtt ismét emelkedésnek indul. Ennek ellenére sok elemző úgy véli, hogy bizonyos coinok továbbra is emelkedhetnek, még akkor is, ha a piac általánosan pirosba fordul.
2025. 11. 25. 22:00
Megosztás:

Lázár János: munkabéke van a MÁV-Volán csoportnál

Nagy eredmény, hogy munkabéke, három éves bérmegállapodás, együttműködés van a MÁV-Volán csoportnál, a bérviszonyokat korrektül tudják rendezni - mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden közösségi oldalára feltett videóüzenetében.
2025. 11. 25. 21:30
Megosztás:

A legtöbb előértékesítés nem éli túl ezt a medvepiacot – íme 3, amely igen

A Bitcoin (BTC) lendületet kapott Trump elnök 2024. novemberi győzelme után. Decemberben először ugrott 124 000 dollárra, és 2025 októberében majdnem elérte a 126 000 dollárt.
2025. 11. 25. 21:00
Megosztás:

A DH Group belép a spanyol ingatlanpiacra

A DH Group felvásárolja a donpiso ingatlanhálózatot, ezzel belép a spanyol piacra, és ott saját pénzügyi márkájával, a Credipass-szal pénzügyi közvetítői szolgáltatásokat is indít - közölte a DH kedden a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 11. 25. 20:30
Megosztás:

2030-ra Európa dobogósa lehet a magyar agrárium

A magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar 2030-ra Európa dobogósa lesz, a 15 éve tartó építkezés megteremtette az alapokat a további fejlődéshez - mondta Nagy István kedden Budapesten, az Agro Summit agrárgazdasági évadnyitó rendezvényén.
2025. 11. 25. 20:00
Megosztás:

BÉT: Ezek a hírek ma kedvetően hatottak a tőzsdére

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 907,81 pontos, 0,84 százalékos emelkedéssel, 108 613,56 ponton zárt kedden.
2025. 11. 25. 19:30
Megosztás:

Erősödött kedden a forint

Erősödött a forint kedden estére a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 25. 19:00
Megosztás:

Erős zárás az európai tőzsdéken

Egy százalék közeli indexemelkedéssel fejezték be a keddi kereskedést a főbb európai értékpapírpiacok.
2025. 11. 25. 18:30
Megosztás:

A kormány évi egymilliós otthontámogatást ad a közszolgálatban dolgozóknak

A kormány évi egymillió forint összegű otthontámogatást vezet be a közszolgálatban dolgozók részére - erről beszélt a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára MTI-hez kedden eljutatott videójában.
2025. 11. 25. 18:00
Megosztás:

Romániában alkotmányellenesnek minősítették a magánnyugdíj-megtakarítások felvételének új szabályozását

Elutasította a román alkotmánybíróság a magánnyugdíj-megtakarítások felvételének korlátozására vonatkozó törvénykezdeményezés ellen emelt óvások legtöbb kifogását, de alkotmánysértőnek minősítette a jogszabály azon cikkét, amely lehetővé tette volna, hogy a rákbetegségben szenvedő nyugdíjasok egy összegben vegyék fel megtakarításukat.
2025. 11. 25. 17:30
Megosztás:

Elkezdődött az új üzemegységek építése a Dreher kőbányai gyáránál

A Dreher kőbányai gyáránál elkezdődött az új üzemegységek, a fermentációs üzem és az új energiaközpont földfelszíni építése. Az önerőből finanszírozott, 30 milliárd forint értékű beruházás várhatóan 2026 végén zárul le, a termelés a a munkálatok ideje alatt sem áll le - közölte a Dreher Sörgyárak Zrt. kedden az MTI-vel.
2025. 11. 25. 17:00
Megosztás:

Nem csökken az Otthon Start program lendülete

Nem csökken a szeptember 1-jén indult Otthon Start program lendülete, november közepéig 22 ezer fix 3 százalékos hiteligénylési kérelmet nyújtottak be csaknem 800 milliárd forint összegben, és több mint 8500 igénylőnek már folyósítottak is csaknem 300 milliárd forint hitelt - mondta a Miniszterelnökség (ME) parlamenti és stratégiai államtitkára a program eredményeiről tartott keddi sajtótájékoztatóján.
2025. 11. 25. 16:30
Megosztás:

Hollandia akár 3 milliárd eurót is befektethet a drónok elleni védelembe

A holland védelmi minisztérium bejelentette, hogy 1,25 és 3 milliárd euró közötti összeget tervez befektetni a drónok elleni védelmi képességek megerősítésére - közölte az NL Times című angol nyelvű holland hírportál kedden.
2025. 11. 25. 16:00
Megosztás:

Nőtt a német GDP a harmadik negyedévben

Németország hazai összterméke az idei harmadik negyedévben stagnált a második negyedévvel összevetve, éves szinten pedig nőtt - közölte a szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis kedden.
2025. 11. 25. 15:30
Megosztás:

75 millió forint bírság OPUS részvények bennfentes kereskedése miatt

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) összesen 74,75 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki 4 magánszeméllyel szemben és feljelentéseket tett a bennfentes kereskedelmet és bennfentes információ jogosulatlan közzétételét tiltó jogszabályok megsértése miatt, amely az OPUS GLOBAL Nyrt. részvényeihez köthető - közölte a jegybank kedden az MTI-vel.
2025. 11. 25. 15:00
Megosztás:

Jóval az átlag alatt van az idei almatermés

A tavaszi fagyok, a hűvös május, az aszály és az extrém hőingadozásokkal tarkított nyár miatt minden idők leggyengébb termésmennyiségét takaríthatták be az almatermelők - derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) közös körképéből.
2025. 11. 25. 14:30
Megosztás: