Összefogás indul a magyar kozmetikumok sikeréért

A Magyar Termék Nonprofit Kft. új terület felé fordul, és egyértelmű szándéka, hogy segítse a hazai kozmetikai és szépségipari gyártókat a minél jobb piaci eredmények elérésében. A paletta igencsak széles, hiszen kétszáznál is több különböző hazai gyártó kozmetikai termékéből és szolgáltatásából választhatnak a fogyasztók, ám ezek ismertsége - a multinacionális cégek készítményeihez mérve -, egyelőre csekély. A Magyar Termék egyik első lépéseként több magyar kozmetikai márka képviselőjével gyűlt össze a PANDHY'S™szépségszalonjában, hogy áttekintsék a honi szépségipari lehetőségeket.

Összefogás indul a magyar kozmetikumok sikeréért

A kozmetikai szektorban a hazai kisvállalkozók első és messze legnagyobb nehézsége, hogy márkáik ismertsége nem kellően széles körű – foglalták össze a Magyar Termék szervezésében, a PANDHY'S™ beautique szépség loungeban tartott szakmai fórumon. A multinacionális cégekkel a kiépített kommunikációjuk és kereskedelmi rendszerük miatt nem könnyű felvenni a versenyt. Ám nem kérdés, hogy színvonalban a magyar technológia, a szakembergárda és a termékek minősége vetekszik a globális márkák termékeivel és megütik a nemzetközi elvárásokat.

„Kutatásainkból kiderül, hogy védjegyeinknek közvetítő szerepe van. Üzenetet hordoznak, amely egyetlen pillantás után tudatosul a vásárlókban. Két asszociáció ébred a fogyasztóban általuk, a megbízhatóság és magyar eredet.  Ezek olyan mondanivalók melyek, minden hazai vásárlónak értékesek, ha választaniuk kell két termék közül” – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A szakmai fórumon nyilvánvalóvá vált, hogy a Magyar Termék Nonprofit Kft. kiépült követőbázisával, a közösségi kommunikáció erejével, különböző kampányaival és 15 éves rutinjával segítő kezet nyújthat a hazai kozmetikai vállalkozóknak. Ugyanis a védjegyek szektorsemlegességéből adódóan nem csak az élelmiszeripari gyártókat tudják támogatni. A PANDHY’S™ kozmetikai márka elsőként csatlakozott és január óta büszkén tünteti fel termékein a hazai eredetet igazoló jelzést.

„25 éve a PANDHY'S™ tevékenysége az exportpiacon kezdődött és a mai napig ott csúcsosodik ki. Egyre fontosabbnak tartjuk azonban, hogy a hazai piacot is jobban kiépítsük. Ennek okán kezdtünk tudatosan tervezni és így döntöttünk a Magyar Termék védjegyek használata mellett” – mondta Borbíró Gertrud, a PANDHY'S™ és a PANDHY'S™ Beautique alapítója. Kitért arra is, hogy milyen fontosnak tartja, hogy a kozmetikai gyártók rendszerben gondolkodjanak és mindenki a saját tudományosan átgondolt stratégiáját merje képviselni, hiszen így fogja tudni a fogyasztókat is kellően edukálni.

A gyártók az egyik legnagyobb problémát pontosan ebben, a megfelelő edukáció hiányában látják. A fogyasztót felvilágosítani, a szakembert pedig folyamatosan képezni kell. „Fontos, hogy a vásárló, illetve a vendég jót és jól válasszon. Ez azonban nélkülünk, kozmetikusok nélkül elképzelhetetlen. Nyitottságra és tudásvágyra van szükség ahhoz, hogy minden problémára megtaláljuk a megfelelő megoldást” – hangsúlyozta Both Tímea, a Herbsgarden alapítója.

A natúrkozmetikumokkal foglalkozó szakember pályája elején szembesült azzal a problémával, hogy sok esetben, nincs meg a megfelelő megoldás bizonyos kozmetikai problémákra. Ennek hatására természetes alapanyagokkal, egészen pontosan olajokkal kezdett kísérletezni és megalkotta saját márkáját a Herbsgardent. Jelentős kihívás azonban számára, hogy prémium minőségű készítményei, hogyan veszik fel a versenyt az alacsonyabb árkategóriás natúr termékekkel.

Siffel Ágnes, marketing szakember szerint erre is megoldást kínálnak a Magyar Termék kommunikációs kampányai.  55.000 fős adatbázisuk segítségével felméréseket tudnak készíteni a piaci igényekről, meg tudják határozni a megfelelő célcsoportot, segítséget tudnak nyújtani a termékek pozicionálásában és a megfelelő marketing kommunikációs kampány kidolgozásában. Ez egy kisebb márka esetében, aki nem költött eddig kutatásra óriási előnyt jelenthet. A Magyar Termék ernyőkommunikáció alkalmas arra, hogy a produktumok hazai eredetét kiemelve és az egyes márkákat hangsúlyosan megmutatva biztosítson kedvező kampányrészvételt.

A külföldi trendek szerencsére hamar elérnek hazánkba is és a gyártók rövid időn belül át is emelik ezeket, de ahhoz, hogy elterjedjenek és együtt tudjon a magyar iparág is haladni a globálissal, a fogyasztókkal is meg kell értetnünk, hogy mi miért jó. Ebből következik, hogy a megfelelő kommunikáció és edukáció a gyártó érdeke.

A kerekasztal-beszélgetés és az azt követő kötetlen diskurzus során egyértelművé vált, hogy a márkák nyitottak egymás irányába, hiszen közös a céljuk. Szeretnék, ha a magyar vásárlók minél több hazait válasszanak a kozmetikumok tekintetében is, ehhez azonban szükség van összefogásra és támogatásra. A magas minőségű hazai kozmetikai termékek és szolgáltatások kommunikációját nem kérdés, hogy erősíteni kell. A Magyar Termék védjegyei az élelmiszer piacon már bizonyítottak, a vásárlók elkötelezettek a védjegyek irányában. A cél az, hogy ugyanezt az eredményt elérjék szépségápolás ágazatában is.

Legolcsóbb kerti ház alternatívák – Melyik éri meg?

A rendezett kert titka gyakran egy jól megválasztott kerti ház vagy tároló. A szerszámok, kerti gépek, biciklik, kültéri bútorok és gyerekjátékok mind-mind helyet követelnek maguknak, de nem mindegy, hogy ezt mennyiből oldjuk meg. A fa kerti házak bár mutatósak, gondozást igényelnek, és a faanyag költsége is jóval magasabb, ezért ma már egyre többen választanak fém vagy műanyag kerti házat – ezek a legolcsóbb, mégis hosszú távon is tartós alternatívák. A témában a Homelux.hu kert- és tárolómegoldások szakértőjét kérdeztük.
2025. 08. 12. 09:00
Megosztás:

Otthon Start: Még zajlanak az egyeztetések az alapterület-szabályok pontosításáról

Folyamatosan zajlanak az egyeztetések a pénzintézetek és a Magyar Bankszövetség, valamint a jogalkotók között az Otthon Start programban elérhető FIX 3% lakáshitel kondícióinak véglegesítése és egységes értelmezése érdekében. A lakáspiacon jelenleg is tapasztalható eltérő gyakorlatok kapcsán kiemelt fontosságú a hiteligénylési feltételek pontosítása, különös tekintettel az ingatlanok négyzetméterárát is meghatározó alapterület vonatkozásában. Az Otthon Start hitel alapterület-szabályaival kapcsolatos ellentmondásos információk tisztázására a money.hu szakértői hívják fel a figyelmet.
2025. 08. 12. 08:00
Megosztás:

Minden negyedik reklám jogsértő volt nyelvvédelmi szempontból – közel 5 milliós bírság a reklámszabályok ellenőrzése során

Összesen 357 reklám ellenőrzésére került sor a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok által. A vizsgálatok mind az általános reklámszabályok betartására, mind a nyelvvédelmi rendelkezések előírására kiterjedtek. Utóbbiak esetén jelentős, 26%-os kifogásolási arány merült fel, amelyekkel összefüggésben eddig 4,7 millió forint bírság kiszabására került sor. Több hatósági eljárás még folyamatban van.
2025. 08. 12. 07:00
Megosztás:

Lakásbérlés/kiadás esetén így tudod megelőzni a későbbi jogi vitákat

Az új tanév közeledtével ismét megindult a lakáskeresési roham az egyetemi városokban, miközben az albérleti díjak tovább növekednek. A bérbeadók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a bérleti jogviszony garanciáira, ezért gyakran kérnek biztosítékként közjegyzői okiratba foglalt egyoldalú kötelezettségvállalást a bérlőtől.
2025. 08. 12. 06:00
Megosztás:

Jelentősen gyorsul a fix 3 százalékos hitellel megvásárolható újépítésű lakások engedélyezése

A Magyar Közlönyben hétfőn megjelent kormányrendelet jelentősen meggyorsítja a fix 3 százalékos hitellel megvásárolható újépítésű lakások engedélyezését, ennek köszönhetően már ősszel több ezer új lakás építése indulhat meg országszerte - tájékoztatta a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-t.
2025. 08. 12. 05:00
Megosztás:

A használt autók piacán júniusban a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel.
2025. 08. 12. 04:00
Megosztás:

A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint

A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.
2025. 08. 12. 03:00
Megosztás:

Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatai is alátámasztják az árréscsökkentés kivezetésének szükségességét; a versenyhatóság szerint azonban a gyorsított ágazati vizsgálatokból nem vonhatók le a szövetség következtetései, és leszögezték, hogy a GVH nem tett és nem is tesz javaslatot az árréscsökkentés kivezetésére.
2025. 08. 12. 02:00
Megosztás:

Mosogatógépet használsz? Akkor jobb ha tudsz erről a botrányról ami kirobbant most

Az Amerikai Kémiai Társság ES&T Water című folyóiratában megjelent friss tanulmány szerint a műanyagedények és eszközök mosogatógépben történő mosása során plasztikrészecskék milliárdjai kerülnek a szennyvízbe – adta hírül a Körkörös.hu.
2025. 08. 12. 01:00
Megosztás:

Egy felmérés szerint a fiatalok többsége saját otthonra vágyik

A megkérdezettek csaknem 60 százaléka a saját lakás vásárlásának támogatását tartja fontosabbnak, míg mindössze egyharmaduk (33 százalék) helyezné a fókuszt a bérlakások építésére - közölte a Szent István Intézetnek a Nézőpont Intézet közreműködésével készített felmérését a mandiner.hu.
2025. 08. 12. 00:05
Megosztás:

NKFH: nyelvvédelmi szempontból minden negyedik reklám kifogásolgató

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 357 reklámot ellenőrzött a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok révén. A vizsgálatok mind az általános reklámszabályok betartására, mind a nyelvvédelmi rendelkezések előírására kiterjedtek. Nyelvvédelmi szempontból jelentős, 26 százalékos kifogásolási arány merült fel, amelyekkel összefüggésben eddig 4,7 millió forint bírság kiszabására került sor. Több hatósági eljárás még folyamatban van - tájékoztatott hétfőn a fogyasztóvédelmi hatóság.
2025. 08. 11. 23:00
Megosztás:

Új öntözésfejlesztési források nyílnak meg a gazdálkodók számára szeptemberben

Új, kisebb és nagyobb léptékű öntözésfejlesztési források nyílnak meg szeptember elején a gazdálkodók számára - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára hétfőn a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Tiszavasváriban.
2025. 08. 11. 22:00
Megosztás:

