Nőtt az Egyesült Államokban az eladott új lakások száma múlt hónapban
2024. 04. 24. 12:30
Az Egyesült Államokban 8,8 százalékkal nőtt az új lakások eladása márciusban az előző hónaphoz képest, így az egész évre kivetített értékesítési darabszám 693 ezer volt - derült ki az amerikai kereskedelmi minisztérium kedden közzétett adataiból.
Az elemzői konszenzusban 668 ezres szám szerepelt márciusra. Egy hónappal korábban, februárban 637 ezer volt az egész évre kivetített értékesítési darabszám.
Éves összehasonlításban 8,3 százalékkal nőtt az újlakáseladások száma (2023 márciusában 640 ezer volt az egész évre kivetített értékesítési darabszám).
A márciusban eladott új lakások mediánára 430,7 ezer dollárra csökkent az egy évvel korábbi 438,9 ezer dollárról.
A márciusi eladási adatokkal számolva 8,3 hónapra lenne szükség az összes új lakás értékesítésére az Egyesült Államokban.
A szakértők általában hat hónapot tekintenek egészséges mértékűnek a kereslet és a kínálat közötti egyensúly fenntartásához.
Kösd le a pénzed most, az infláció feletti kamatot kapsz érte!
A bankok többsége szabad szemmel nem látható kamatot adnak csak a bankbetétre, de találni olyan ajánlatokat is, amelyek 6, 12 vagy 24 hónapos lekötésre jóval az inflációt meghaladó kamatot kínálnak. Még lekötés nélkül is elérhetünk 4 százalékos kamatot - derül ki a Bank360.hu összeállításából.
Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – A magyar userek átlagéletkora 38 év
A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig – derül ki a Publicis Groupe CEE (Közép- és Kelet-Európa) és a GWI közös kutatásából, amely a közép-kelet-európai régiót, beleértve Magyarországot is, közösségi médiahasználati szokásait elemzi. Az eredmények szerint a magyar internetezők közel 40%-a napi szinten használja a közösségi médiát nemcsak tájékozódásra (52%), hanem termékek felfedezésére is (86%). Érdekes adat, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználója 38 éves – ami magasabb a régiós átlagnál. A kutatás rávilágít arra is, hogy bár a rövid videós tartalmak továbbra is népszerűek, a hosszabb formátumok iránti érdeklődés is növekszik. Ez különösen igaz az Instagram és a TikTok esetében, ahol a felhasználók egyaránt fogyasztanak rövid és hosszabb videókat.
Ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged lett az indiai ételek fővárosa, itt ugyanis az átlag nyolcszorosát rendelik – derült ki a foodora saját adataiból. Az ételrendelési portál megnézte, milyen eltérések vannak régiós szinten a magyarok étkezési szokásaiban. Kiderült, hogy egzotikusabb ételek mellett a hagyományos vasárnapi ebéd kellékei is népszerűek, míg húslevest sokan rendelnek, addig a rántott húst már lényegesen többen készítik otthon.
Magyar bankok és az MVM osztályzati kilátásait javította stabilra a Fitch Ratings
Magyar bankok osztályzati kilátásait javította stabilra csütörtökön a Fitch Ratings. A lépés közvetlen előzményeként a nemzetközi hitelminősítő a minap a "BBB" szintű, befektetési ajánlású magyar szuverén besorolás kilátását is stabilra módosította az addigi negatívról.
Fizessen minden költséget a pervesztes egy bírósági ügyben: a Kúria döntése
Egy korábbi Kúriai kötelező döntés szerint a pervesztes félnek kell viselnie a pernyertes fél oldalán felmerült teljes ügyvédi munkadíjat, és a bíróságok csak egészen kivételes esetekben mérsékelhetik azt. Mindezt azért, hogy a pernyertesség pénzügyi értelemben is nyereséges legyen. Az igazságügyi miniszter napokban megjelent új rendelete néhány fenntartással, de összességében jogszabályi szinten is megerősítette a Kúria által elindított reformot. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda segít értelmezni az új szabályokat.
35 évre emelik a Babavárónál a korhatárt, az érdeklődők harmada örülhet ennek a döntésnek
A mai kormányinfón Gulyás Gergely bejelentette, hogy 35 évre módosítják a Babaváró hitel igényléséhez kapcsolódó korhatárt. A Bankmonitor jogosultság kalkulátorát használók 36,43 százaléka örülhet ennek a döntésnek, mert a módosítás miatt jövőre is jogosult lehet a kölcsönre.
A Mars bejelentette együttműködéseit, amelyekkel az európai állateledel-ellátási láncában támogatja a regeneratív mezőgazdaságra való átállást
A Mars Incorporated, a világ egyik vezető édesség-, élelmiszer- és állateledel-gyártója olyan együttműködéseket jelentett be, amelyek elősegítik a regeneratív mezőgazdaság gyakorlatainak elterjesztését a vállalat európai állateledel-üzletágában. A több évre szóló megállapodások keretében a Mars Incorporated a Cargill, az ADM, a Biospheres, a Horta, az Agreena és a Soil Capital szakértőivel alakított ki partneri együttműködéseket, amelyek lengyel, magyar és brit gazdák számára biztosítanak pénzügyi támogatást és szakmai tanácsadást. Ennek lényege, hogy a gazdák olyan regeneratív mezőgazdasági módszereket alkalmazzanak a termelő területeiken, mint a vetésforgó, a minimális talajművelés és a takarónövényzet. A programok nemcsak az új módszerek bevezetésében segítik a gazdálkodókat, hanem képzéseket kínálnak, hogy ezáltal bővíthessék ismereteiket és az átállás nehézségeit is csökkenthessék.
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg. A PwC karácsonyi vásárlás kutatásából az is kiderül, hogy a TEMU és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét.
Egyre több halat eszik a magyar
A karácsonyi halkínálatot és a belföldi haltermelés eredményeit mutatták be az Agrárminisztérium (AM), a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a METRO Magyarország együttműködésével megrendezett sajtótájékoztatón Budaörsön - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
Stratégai együttműködési megállapodást írt alá a BÉT, az MKIK és a BKIK
A kis- és középvállalkozói (kkv) szektor növekedésének erősítésére, tőzsdére lépésük segítésére stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsde (BÉT), a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK), valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) csütörtökön.
Befogadta az amerikai gyógyszerfelügyelet a Richter készítményeinek engedélykérelmét
Az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) befogadta a Richter és a Hikma kérelmét denoszumab bioszimiláris készítmények engedélyeztetésére - tette közzé a Richter Gedeon Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
Fontos levelet kap több mint egymillió ember az év végéig: megjelentek a részletek
Megjelent a rendelet arról a levélről, amelyben az önkéntes nyugdíjpénztáraknak tájékoztatniuk kell a tagjaikat a megtakarításuk lakáscélú felhasználásának részleteiről. Az is kiderül belőle, mit finanszíroznak meg előre, és mit csak utólag a pénztárak. A felújítások és az építkezések költségeit például csak utólag fizetik ki, de aki lakásvásárlást tervez vagy előtörlesztené a hitelét, előre is kaphat pénzt a nyugdíjpénztártól - derül ki a Bank360.hu összefoglalójából.
Négyezernél több elektromos személyautót vásárolnának a cégek állami támogatással
Meghaladta a négyezret a vállalati zöldautó programban igényelt személygépkocsik száma. Mostanáig több mint 4400 gazdasági társaság nyújtott be támogatási kérelmet összesen több mint 5200 tisztán elektromos járműre. A kormányzati hozzájárulással beszerezni kívánt gépkocsik háromnegyede személyautó - jelentette hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM).
Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.
A szerencsejáték nem gyerekjáték!
Szerencsejáték-használat szempontjából a kiskorúak is veszélyeztett célcsoportnak számítanak, mert náluk is kialakulhat használati zavar, függőség. A Szerencsejáték Zrt. felelősséget érez abban, hogy a felnövekvő generációt megóvja a függőség kialakulásától, ezért a rendszeres kommunikáció és a preventív programok mellett idén decemberben figyelemfelhívó kampányt is indít egy nemzetközi iparági kezdeményezéshez csatlakozva: szakmai fórumokon, közösségi oldalakon és a lottózókban is felhívja a figyelmet a 18 év alattiak védelmére.