Kilencéves csúcson a brazil fogyasztói bizalom
A szezonálisan kiigazított adatok szerint a brazíliai fogyasztói bizalmi index 0,2 ponttal 97,0 pontra, 2014 februárja óta a legmagasabbra emelkedett szeptemberben.
Az alindexek közül a jelenlegi helyzet megítélését tükröző mutató 1,8 ponttal 86,7 pontra, 2014 decembere óta a legmagasabbra emelkedett. Ugyanakkor a fogyasztói várakozások indikátora kissé romlott, 0,8 ponttal 106,7 pontra csökkent szeptemberben, azonban így is az optimizmust tükröző 100 pont feletti tartományban maradt.
Brazíliában a fogyasztói bizalom reprezentatív felmérését 2002 óta végzik havi rendszerességgel, mintegy kétezer fő részvételével. A felmérés során a jelenlegi gazdasági és pénzügyi helyzetre, a megtakarítási szándékra, az általános és személyes gazdasági helyzet várható fejleményeire, valamint a nagyobb értékű fogyasztásicikk-vásárlások valószínűségére kérdeznek rá.
A brazil fogyasztói bizalmi index 2020 tavaszán történelmi mélypontra, 58,20 pontra esett, 2012 nyarán pedig rekordmagasan, 113,2 ponton is állt. Idei eddigi mélypontját 84,5 ponton, februárban érte el.