Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Csökkent a Puma bevétele a második negyedévben

A Puma német sportszergyártó a tavalyi azonos időszakinál kisebb bevételt ért el az idei második negyedévben a honlapján közzétett beszámolója alapján.
2025. 08. 05. 07:00
Megosztás:

Magyar médiavállalkozás sikere német óriásokkal karöltve

Magyar siker az európai digitális hirdetési piacon: két német óriással kötött szerződést az Ads Interactive Media Group ezzel a térség egyik kiemelt header bidding szolgáltatójává vált.
2025. 08. 05. 06:00
Megosztás:

Következő generációs épületgépészeti megoldás a fenntarthatóságért

Az LG Magyarország tapasztalatai szerint hazánkban is jelentős az érdeklődés az R32 hűtőközeggel működő inverteres scroll folyadékhűtő berendezések iránt, amelyek széles körben alkalmazhatók különféle épülettípusok – például kereskedelmi, ipari létesítmények, közintézmények, irodaépületek, szállodák, oktatási és egészségügyi intézmények – energiahatékony hűtési, fűtési és használati melegvíz igényeinek kielégítésére. A vállalat következő generációs épületgépészeti megoldása támogatja az alacsony globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező hűtőközegek és a fenntartható technológiák irányába mutató globális átállást, hiszen az R32 GWP-értéke körülbelül 70 százalékkal alacsonyabb, mint a korábban jellemzően alkalmazott R410A-é.
2025. 08. 05. 05:00
Megosztás:

Stagnáló gazdaság: mire figyeljen egy KKV a pénzügyi tervezésnél?

2025-re a magyar kormány a GDP-növekedést eredetileg 3,4 %-ra várta, ám a legfrissebb adatok alapján ezt már 1 %-ra mérsékelték. Bár talán a recessziót sikerül elkerülni, de az szinte már biztos, hogy a tényleges növekedés elmarad a tervezettől. Ugyanakkor ilyen környezetben is különösen fontos a KKV-k számára a tudatos pénzügyi tervezés – hangsúlyozta Bagdi Lajos, a Niveus partnere.
2025. 08. 05. 04:00
Megosztás:

Erről árulkodik a kereskedelmi ingatlanpiac első féléves teljesítménye

A Colliers szakértői áttekintették az idei év eddigi legfontosabb eseményeit és trendjeit. A 2025 H1-es sajtókonferencia során a vállalat vezető szakértői – Tóth Kristóf (Associate Director, Head of Research), Zelles-Görgey Balázs (Director, Head of Capital Markets), Csörgő Anita (Director, Head of Retail), Ecsődi Miklós (Director, Head of Occupier Services) és Beck Tamás (Director, Head of Industrial) az aktuális gazdasági környezet mellett elemezték az egyes ingatlanpiaci szektorok alakulását is.
2025. 08. 05. 03:00
Megosztás:

Ön melyiket részesíti előnyben? Készpénz vagy digitális fizetés?

A magyar fiatalok egyre természetesebben használják a digitális fizetési módokat – legyen szó mobilappról, okosóráról, okoskarkötőről vagy bankkártyáról –, és ezek biztonságát már a készpénzével egyenértékűnek tartják. A K&H ifjúsági index legfrissebb adatai jól mutatják a generációs kettősséget: fejben már a jövőben élnek, de a gyakorlatban még sokan ragaszkodnak a hagyományos megoldásokhoz.
2025. 08. 05. 02:00
Megosztás:

Vége! Véget ér a nyár! Itt a pontos időpontja

Szeptemberre fordulva milliók sóhajtanak fel: vége a nyárnak. Az iskolatáska cipzárja felhangzik, a napbarnított bőr lassan fakul, a strandpapucs helyét pedig újra a zárt cipők veszik át. De vajon tényleg itt a nyár vége? És mi alapján döntjük el, hogy mikor zárjuk le az év legmelegebb, legfelszabadultabb időszakát? Mikor mondhatjuk "hivatalosan" is azt: VÉGE A NYÁRNAK?
2025. 08. 05. 01:00
Megosztás:

A tőzsdecirkusz folytatódik

Pénteken „megütötték” a börzéket a bejelentett vámoknak köszönhetően, na meg később az amerikai munkaügyi minisztérium egyik, a munkaerőpiaci adatokért felelős vezetőjét is menesztette, azzal a felkiáltással, hogy Biden embere, vagyis meghamisította az adatokat.
2025. 08. 05. 00:01
Megosztás:

Az ABB befektet a megújuló energiatárolásra specializálódott HESStec-be

Az ABB kisebbségi részesedést szerez a hibrid energiatároló rendszerekre (HESS) és akkumulátoros energiatároló rendszerekre (BESS) szakosodott HESStec vállalatban. A HESStec energiatárolással kapcsolatos tervezési, mérnöki és optimalizálási képességeinek integrálása lehetővé teszi az ABB számára az energiatárolási megoldások optimalizálását, az innovatív üzleti modellek kidolgozását és az üzleti növekedés fokozását a kulcsfontosságú globális piacokon. A partnerség kibővíti az ABB kompetenciáit az energiatároló rendszerek hálózati integrációja és az energiaoptimalizálási szoftverek terén, amelyek jelentős segítséget nyújtanak az ügyfelek számára a nettó nulla kibocsátási cél elérésében.
2025. 08. 04. 23:00
Megosztás:

Tavaly megduplázódott a hulladékudvarokban leadott újrahasznosítható hulladék

Egyre többen használják a hulladékudvarokat, tavaly több mint dupla annyi újrahasznosítható hulladékot adtak le az emberek, mint egy évvel korábban - közölte a hulladékudvarok koordinációját ellátó MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. az MTI-vel hétfőn.
2025. 08. 04. 22:00
Megosztás:

Tízmilliárdos nagyságrendben kap Tesla részvényeket Elon Musk

A Tesla 96 millió új részvényt, mintegy 29 milliárd dollárt szavazott meg Elon Musknak.
2025. 08. 04. 21:00
Megosztás:

Venni kell a részvényeket a Morgan Stanley szerint

A bank stratégája, Michael Wilson szerint érdemes venni az amerikai részvényeket a múlt hét végi gyenge munkaerőpiaci adatokat követő esés után is.
2025. 08. 04. 20:00
Megosztás:

Művészetek Völgye 2026 időpontja - új dátumra került a Művészetek Völgye Fesztivál

A 35. jubileumi Művészetek Völgye új időpontban, 2026. július 24. és augusztus 2. között kerül megrendezésre. Magyarország legnagyobb összművészeti fesztiválja időben kissé eltolva tér vissza, hogy Veszprém térségének kulturális pezsgése egyetlen pillanatra se szüneteljen.
2025. 08. 04. 19:00
Megosztás:

Mit tehetünk a vizesedő falakkal? Szakértő válasz a problémára

Magyarországon szinte minden utcában akad legalább egy olyan ház, amelynek falai dohos szagot árasztanak, a vakolat foltokban pereg le, és a lakók már rég nem festenek, mert tudják: hiába. A jelenség nemcsak esztétikai vagy kényelmi kérdés, hanem hosszú távon komoly egészségügyi és szerkezeti kockázatokat is rejt. De mi okozza pontosan a falak vizesedését, és mit lehet tenni ellene?
2025. 08. 04. 18:00
Megosztás:

Tovább növeli a kitermelést az OPEC+

A WTI nyersolaj határidős ára hétfőn 67,5 dollár környékén mozgott, a Brent pedig valamivel 70 dollár alatt járt, miután az OPEC+ jelentős kitermelésnövelésről állapodott meg szeptemberre.
2025. 08. 04. 17:00
Megosztás:

Gyenge adatokat közölt a statisztikai hivatal, Trump kirúgta a vezetőt

Az amerikai elnök néhány órával azután, hogy pénteken a vártnál gyengébb munkaerőpiaci adatok érkeztek — melyek aggodalmat keltettek vámpolitikája kapcsán — menesztette a Munkaügyi Statisztikai Hivatal vezetőjét.
2025. 08. 04. 16:00
Megosztás:

Felerősödtek a kamatcsökkentési várakozások az USA-ban

A pénteki, vártnál gyengébb munkaerőpiaci adatok után a piac szeptemberre nagy valószínűséggel kamatcsökkentést áraz, amelyet októberben újabb 25 bázispontos vágás követhet, és egy harmadik csökkentés esélye is megnőtt az árazások szerint decemberben.
2025. 08. 04. 15:00
Megosztás:

Jól szerepelt a stressz teszten az OTP

A EBA által lefolytatott stressz teszt eredményei alapján az OTP teljeskörűen bevezetett elsődleges alapvető tőkemegfelelési mutatója (’fully loaded’ CET1) az alappálya mentén 22,53%, míg a stressz pálya mentén 16,26% lenne 2027 végén, szemben a 2024. év végi, de már a Basel 4 szabályozás alapján számolt 17,49%-os ’fully loaded’ CET1 rátával.
2025. 08. 04. 14:00
Megosztás:

A gyenge adatok hatására gyengült a dollár, estek a hozamok és nőtt a kamatcsökkentési várakozás

Az imént melített pénteki amerikai munkapiaci riport hatalmas fordulatot hozott az USA kötvénypiacán a dollár-árfolyamában.
2025. 08. 04. 13:00
Megosztás:

Kriptovaluta hírek Cardano – mi mozgatja most az ADA árfolyamát?

Az alábbi elemzés összegzi a közelmúlt legfontosabb Cardano (ADA) híreit, és bemutatja, mely tényezők formálták a 3 hónapos árfolyamtendenciát, azaz mi áll az árfolyam emelkedései és csökkenései mögött.
2025. 08. 04. 12:00
Megosztás: