Összefogás indul a magyar kozmetikumok sikeréért

A Magyar Termék Nonprofit Kft. új terület felé fordul, és egyértelmű szándéka, hogy segítse a hazai kozmetikai és szépségipari gyártókat a minél jobb piaci eredmények elérésében. A paletta igencsak széles, hiszen kétszáznál is több különböző hazai gyártó kozmetikai termékéből és szolgáltatásából választhatnak a fogyasztók, ám ezek ismertsége - a multinacionális cégek készítményeihez mérve -, egyelőre csekély. A Magyar Termék egyik első lépéseként több magyar kozmetikai márka képviselőjével gyűlt össze a PANDHY'S™szépségszalonjában, hogy áttekintsék a honi szépségipari lehetőségeket.

Összefogás indul a magyar kozmetikumok sikeréért

A kozmetikai szektorban a hazai kisvállalkozók első és messze legnagyobb nehézsége, hogy márkáik ismertsége nem kellően széles körű – foglalták össze a Magyar Termék szervezésében, a PANDHY'S™ beautique szépség loungeban tartott szakmai fórumon. A multinacionális cégekkel a kiépített kommunikációjuk és kereskedelmi rendszerük miatt nem könnyű felvenni a versenyt. Ám nem kérdés, hogy színvonalban a magyar technológia, a szakembergárda és a termékek minősége vetekszik a globális márkák termékeivel és megütik a nemzetközi elvárásokat.

„Kutatásainkból kiderül, hogy védjegyeinknek közvetítő szerepe van. Üzenetet hordoznak, amely egyetlen pillantás után tudatosul a vásárlókban. Két asszociáció ébred a fogyasztóban általuk, a megbízhatóság és magyar eredet.  Ezek olyan mondanivalók melyek, minden hazai vásárlónak értékesek, ha választaniuk kell két termék közül” – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A szakmai fórumon nyilvánvalóvá vált, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft. kiépült követőbázisával, a közösségi kommunikáció erejével, különböző kampányaival és 15 éves rutinjával segítő kezet nyújthat a hazai kozmetikai vállalkozóknak. Ugyanis a védjegyek szektorsemlegességéből adódóan nem csak az élelmiszeripari gyártókat tudják támogatni. A PANDHY’S™ kozmetikai márka elsőként csatlakozott és január óta büszkén tünteti fel termékein a hazai eredetet igazoló jelzést.

„25 éve a PANDHY'S™ tevékenysége az exportpiacon kezdődött és a mai napig ott csúcsosodik ki. Egyre fontosabbnak tartjuk azonban, hogy a hazai piacot is jobban kiépítsük. Ennek okán kezdtünk tudatosan tervezni és így döntöttünk a Magyar Termék védjegyek használata mellett” – mondta Borbíró Gertrud, a PANDHY'S™ és a PANDHY'S™ Beautique alapítója. Kitért arra is, hogy milyen fontosnak tartja, hogy a kozmetikai gyártók rendszerben gondolkodjanak és mindenki a saját tudományosan átgondolt stratégiáját merje képviselni, hiszen így fogja tudni a fogyasztókat is kellően edukálni.

A gyártók az egyik legnagyobb problémát pontosan ebben, a megfelelő edukáció hiányában látják. A fogyasztót felvilágosítani, a szakembert pedig folyamatosan képezni kell. „Fontos, hogy a vásárló, illetve a vendég jót és jól válasszon. Ez azonban nélkülünk, kozmetikusok nélkül elképzelhetetlen. Nyitottságra és tudásvágyra van szükség ahhoz, hogy minden problémára megtaláljuk a megfelelő megoldást” – hangsúlyozta Both Tímea, a Herbsgarden alapítója.

A natúrkozmetikumokkal foglalkozó szakember pályája elején szembesült azzal a problémával, hogy sok esetben, nincs meg a megfelelő megoldás bizonyos kozmetikai problémákra. Ennek hatására természetes alapanyagokkal, egészen pontosan olajokkal kezdett kísérletezni és megalkotta saját márkáját a Herbsgardent. Jelentős kihívás azonban számára, hogy prémium minőségű készítményei, hogyan veszik fel a versenyt az alacsonyabb árkategóriás natúr termékekkel.

Siffel Ágnes, marketing szakember szerint erre is megoldást kínálnak a Magyar Termék kommunikációs kampányai.  55.000 fős adatbázisuk segítségével felméréseket tudnak készíteni a piaci igényekről, meg tudják határozni a megfelelő célcsoportot, segítséget tudnak nyújtani a termékek pozicionálásában és a megfelelő marketing kommunikációs kampány kidolgozásában. Ez egy kisebb márka esetében, aki nem költött eddig kutatásra óriási előnyt jelenthet. A Magyar Termék ernyőkommunikáció alkalmas arra, hogy a produktumok hazai eredetét kiemelve és az egyes márkákat hangsúlyosan megmutatva biztosítson kedvező kampányrészvételt.

A külföldi trendek szerencsére hamar elérnek hazánkba is és a gyártók rövid időn belül át is emelik ezeket, de ahhoz, hogy elterjedjenek és együtt tudjon a magyar iparág is haladni a globálissal, a fogyasztókkal is meg kell értetnünk, hogy mi miért jó. Ebből következik, hogy a megfelelő kommunikáció és edukáció a gyártó érdeke.

A kerekasztal-beszélgetés és az azt követő kötetlen diskurzus során egyértelművé vált, hogy a márkák nyitottak egymás irányába, hiszen közös a céljuk. Szeretnék, ha a magyar vásárlók minél több hazait válasszanak a kozmetikumok tekintetében is, ehhez azonban szükség van összefogásra és támogatásra. A magas minőségű hazai kozmetikai termékek és szolgáltatások kommunikációját nem kérdés, hogy erősíteni kell. A Magyar Termék védjegyei az élelmiszer piacon már bizonyítottak, a vásárlók elkötelezettek a védjegyek irányában. A cél az, hogy ugyanezt az eredményt elérjék szépségápolás ágazatában is.

Az év végi kgfb-kampány félidejében az autósok 34 ezer forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést

Félidejénél tart a november 2-án kezdődött év végi kgfb-kampány: az Insura.hu adatai szerint az első két hétben a személygépkocsival rendelkező ügyfelek 34 ezer forintos átlagdíjon kötöttek új szerződést, ami csupán néhány százalékkal tér el az egy évvel korábban mért 32 800 forintos szinttől - közölte a biztosításközvetítő hétfőn az MTI-vel.
2025. 11. 17. 13:00
Megosztás:

Kiderült, mik az idei karácsonyi slágertermékek és mennyit költünk rájuk

Idén sem marad el az év végi hajrá a műszaki piacon: a magyarok közel fele tervez nagyobb értékű elektronikai terméket vásárolni az utolsó negyedévben. A MediaMarkt friss, országos reprezentatív kutatásából kiderül, hogy bár a slágertermékek listáját továbbra is az okostelefon és a laptop vezeti, a generációk között meglepő különbségek rajzolódnak ki, a vásárlásra szánt összegek pedig sok esetben átlépik a százezer forintos határt.
2025. 11. 17. 12:30
Megosztás:

Néhány év alatt közel 30%-kal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában

Az elmúlt öt évben drámai mértékben, akár 30%-kos mértékben is nőhetett a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO), derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből[1]. A tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek.
2025. 11. 17. 12:00
Megosztás:

VISA a Ripple hálózatán? – Az Interledger Protocol áttörést hozhat, az XRP árfolyam erős bázist épít

A Ripple újra reflektorfénybe került: egy friss jelentés szerint a világ egyik legnagyobb fizetési hálózata, a VISA, hamarosan integrálhatja tranzakcióit a Ripple Interledger Protocol rendszerébe. Eközben az XRP árfolyama 1,85–2 dollár közötti zónában stabilizálódik, ami erős intézményi bizalmat és potenciális árrobbanást jelezhet. Egyes elemzők szerint az XRP következő célára 5–8 dollár lehet. Lássuk, hogyan épülhet híd a hagyományos pénzügyek és a blokklánc világa között!
2025. 11. 17. 11:30
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők?

A záráshoz közeledve a japán és kínai piacok mínuszokat mutatnak hétfőn, miközben a koreai és indiai benchmarkok a zöld tartományban tartózkodnak. A Hang Seng 1%-os csökkenést mutat. Japánban előzetes harmadik negyedéves GDP-adatok láttak napvilágot, melyek visszaesést jeleztek, igaz, a várakozásoknál enyhén kisebbet.
2025. 11. 17. 11:00
Megosztás:

Tovább emelkedtek pénteken a fejlett piaci hosszú hozamok

A múlt héten végre véget ért a történelem leghosszabb, másfél hónapos kormányzati leállása az USA-ban, így a piac figyelme a Fed decemberi kamatdöntése felé fordult.
2025. 11. 17. 10:30
Megosztás:

Vegyes zárás a tengerentúli részvénypiacokon, a technológia enyhén korrigált a korábbi napok eladási hullámait követően

Vegyesen zártak a Wall Street-i indexek az elmúlt hét utolsó kereskedési napján: a Dow 0,7%-ot esett, az S&P500 alig 0,1%-ot vesztett, miközben a Nasdaq Composite 0,1%-kal növekedett azt követően, hogy a nap korábbi részében eladási hullám tartotta nyomás alatt az indexeket.
2025. 11. 17. 10:00
Megosztás:

Pénteken tovább estek a vezető európai indexek

A piros tartományban zárt pénteken a nyugat-európai tőzsdék túlnyomó többsége: a Stoxx600 1,0, a FTSE100 1,1, a DAX pedig 0,7%-ot veszített értékéből azt követően, hogy a Fed döntéshozóinak legutóbbi megszólalásai kétségessé tették a decemberi kamatcsökkentést az USA-ban.
2025. 11. 17. 09:30
Megosztás:

Országos közlekedésbiztonsági ellenőrzés kezdődik a közutakon

Elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok, valamint vezetőik ellenőrzésére terjed ki az az országos közlekedésbiztonsági akció, amely ma kezdődik a közutakon.
2025. 11. 17. 09:00
Megosztás:

Gyengült kissé hétfő reggelre a forint

Gyengült kissé hétfő reggelre a forint a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 17. 08:00
Megosztás:

Folytatódik a burkolatfelújítás az M2-esen

Hétfőtől újabb szakaszok lezárásával folytatódik a burkolatfelújítás az M2-es autóúton, a javítási munkálatok idején hosszabb menetidőre kell számítani - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vasárnap az MTI-vel.
2025. 11. 17. 07:00
Megosztás:

Bitcoin: eltűnt az idei nyereség – újra mélyül a kriptotél?

