Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Három településen rendeznek időközi önkormányzati választást

Három településen rendeznek ma időközi önkormányzati választást: Gyömrőn polgármestert és két egyéni választókerületben képviselőket, Tótszerdahelyen és Bezeréden pedig polgármestert választanak.
2025. 09. 28. 09:00
Megosztás:

Október első hétvégéjén rendezik a Szüreti Napokat Tokajban

Nyitott pincék, dűlőtúrák és kulturális események várják az érdeklődőket október 3. és 5. között a Tokaj-hegyaljai Szüreti Napokon, Magyarország egyik legrégebbi szüreti fesztiválján - közölték a szervezők az MTI-vel.
2025. 09. 28. 08:00
Megosztás:

A Fradi az EL-ben, a magyarok vagyona a maximum a BL selejtezőben játszik

Hiába kezd ma este az Európa Ligában a Ferencváros, a pénzügyi valóság kijózanító: a teljes magyar lakosság klasszikus pénzügyi vagyona eltörpül az európai futballóriások értéke mögött. „A BL-ben ma több vagyon focizik, mint amennyivel Magyarország kiemelt prémium és privátbanki ügyfelei pénzügyi vagyonukkal együtt rendelkeznek” – mondja Karagich István, a Blochamps Capital ügyvezetője.
2025. 09. 28. 07:00
Megosztás:

A Xiaomi EV európai K+F és tervezési központot nyit Münchenben

A Xiaomi bejelentette, hogy Münchenben hozza létre Kínán kívüli első K+F és tervezési központját. A globális elektromobilitási stratégia szempontjából kulcsfontosságú létesítmény elsősorban az intelligens mobilitás és az autóipari innováció előmozdítása érdekében fog tevékenykedni. A Xiaomi új központjában elsősorban a teljesítményorientált járművekre, az elektromos járműtechnológia kutatására és fejlesztésére, valamint új járműtervezési megoldásokra fókuszálnak.
2025. 09. 28. 06:00
Megosztás:

Koncz Zsófia: családi adóforradalom zajlik az országban

Olyan intézkedéseket hajtott végre a magyar kormány, amit senki más a világon, igazi családi adóforradalom zajlik az országban - jelentette ki a Kulturális és Innovációs Minisztérium családokért felelős államtitkára szombaton a borsodi vármegyeszékhelyen tartott IX. CÖF Klub Miskolc napon.
2025. 09. 28. 05:00
Megosztás:

Idén a Sauska lett a legeredményesebb magyar borászat

Hét aranyérmével a Sauska Pincészet érdemelte ki Az év borászata címet a 4. Winelovers Wine Awards nemzetközi borversenyen, amelynek eredményeit szombaton hirdették ki a budapesti Corinthia Hotelben megtartott Winelovers 100 Nagykóstolón.
2025. 09. 28. 04:00
Megosztás:

Napi ezer új milliomos született Amerikában 2024-ben – Íme a három kulcseszköz, amely vagyonukat hajtotta

Miközben 2024-ben a világ a inflációval, technológiai felfordulással és geopolitikai bizonytalanságokkal volt tele, csendben zajlott egy másik folyamat: naponta mintegy 1000 amerikai lépett át a milliomosok táborába – derül ki az UBS 2025-ös globális vagyonjelentéséből.
2025. 09. 28. 03:00
Megosztás:

Nyugdíjkorhatár Európában - 2026-ban robban a bomba!

Sokan azt hiszik, hogy a nyugdíjkorhatár mindenhol hasonló Európában, de valójában az országok között nagy eltérések és folyamatosan változó szabályok figyelhetők meg. Nézzük meg, hogyan alakul a nyugdíjkorhatár az egyes államokban, és hová helyezhető el ebben Magyarország.
2025. 09. 28. 02:00
Megosztás:

Ne felejtse! Óraállítás lesz ezen a hétvégén!

Az óraátállítás (a nyári időszámításból visszatérés a normál, azaz “téli” időszámításra) bár “nyer egy órát” az alváson, de számos tényező miatt okozhat kellemetlenségeket.
2025. 09. 28. 01:00
Megosztás:

Mennyi áramot eszik a mobilod feltöltése? Meglepő válasz a rezsiszámlán!

Mennyibe kerül egy okostelefon feltöltése? Hány forintba kerül, ha naponta feltöltöd a mobiltelefonodat?
2025. 09. 28. 00:01
Megosztás:

Ezekkel a számokkal vitték ma el a Jokert!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 39. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. 09. 27. 23:00
Megosztás:

Romlott az amerikai fogyasztói hangulat szeptemberben

Szeptemberben csökkent a Michigani Egyetem (University of Michigan) amerikai fogyasztói hangulatindexe.
2025. 09. 27. 22:00
Megosztás:

Orbán Viktor: az EU és a NATO támogatása nélkül Ukrajna már rég összeomlott volna

Az EU és a NATO támogatása nélkül Ukrajna már rég összeomlott volna - írta Orbán Viktor miniszterelnök szombat este az X-en.
2025. 09. 27. 21:00
Megosztás:

KIM: folytatódik az Esélyteremtő Program a szakképzésben

Az Esélyteremtő Program eredményeként csökken a lemorzsolódás és az évismétlések száma, miközben javul a diákok tanulmányi átlaga - közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) szombaton az MTI-vel.
2025. 09. 27. 20:00
Megosztás:

Zuhanhat 81 000 dollárra a Bitcoin ára? – Erősödő infláció és technikai jelek árnyékolják be a BTC árfolyamát

A Bitcoin árfolyama ismét nyomás alá került, és egyre többen teszik fel a kérdést: vajon megismétlődhet egy újabb drasztikus zuhanás, egészen 81 000 dollárig?
2025. 09. 27. 19:00
Megosztás:

Védjük az adatainkat! – óvatosságra int a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) edukációs kampánya most az adataink védelmének fontosságára irányítja rá a figyelmet. A jelszavaink, személyes és banki adataink ugyanis könnyen illetéktelen kezekbe kerülhetnek, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Különösen a gyerekek vannak veszélyben – hívja fel a figyelmet a GVH.
2025. 09. 27. 18:30
Megosztás:

EM-államtitkár: vidéken is mindenhová elvisszük a nagy sebességű internetet

A 85 milliárd forintos Gigabit Magyarország Programmal minden lakott területen hozzáférhetővé teszik a gigabitképes internetet és az 5G mobilkapcsolatot - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) infokommunikációért felelős államtitkára Facebook-bejegyzésében szombaton.
2025. 09. 27. 17:30
Megosztás:

A SZÉP-kártya nyáron is kiemelten támogatta a családok pihenését

A SZÉP-kártya nyáron is kiemelten támogatta a családok pihenését: augusztusban 5,5 százalékkal költöttek többet a kártyabirtokosok, mint egy évvel korábban - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szombaton az MTI-vel.
2025. 09. 27. 16:10
Megosztás:

Itt találhatnak a vevők legkönnyebben Otthon Startos ingatlant

Kis mértékben csökkent az Otthon Startra alkalmas lakóingatlanok aránya a kínálatban a bejelentés óta. A zenga.hu adatai szerint a csökkenés az elmúlt három hónapban Budapesten volt az egyik leglátványosabb, ahol jelenleg azeladó lakások és házak 42 százalékára lehet felvenni a kedvezményes hitelt. Ezzel együtt a lakásárak szinte mindenhol tovább emelkedtek. Az Otthon Startos és a nem Otthon Startos ingatlanok átlagra között minden vármegyében hatalmas különbségek vannak.
2025. 09. 27. 14:00
Megosztás:

A Tether óriásra nőne: 20 milliárd dolláros tőkebevonás SoftBank és ARK Invest támogatásával

A világ legnagyobb stabilcoin-kibocsátója, a Tether, újabb történelmi lépésre készül: a vállalat akár 20 milliárd dolláros tőkebevonást tervez, olyan óriások támogatásával, mint a SoftBank és az ARK Invest. A finanszírozási kör sikeressége esetén a cég értéke elérheti az elképesztő 500 milliárd dollárt, amivel a Tether a globális pénzügyi elit élvonalába kerülhet – túlmutatva a kriptoiparon. Vajon egy új pénzügyi korszak hajnalán állunk?
2025. 09. 27. 13:00
Megosztás: