Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

A 2025-ös év 4 legjobb mesterséges intelligencia asszisztense a kriptovilágban

A kriptopiac ma már nem fér el egyetlen Excel-táblában. Minden új információ gyorsabban befolyásolja az árakat, mint ahogy a megbízási könyv frissülni tudna. A Bitcoin napi 450 000 tranzakciót dolgoz fel, az Ethereum körülbelül 1 200 000-et, és a Layer 2 blokkláncokkal együtt ez a szám eléri az 5 millió műveletet naponta.
2025. 07. 15. 22:00
Megosztás:

Rendelj BCAA-t az Absolute Live-tól és spórolj!

Most érdemes betankolni az Absolute Live Mega Amino Mix sportitalból! Az akcióban fél kiló BCAA port is kapsz ajándékba. A legmagasabb minőségi előírások betartásával készülő, magyar gyártású sportitalban található a hazai piacon a legnagyobb aminosav tartalom. És hogy miért is fontos, hogy jó minőségű aminosavakat fogyasszunk? Annyit elárulunk, hogy nem csak az izmaink lesznek hálásak, de az ideg- és immunrendszerünk, sőt, még a hangulatunk is.
2025. 07. 15. 21:30
Megosztás:

Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben

Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését az első, globális kihívásokkal sújtott félévben, miután a tavaly lezárt cseh felvásárlások jelentősen hozzájárultak a régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának teljesítményéhez. A használtautó-értékesítés és a szervizórák számának növekedése továbbra is erős, 50 százalék feletti, és a rövid távú gépjárműkölcsönzés bérleti napjainak száma is bővült.
2025. 07. 15. 21:00
Megosztás:

Egy focis póló remek meglepetés lehet a futballrajgonóknak

Legyen szó születésnapról, névnapról vagy a karácsonyról, úgy illik, hogy ilyenkor meglepjük a szeretteinket valamivel. A tökéletes ajándék megtalálása azonban sokszor nem egyszerű feladat, hiszen szeretnénk valami olyasmit adni, ami kreatív és személyre szóló.
2025. 07. 15. 20:30
Megosztás:

Új utazást is kérhetnek kárpótlásként az Unitravel-károsultak

Kárigénylés helyett utazási lehetőséget is kérhetnek kárpótlásként a fizetésképtelenné vált Unitravel Kft. utazási iroda ügyfelei - közölte az MTI-vel kedden a Colonnade Biztosító.
2025. 07. 15. 19:30
Megosztás:

Váratlanul nagy nyereséggel zárt a Citigroup

Az árbevétel 4%-kal növekedett év/év alapon, 21,67 milliárd dollár lett, meghaladva a 20,96 milliárd dolláros piaci várakozást.
2025. 07. 15. 19:00
Megosztás:

Hoppon maradt a Wells Fargo legnagyobb üzletága

Az amerikai bank korrigált egy részvényre jutó nyeresége a második negyedévben 1,6 dollár lett, meghaladva az 1,41 dolláros várakozásokat.
2025. 07. 15. 18:45
Megosztás:

Bővítette nyíregyházi telephelyét a Daniella Kft.

Harmincmillió forintot fordított nyíregyházi telephelyének bővítésére és korszerűsítésére a villamossági anyagok kis- és nagykereskedelmével foglalkozó Daniella Kft., a beruházás átadóünnepségét kedden tartották a nyírségi megyeszékhelyen.
2025. 07. 15. 17:30
Megosztás:

MOHU: 15 milliós napi rekord született a visszaváltásban

Elérte a 15 milliót az automatáknál visszaváltott műanyag palackok, fémdobozok és üvegek száma a pünkösdi hosszú hétvége utáni kedden, ez csaknem 30 százalékkal több, mint az eddigi rekord - tájékoztatta a MOHU kedden az MTI-t.
2025. 07. 15. 17:00
Megosztás:

Nem várt helyről kapott kritikát Powell

A Moody’s és a Goldman elemzői, de a Federal Housing Finance Agency igazgatója szerint is magasak a jelzáloghitel kamatok az USA-ban. Különben 6,75 százalékos 30 éves fix kamat mellett egy átlagos lakás megvásárlása esetén, amely 425 000 dollárba kerül, 10 százalékos önrész figyelembevételével a havi törlesztőrészlet 2 500 dollár körül alakul. Míg ugyanez 4 százalékos kamatnál 1 800 dollár környékén alakul.
2025. 07. 15. 16:30
Megosztás:

Zöld lakáshitelek: fél százaléknyi kamatkedvezmény is milliókat érhet

Miközben az első lakásvásárlók az Otthon Start hitelre várnak, nem szabad megfeledkezni arról, hogy Magyarországon a lakóépületek jelentős része az elavult, energiapazarló kategóriába tartozik – ez nemcsak magas rezsiköltséget, hanem számottevő klímaterhelést is jelent. Az eddig megismert feltételek alapján az Otthon Start programnak nem lesz külön zöld követelménye, de ennek ellenére sokan használhatják akár zöld otthon vásárlására is. Aki pedig nem felel meg az új program kritériumainak, az a meglévő kedvezményes zöld hitelekkel is akár milliókat spórolhat, ha korszerűsítésre vagy energiahatékony otthon vásárlására vállalkozna. A támogatott konstrukciókhoz alacsonyabb önerő, kamatkedvezmény és akár vissza nem térítendő támogatás is társul.
2025. 07. 15. 16:00
Megosztás:

A Colonnade Biztosító és az IBUSZ együttműködésével új nyaralási lehetőség az UNITRAVEL károsult utasainak

Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UNITRAVEL Kft. érintett ügyfeleit a Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén. Az utasok két lehetőség közül választhatnak: továbbra is dönthetnek úgy, hogy kárigényüket a biztosítóhoz nyújtják be, vagy – az IBUSZ Utazási Irodák Kft. közreműködésével – az eredetileg lefoglalt útjukra mehetnek el.
2025. 07. 15. 15:30
Megosztás:

Miért választaná bárki az 5%-os lakáshitelt, ha van 3%-os is?

Várhatóan szeptembertől indul az új Otthon Start Program, amely kedvező, végig fix, 3%-os kamatozású lakáshitellel nyújt támogatást azoknak, akik most vásárolnák meg első otthonukat. Felmerülhet a kérdés: ha elérhető lesz egy ilyen kedvező hitel, miért választaná bárki a jelenleg még igényelhető, szintén az első lakáshoz jutást segítő 5%-os kamatplafonos lakáshitelt? A money.hu elemzése szerint a válasz az időzítésen, a jogosultsági feltételeken és a hitel rugalmasságán múlik - bizonyos esetekben még mindig lehet racionális döntés az 5%-os konstrukció.
2025. 07. 15. 15:00
Megosztás:

Budapest esti Dunai városnéző hajóútjai: Csillogó élmény

Amikor a nap lenyugszik Budapest elbűvölő látképe mögött, a város aranyfényű csodavilággá változik. Egy esti dunai városnéző hajóútra indulni az egyik legemlékezetesebb módja annak, hogy ezt az átalakulást megcsodáljuk.
2025. 07. 15. 14:30
Megosztás:

Meglepően jól teljesített a kínai gazdaság

Kína ipari termelése júniusban 6,8%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami gyorsulásnak számít a májusi 5,8% után, és meghaladta a piac 5,6%-os várakozását.
2025. 07. 15. 14:30
Megosztás:

Büntetné Trump az oroszokkal való kereskedést

Az amerikai elnök azzal fenyegetőzött, hogy 100%-os „másodlagos” vámokat vet ki az orosz termékeket vásárló országokra, ha 50 napon belül nem születik békemegállapodás Ukrajnával.
2025. 07. 15. 14:00
Megosztás:

Miért fontos a megfelelő munkaruha az egyes iparágakban?

Mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a megfelelő munkaruha elengedhetetlen a munkahelyi biztonság és kényelem szempontjából. Akár egy építkezésen dolgozunk, akár egy gyárban vagy más környezetben tevékenykedünk a munkaruha segít megvédeni bennünket a különféle veszélyektől. Ebben a bejegyzésben részletesen foglalkozunk azzal, hogy miért fontosak ezek a ruhadarabok és milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a kiválasztás során.
2025. 07. 15. 13:30
Megosztás:

Véglegesítette a válaszlistát az EU

Öszsesen 72 milliárd euró értékben véglegesítette az EU azon amerikai termékek listáját, melyeket vámmal sújtanának, ha nem sikerül megállapodni az USA-val.
2025. 07. 15. 13:00
Megosztás:

Létezik olyan hobbi, ami nem kerül vagyonokba

Egy új hobbiba belevágni mindig izgalmas kihívás. Sokan ilyenkor drága dolgokra gondolnak: lovaglás, golf és hasonlók - pedig léteznek jóval költségtakarékosabb, mégis igazán élvezetes időtöltési alternatívák is, melyekhez csupán néhány eszköz szükséges.
2025. 07. 15. 12:30
Megosztás:

Miért válasszunk műfüvet?

Ha kertes családi házban élünk, akkor pontosan tudjuk, milyen sok munkával jár a gyep rendben tartása. Mindenki olyan kertre vágyik, amely minden évszakban gyönyörű, de lehetőség szerint ne kelljen vele túlságosan sokat foglalkozni.
2025. 07. 15. 12:00
Megosztás: