Megszűnt az eljárás a HelloPay fizetőterminálok üzemeltetőjével szemben
A céget a GVH korábban két alkalommal is elmarasztalta és összesen 26 millió forint bírsággal sújtotta, aminek hatására a vállalkozás módosította a borravaló-választási gyakorlatát.
A GVH 2019. végén húszmillió forintra bírságolta a fesztivál, rendezvény és vendéglátóhely készpénzmentes fizetési rendszerét biztosító céget, amiért fizetőtermináljain alapbeállításként alkalmazta a tíz százalékos borravalót.
A versenyhatóság akkor megengedhetetlen pszichés nyomásnak nevezte, hogy a 10 százalék mindig hozzáadódik a fizetendő összeghez, ha a vásárló azt nem módosítja.
A 2021. végén indított újabb eljárás során a GVH megállapította, hogy a cég módosított korábbi rendszerén, de továbbra is a fogyasztók döntési folyamatát megzavarva sugallt egy "elvárt" tíz százalékos mértéket ezért hatmillió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A most lezárt versenyjogi eljárás 2022. novemberében indult. A hatóság gyanúja szerint a társaság olyan tisztességtelen gyakorlatot folytatott a terminálok borravaló-választási folyamata során, amellyel nyomásgyakorlással többlet-döntéshozatalra kényszeríthette a fogyasztókat.
A GVH Versenytanácsa megállapította, hogy a feltételezett jogsértés egyértelműen nem volt bizonyítható, mivel a fizetési terminálon már nem volt alapértelmezetten beállítva a borravaló mértéke és a fogyasztók maguk dönthetik el, hogy nulla és húsz százalék között mekkora mértékű borravalót adnak.
A GVH indoklása szerint pusztán a borravaló adásra vonatkozó kérdéssel nem alapozható meg az eljárás megindításakor feltételezett nyomásgyakorlás.