Miért is van szükség egy tökéletes ügyviteli rendszerre?
A vállalatok nagy csatát vívnak azért, hogy minél több vevőt szerezzenek, illetve, hogy minél teljesebb legyen a vásárlói élmény. Ehhez azonban mára már a hagyományos offline módszerek egészen biztosan nem nyújtanak megfelelő hátteret, éppen ezért a cégek elemi érdeke, hogy kiválasszanak és működtessenek egy számukra tökéletes ügyviteli rendszert.
Fontos a folyamatok ismerete!
Ahhoz, hogy valóban hatékonyan tudjon működni bármilyen vállalat is, elengedhetetlen, hogy legyen egy olyan készletnyilvántartó rendszere, amely az összes folyamatát meg fogja határozni.
Ha ugyanis pontos nyilvántartást vezetnek a készletekről, a rendelésekről, és gyakorlatilag az összes folyamatról, akkor a vásárlók soha nem fognak hiányt tapasztalni, sőt a vállalat sem fog soha túlzásba esve készletet halmozni. Mert ha közelebbről megnézzük, bármelyik esetet is vesszük, anyagilag hátrányos helyzetbe hozza magát a cég. Katasztrofális következményekkel járhat a vásárlóvesztés, de hasonló anyagi terhet ró a költségvetésre a raktározás is.
Ezek persze nem következnek be, ha a SCM hatékonyan működik. De hogy mi is az az SCM, és hogyan tud hatékonyan működni? Mutatjuk is!
Az ellátási lánc jelentősége
A logzi oldalán számtalan információt találunk azzal kapcsolatban, hogy miért is olyan fontos a hatékony működés, illetve az, hogy az ellátási lánc minden elemét kellő megfontoltsággal és komolysággal kell kezelni.
Az ellátási lánc menedzsmentjének célja tulajdonképpen nem más, mint az, hogy olyan terméket és szolgáltatásokat fejlesszenek ki, amelyekre valós igény van, és hogy ezeket minél gyorsabban a vásárlók rendelkezésére tudják bocsátani, ha arra merül fel az igény.
Ehhez alapos tervezés, beszerzés, gyártás, szállítás és visszaküldés szükséges, valamint az, hogy a kutatás-fejlesztést, a marketinget, a pénzügyet, az üzemeltetést, az értékesítést és a logisztikát nem önmagában, hanem egymáshoz kapcsolódóan kezeljük.
Ha minden terület felelőse nem szigetként tekint önmagára, hanem egy lánc szemeként, akkor máris sokkal könnyebben és hatékonyabban tudja minden részleg optimalizálni a folyamatait.
Amit a vásárló észre sem vesz
A cégek szempontjából talán szörnyen hangzik, de a legjobban akkor dolgoznak, ha a vásárló észre sem veszi, hogy ő maga az ellátási lánc végpontja. Ha ugyanis a különböző egységek jól működnek együtt, az ellátási lánc teljesen zavartalan működésre lesz képes.
Ehhez természetesen szükség van egy megfelelő ügyviteli rendszerre, hiszen a gyors és hatékony kommunikáció mindennek az alapját képezi. Ebben tud segíteni a Logzi is a felhő alapú ügyviteli rendszerével, amely akár nagy készletekkel rendelkező gyárak, webshopok, ipari telephelyek vagy kkv-k számára is tökéletes megoldást nyújt.