Szeged élen jár a tisztán elektromos közösségi közlekedésben
A szakember a városban csütörtökön üzembe álló négy SOR TNS 12 típusú trolibusz átadásán azt mondta, a mobilitás területén nincs fontosabb szempont a fenntarthatóságnál.
A felsővezeték-hálózattól függetlenül is 50 kilométer megtételére képes négy trolibusz beszerzését 577 millió forinttal támogatta a Zöld Busz Program keretében a HUMDA Zrt. – közölte a vezérigazgató. Hozzátette: a járművek vételárából 232 millió forintot az önkormányzat biztosított.
Mészáros Virág emlékeztetett rá, a cég több mint egy milliárd forinttal támogatta nyolc tisztán elektromos meghajtású BYD busz megvásárlását is, ezek tavaly óta szállítják az utasokat Szegeden.
Nagy Sándor (Összefogás Szegedért) városfejlesztési alpolgármester hangsúlyozta, Szeged számára kiemelten fontos a fenntarthatóság, ezért javítják a közösségi közlekedés fejlesztése mellett a kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeit is.
A Szegeden készült utolsó – 2018-as – felmérés szerint a városon belüli helyváltoztatáson belül 36 százalékos volt a közösségi közlekedés részaránya, magasabb mint az autóhasználaté – tudatta a politikus.
A közösségi közlekedés szerepének megőrzése érdekében jó minőségű szolgáltatást nyújtó, rendszeresen járó villamosokra, trolibuszokra és buszokra van szükség, melyek valódi alternatívát jelentenek az autóhasználat helyett – mondta Nagy Sándor.
Az alpolgármester kifejtette, az önkormányzat ezért indított három év alatt egymilliárd forintos költségvetésű programot a régi járművek felújítására. Elsőként a trolibuszflotta gerincét adó Skoda-Ikarus járművek rekonstrukciója történik meg.
A cseh SOR Libchavy s. r. o. által gyártott teljes hosszában alacsony padlós SOR TNS 12 trolibuszok energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkeznek. A 12 méter hosszú, háromajtós, légkondicionált járművön 34 ülőhely és 43 állóhely található.