A rövidlátók világa

A rövidlátás, más néven miópia, az egyik leggyakrabban előforduló látáshiba világszerte. Az érintettek jól látnak közelre, de minél távolabbi pontra próbálnak fókuszálni, annál homályosabb lesz a kép.
2025. 08. 11. 21:00
Megosztás:

A megfelelő fonal kiválasztása kézimunkához

A kézimunka szeretete sokak számára egyfajta nyugalmat és elégedettséget nyújt. Azonban az első, legfontosabb döntés már az elején felmerül: melyik fonal a legjobb választás? Az anyagválasztás alapvetően meghatározza a kész munka minőségét és komfortját, így érdemes alaposan utánajárni a lehetőségeknek. Cikkünk segít eligazodni a népszerű fonaltípusok között, hogy a választás gördülékeny és megalapozott legyen.
2025. 08. 11. 20:00
Megosztás:

Mit kell tudni az asztigmiáról?

Elsőre ijesztő lehet, ha egy optometrista azt mondja, asztigmiásak vagyunk. A tünetek közé tartozik a homályos látás, fejfájás, a szem gyors elfáradása, ha közeli és távoli tárgyakra nézünk. A hétköznapokban (tévesen) szemtengelyferdülésnek is szokták hívni, maga az asztigmia a rövidlátás és távollátás után a harmadik leggyakoribb fénytörési hiba.
2025. 08. 11. 19:00
Megosztás:

Legyünk tudatos fogyasztók a fesztiválszezonban is!

A nyári hónapok kiemelt időszaknak számítanak nemcsak a turizmusban, hanem a kereskedelem és a szolgáltatások területén is. A fesztiválok, rendezvények, szabadtéri programok idején fokozott fogyasztói aktivitás tapasztalható – ezzel együtt pedig nő a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kockázata is. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság mindenkit arra biztat, hogy tudatos fogyasztóként járjon el a nyári rendezvényeken is, ezáltal garantálva saját biztonságát és az élmény minőségét.
2025. 08. 11. 18:00
Megosztás:

Hőhullámok bénítják meg a világgazdaságot: 32 fokos meleg fél nap sztrájknak felel meg

Egy nap extrém hőség (32 °C felett) fél nap sztrájk gazdasági hatásával egyenértékű. Idén a hőhullámok hatására 0,5 százalékponttal csökkenhet az európai GDP. Az alkalmazkodás kulcsfontosságú: rövid távon figyelmeztető és megelőző intézkedések, hosszabb távon strukturális alkalmazkodási stratégiák kialakítása indokolt.
2025. 08. 11. 16:00
Megosztás:

Megsarcolják az Nvidiát és az AMD-t is

Az Nvidia és az AMD megállapodtak az Egyesült Államokkal, hogy a kínai chipeladásokból származó bevételeik 15%-át fizetik a kormánynak az exportengedélyekért cserébe.
2025. 08. 11. 15:00
Megosztás:

Vitamin és étrendkiegészítőket forgalmazó cégnél kopogtatott a GVH

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy vitaminokat és étrendkiegészítő termékeket forgalmazó vállalkozással szemben, mivel észlelte, hogy a termékek értékesítése során valószínűsíthetően minimumárat határozott meg viszonteladó partnerei számára. A viszonteladói ármegkötés súlyos jogsértésnek minősül, mellyel szemben a GVH határozottan fellép. Az ügy megindításával egyidejűleg a nemzeti versenyhatóság összesen négy vállalkozásnál tartott előzetes értesítés nélküli helyszíni kutatást.
2025. 08. 11. 14:00
Megosztás:

Ethereum-őrület: 21%-os ugrás egy hét alatt, miközben a Bitcoin újra rekordszint felé közelít

Az Ethereum a múlt héten robbanásszerűen erősödött, a 4 300 dolláros szintet is elérve, amit a kriptobarát szabályozói jelzések és az ETF-beáramlások fűtenek. A Bitcoin eközben lassabban, de egyre biztosabban közelít korábbi csúcsához.
2025. 08. 11. 13:00
Megosztás: