Kisgyermekes családokat csapott be egy szlovák cég

A GVH eljárása megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amikor az általa forgalmazott illóolajokat és balzsamokat, mint kozmetikai termékeket megalapozatlan, egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatást ígérő állításokkal ("erősíti az immunrendszert", "segíti a jobb alvást", "segít az allergia csökkentésében", "kezeli a náthát és az influenzát", "enyhíti a növekedési fájdalmakat") népszerűsítette.
A vizsgálat azt is feltárta, hogy a vállalkozás a termékeit az általa létrehozott, valós szakmai szervezeti hátteret nélkülöző "Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület" Facebook profillal jogsértő módon reklámozta.
Azt a hamis benyomást keltették, mintha a szakértői egyesület független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat, illóolajokat. A vállalkozás nemcsak a magyar jogszabályokat sértette meg, hanem a vonatkozó európai uniós rendeletet is
- írták.
A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként a bírság mellett megtiltotta a magatartás további folytatását. Súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott.
Kiemelték: a versenyhivatal nagy figyelmet fordít azon cégek, illetve termékek vizsgálatára, amelyek esetében a kereskedelmi kommunikáció időseket, betegeket, vagy például kisgyermekes szülőket, családokat céloz.
A GVH hangsúlyosan felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy kereskedelmi kommunikációjuk során minden esetben valós, és igazolható állításokat tegyenek-- közölték.