Alig egy hónap telt el az új történelmi csúcs óta, a Bitcoin pedig lenullázta az idei hozamát. A kriptovalutákra visszatérő medvehangulat mögött ezúttal nem drámai hírek, hanem a kockázati étvágy gyors lehűlése és az intézményi befektetők visszavonulása áll.
2025. 11. 17. 06:00
Megosztás:

Tom Lee szerint az Ethereum követheti a Bitcoin 100-szoros növekedési mintáját

A Bitcoin közel 100-szoros emelkedést ért el azóta, hogy a Fundstrat 2017-ben, nagyjából 1 000 dolláros árfolyam környékén vételre ajánlotta. A kriptovaluta ezt úgy érte el, hogy közben hat darab 50% feletti és három 75% feletti összeomlást is elszenvedett. Tom Lee, a Fundstrat befektetési igazgatója most azt mondja: ugyanez a logika kezd kibontakozni az Ethereum esetében is.
2025. 11. 17. 05:00
Megosztás:

Merre tart a Bitcoin? – A bizonytalan rövid távtól a hosszú távú kilátásokig

A Bitcoin (BTC) árfolyama 2025-ben egyelőre messze elmarad a korábbi évek látványos teljesítményétől. November közepéig mindössze 8%-os idei emelkedést tudott felmutatni, miközben továbbra is 25%-kal a korai októberi csúcs alatt forog. A növekvő eladói nyomás miatt sok befektetőben felmerül a kérdés: merre tarthat a világ legértékesebb kriptovalutája a következő hónapokban és években?
2025. 11. 17. 04:00
Megosztás:

Az ételcsomagolás kihívásai a vendéglátásban

A vendéglátóipar egyik legjelentősebb kihívása a megfelelő ételcsomagolás megoldása, amely különösen fontos a házhoz szállított és elvitelre készített ételek esetében. A fogyasztók elvárják, hogy az étel friss, sértetlen állapotban érkezzen meg hozzájuk, ezért a csomagolás kulcsszerepet játszik.
2025. 11. 17. 03:00
Megosztás:

Hogyan néz ki a tökéletes mikulásajándék?

Az évnek van egy olyan pillanata, amikor a gyermeki várakozás és az édességek illata egyszerre érkezik: a mikulászsák kibontása. De nem csak gyerekeknek szól, hiszen a meglepetés öröme felnőttként is ugyanolyan értékes lehet, sőt!
2025. 11. 17. 02:00
Megosztás:

Hogyan válassz okosan CBD-t?

Napjainkban egyre többen fordulnak a CBD termékek felé különböző problémák kezelésére, de a termékbőség gyakran nehézséget okoz. A CBD olajok, kapszulák és gumicukrok piaca gyorsan fejlődik, és a választás komoly kihívást jelenthet.
2025. 11. 17. 01:00
Megosztás:

Hogyan indítsunk vállalkozást gyorsan és jogszerűen?

Egy új vállalkozás megalapítása lehetőségeket nyit meg, de jól átgondolt előkészületeket követel. Az üzleti célokat meghatározó cégforma kiválasztása, az adminisztratív és jogi lépések átlátása elengedhetetlen a zökkenőmentes induláshoz.
2025. 11. 17. 00:01
Megosztás:

A Solana Alapítvány menedzsere: „Add el a házad, az ágyad, a ruháid – és vegyél XRP-t”, miközben az ETF-beáramlások elérik az 545 millió dollárt

Vibhu Norby, a Solana Alapítvány egyik menedzsere is bekapcsolódott az XRP körül zajló online vitába, amely az agresszív felvásárlásokról szól. Konkrétan így fogalmazott: „Add el a házad, az ágyad, a gyerekeidet, a kartondobozodat, a ruháidat – és vegyél XRP-t.”
2025. 11. 16. 23:00
Megosztás:

Időben kell beszállni a pumpába – 3 nagy potenciállal rendelkező coin, amelyet a bálnák csendben halmoznak: XRP, DOGE és $TAP

A közelmúlt piaci zuhanása még vadabb fordulatot vetít előre. A cél, hogy időben beszálljanak a pumpába és kihasználják a bikahullámot – ennek érdekében a bálnák csendben halmozzák az XRP coint, a DOGE-ot és a <a href="https://presale.digitap.app?&utm_campaign=nov&utm_content=lis&utm_medium=pr&utm_source=prof-pr&utm_term=1539a" target="_blank">Digitap ($TAP)</a> tokent.
2025. 11. 16. 22:00
Megosztás: