Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai
A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot a német teherautógyártó részéről a többségi tulajdonában álló Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp (MFTBC) Daimler jegyezte. A végleges megállapodást 2024 első negyedévében, a tranzakciót jövő év végén zárhatják le - írták közleményükben. Ebben kifejtik: a közös holdingcégbe a két társaság egyenlő arányban fektet be, és együttműködnek a hidrogén- és önvezető technológiák területén.
Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója a bejelentést követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a két cég az együttműködésben látta a méretgazdaságosságból származó előnyök kihasználását és a technológiai fejlesztésekhez szükséges források biztosítását. A német cégvezető hangsúlyozta: a hidrogén meghajtású járművek jelenthetik a karbonsemleges közlekedés jövőjét az autóiparban. A két társaság értékesítési szervezete globálisan különálló marad, de a fejlesztést és a beszerzést egyesítik.
A Toyota 2001-ben szerezte meg a Hino Motors autógyártót, amelynek négy vezetője októberben kényszerült idő előtti távozásra, miután egy jelentés megállapította, hogy a társaság meghamisította a motorok károsanyag-kibocsátási adatait 2003-ig visszamenőleg. A Daimler Truck 2021-ben vált ki a Daimler (azóta Mercedes Benz Csoport) csoportból, a cég részvényeit még abban az évben decemberben be is vezették a frankfurti értéktőzsdére.