Lépéselőnyben online marketingben
Kövesd Te is a jó példát! A vállalati stratégia mellett alkosd meg az online marketing terved is. Rengeteg segítő eszköz lesz hozzá a neten, amiket a cégedre is szabhatsz könnyedén. Nem tudod, merre indulj? Például a Prioris oldalán online marketing tippeket is bőven találsz.
Hogyan láss neki?
Első lépésként kezdj egy kutatással, találd meg a célcsoportod! Ez egyfajta piaci elemzés is, hogy lásd, kiket, milyen platformon célozhatsz meg üzeneteiddel. Itt kell, hogy megalkosd a buyer personákat, vagyis azokat a képzeletbeli fogyasztókat, akik a célközönségedhez tartoznak. Ilyenkor perszonalizálod a fiktív személyt: demográfiai, pszichográfiai jellemzők mentén körvonalazod a leendő vásárlód tulajdonságait. Ennek mentén tudod majd a tartalomgyártást is elindítani: mit, milyen felületen, milyen stílusban kommunikálj.
Ezt kövesse a versenytárs elemzés. Térképezd fel a konkurenseidet ahhoz, hogy igazán hatékony stratégiát alkothass. SWOT-analízissel meg tudod határozni az erősségeiteket, gyengeségeiteket is. Ezt az elemzést végezd el a saját cégeden és a versenytársaidon is.
Figyeld az online lépéseiket is - úgy mint az árazási stratégiát, a felhasználói élményt fokozó eszközöket, FB hirdetéseiket, a SEO-jukat. Mindezt azért, hogy egy lépéssel mindig előttük tudj járni.
Közösségi médiák és erőforrások
Miután körvonalazódott a célcsoport, elkészült a versenytárselemzés, jöhet a cél definiálása. Ez legyen specifikus, mérhető, elérhető, reális és időben meghatározható (ún. SMART).
Fedezd fel a célközönséged által használt social média platformokat, hogy tudd, hol jelenj meg! Tiktok, Instagram, FB, Youtube vagy inkább Google Ads? Kreatív kampány legyen vagy márkaismertség növelés? Azt válaszd, ami a vállalkozásod profiljához leginkább illeszkedik, és a buyer persona igényeinek legjobban megfelel!
Ha ezzel megvagy, készíts büdzsé tervet! Tudd, hogy milyen keret áll rendelkezésedre, melyik lépésed, milyen költségekkel jár. Figyeld az eredményeket, és mérj mindent - a Prioris weboldalán ehhez is találsz javaslatokat.
Maga a terv
Amikor a fenti lépések mindegyikével elkészültél, neki is láthatsz az online marketing tervnek. Ezt érdemes egy e-calendar-ban összeállítani, konkrét tartalmakkal, időzített akciókkal, kampányelemekkel. Gondold át azt is, hogyan tartod meg jelenlegi vevőidet, és hogyan szerzel újakat. Ennek mentén érdemes a termékpalettát is átalakítani. Persze nem lesz annyira egyszerű, és várhatóan sok időt vesz majd igénybe. De ha a fenti javaslatokat lépésről lépésre követed, egy igazán ütőképes stratégiát alkothatsz.