Nem szokásunk megújítani a lakásbiztosításunk
Noha az ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, még így is 1-1,2 millió olyan otthon van, ami nincs biztosítva. A március 1-jén indult országos lakásbiztosítási kampány keretében megnyílt a lehetőség, hogy a lakástulajdonosok aktualizálják, vagy más szolgáltatónál kössék újra biztosításukat. A kampány az alulbiztosítottság csökkentésére, valamint a biztosítási penetráció növelésére is pozitív hatással lehet - vélekedtek az MBH szakértői.
A kutatás a biztosítási szokásokat vizsgálta a lakosság körében. A felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását. A most zajló lakáskampány során várhatóan 300 000 ügyfél aktualizálhatja a biztosítását, ami a jelenlegi biztosítási állomány körülbelül 10 százalékát jelenti.
"Az alulbiztosítottság legszélsőségesebb formája egyértelműen az, amikor egy lakás egyáltalán nincs biztosítva, a leggyakoribb mégis az, amikor a meglévő biztosítás nem nyújt elegendő védelmet. A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése olyan helyzetet teremtett, amely miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha olyan helyzet áll elő, hogy szükség van a biztosítás lehívására. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt 10 évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől, tehát még abban az esetben is szóba jöhet az alulbiztosítottság, ha valaki elfogadta ezt a konstrukciót" - mondta el Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője.
Az MBH Bank kutatásából az is kiderült, hogy az ügyfelek rendkívül árérzékenyek a lakásbiztosítások terén, így a lakásbiztosítási kampány okozta fokozódó árverseny pozitív hatással lehet az újrakötésekre és az új szerződésekre is: "az ügyfelek 70 százalékban első helyen az árat jelölték meg, mint legfőbb szempont a biztosítás megválasztása során. Második helyen volt maga a szolgáltatás, a harmadik, negyedik helyen pedig az adott biztosító megbízhatósága, illetve az elérhetőség. Úgy véljük, hogy noha természetesen döntő ereje van az árazásnak, az elsődleges szempont mégis a szolgáltatás kell, hogy legyen, tehát hogy mit tartalmaz a csomag, és milyen kiegészítő biztosítások érhetőek el, majd csak ezt követően nézzük meg, hogy a konstrukció ár-érték arányban hol szerepel a piacon" - hívta fel a figyelmet Ungvári Krisztián, az MBH Bank partneri termékmenedzsment vezetője.