Tarol a hibrid, magára talált az elektromos, de…

Miközben a benzines és dízel autók értékesítése 22,4 és 28,8 százalékkal esett, addig az elektromos és hibrid gépkocsik eladásai rendre 23,7 és 19 százalékkal emelkedtek.
Ha a márkákat nézzük, akkor a kínai SAIC Motor (pl. MG) tudott jelentősen, 39,2 százalékkal növekedni. A skála másik végen a Tesla állt 49 százalékos csökkenéssel. A hagyományos európai márkák közül a Renault (+11,3), a BMW (+5.7%) és a Volkswagen (+4,9%, ezen belül a Porsche -38,2%, a Cupra pedig +32,9%) tudott növekedni, míg Mercedes (-6,1%) és a Stellantis (-16,4%) csökkenéssel zárta a hónapot.
Országok tekintetében a nagyobb piacok közül a spanyolok tudtak növekedni (+11%), míg a franciák (-0,7%), németek (-6,4%) és az olaszok (-6,2%) csökkentek.
Itthon változik a helyzet. A korábbi felfutás után (13 százalékos felfutás a gördülő 12 hónapos értékesítésben) márciusban 1,5 százalékkal csökkent az új gépkocsi értékesítés. Az új elektromos eladások is csökkentek 6,9 százalékkal a 12 hónapos 47 százalékos felfutást követően.
Ugyanis hamarosan kifut a vállalkozások számára nyújtott támogatás. Viszont a sima hibrid eladások „dübörögnek”, 10,5 százalékos növekedést felmutatva. A benzines, dízel és plug-in hibrid eladások együttesen pedig 12,3 százalékkal csökkentek februárban.
Összességében továbbra is gyenge az új autók iránti kereslet az öreg kontinensen, s a korábbi felívelést követően Magyarországra is megérkezett a gyengébb kereslet. Még egy lényeges különbség van az EU-hoz képest.
Míg a kontinensen az eladott új autók több mint 15 százaléka tisztán elektromos gépjármű, addig itthon ez alig haladja meg a 6 százalékot. Még úgy is, hogy az elmúlt egy évben a vállalkozások támogatott áron juthattak ezekhez a gépkocsikhoz. (forrás: ERSTE)