Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Nem kap nyugdíjat, aki a lakcímét nem jelenti be a Nyugdíjfolyósítónak

Az ellátás folyósítását érintő lakcím-, tartózkodási hely-, levelezési cím- vagy bankszámlaszám-változást a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság felé szükséges írásban jelezni.
2025. 09. 25. 02:00
Megosztás:

Vége a diktálásnak és a villanyóra leolvasásnak! Más lesz helyette

Az energiafelhasználás nyomon követése és hatékony szabályozása napjainkban kulcsfontosságú, hiszen a villamosenergia-rendszerek egyre nagyobb terhelés alatt működnek.
2025. 09. 25. 01:00
Megosztás:

Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?

2025 augusztusában tovább emelkedtak az árak a magyar használtautó-piacon: az eladó hirdetések kínálati átlagára 5,5 millió forint volt, szemben a 2024 augusztusában regisztrált 5,3 millió‑val. Az autók közel 90%-át 10 millió forint alatt kínálták, de nőtt a 5–10 milliós és 10 millió forint feletti árkategóriák aránya is. A Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) augusztusi jelentése a havi statisztikai sorozat harmadik része, amely célja, hogy pontosabb képet adjon a magyarországi használtautó-kínálat és kereslet jellemzőiről, alakulásáról.
2025. 09. 25. 00:01
Megosztás:

Kriptovaluta hírek: SUI – mi mozgatja a SUI árfolyamát?

Az alábbi elemzésben áttekintem, hogy az elmúlt hónapokban milyen tényezők – projektfejlesztések, piaci események, makrogazdasági hatások és szabályozói lépések – mozgatták a SUI kriptovaluta árfolyamát, illetve milyen lehetőségek és kockázatok tornyosulnak a közeljövő számára.
2025. 09. 24. 23:00
Megosztás:

Az IMF szerint a magyar GDP 4 százalékába kerülne, ha EU-szerte leállítanák az orosz földgázszállítást

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint a magyar GDP 4 százalékába kerülne, ha EU-szerte leállítanák az orosz földgázszállítást - közölte Bóka János európai uniós ügyekért felelős miniszter szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 09. 24. 22:30
Megosztás:

A francia szakszervezetek újabb országos tilakozónapot szerveznek

A francia szakszervezetek október 2-ra újabb országos tiltakozónapot hirdettek, mivel nem kaptak "egyértelmű választ" a miniszterelnöktől követeléseikre a szerdai megbeszélésükön.
2025. 09. 24. 22:00
Megosztás:

Tether új lendületet vesz – volt Google-vezetőt neveztek ki üzletfejlesztési igazgatónak

Tether: már nem csak egy stabilcoin-cég? A világ egyik legismertebb kriptovaluta cége, a Tether, komoly irányváltást jelez: új vezetőt nevezett ki, hogy túllépjen a digitális eszközök világán és erősítse pozícióját más technológiai és pénzügyi szektorokban is. A korábban a Google-nél és a Limestone Capitalnál dolgozó Benjamin Habbel érkezése új korszakot nyithat a cég életében.
2025. 09. 24. 21:30
Megosztás:

Minden ötödik igénylőnek kevés az Otthon Start 50 milliója

Az első hetek banki tapasztalatai alapján új időszámítás kezdődött a magyarországi lakáshitelezésben az Otthon Start indulásával. A pénzintézetek megduplázódó átlagos hitelösszegről, 20 évet meghaladó átlagos futamidőről számoltak be a BiztosDöntés.hu szakértőinek. Minden ötödik igénylő ráadásul piaci, fogyasztóbarát vagy CSOK Plusz lakáshitelt is igényel az Otthon Start mellé, mert nem elegendő a kitűzött lakáscélhoz a maximálisan elérhető 50 millió forint.
2025. 09. 24. 21:00
Megosztás:

Hároméves mélypont után emelkednek a svájci gazdasági várakozások

Javultak a gazdasági kilátások Svájcban szeptemberben az előző havi, csaknem hároméves mélyponthoz képest a UBS és a CFA Society Switzerland szerdán közzétett jelentése szerint.
2025. 09. 24. 20:35
Megosztás:

A MOHU Budapest vezetése tárgyal a szakszervezetekkel

Megkezdődtek a tárgyalások a MOHU Budapest vezetése és a szakszervezetek között a szerda hajnali vadsztrájk ügyében - közölte a cég az MTI-vel.
2025. 09. 24. 20:00
Megosztás:

SPB: akár 15-20%-os hozampotenciált is kínálhatnak a nemzetközi kötvénypiacok a Fed kamatvágása után

Jelentős lendületet kaphat a külföldi állampapírok és vállalati kötvények piaca az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve (Fed) múlt szerdai, 25 bázispontos kamatcsökkentésének – és a tengerentúlon várható további kamatvágásoknak – köszönhetően. Ennek eredményeképpen akár két számjegyű hozamokat is el lehet majd érni a nemzetközi kötvénypiacokon, mindezt ráadásul dollárban vagy euróban - hívja fel a figyelmet Beschenbacher Kornél, az SPB Befektetési Zrt. private banking igazgató helyettese. A szakember több olyan vállalati kötvényt és állampapírt is említ, amelyek nem túl ismertek a hazai befektetők körében, azonban igen jó hozampotenciállal és jövőbeni kilátásokkal rendelkeznek.
2025. 09. 24. 19:30
Megosztás:

A román kormány 8,4 százalékos hiánycélban egyezett meg az Európai Bizottsággal

A román kormány 8,4 százalékos idei GDP-arányos hiánycélban egyezett meg az Európai Bizottsággal - jelentette be Ilie Bolojan miniszterelnök.
2025. 09. 24. 18:30
Megosztás:

A Micron amerikai chipgyártó jelentősen növelte negyedéves bevételét és nyereségét

A Micron Technology amerikai memóriachip-gyártó erőteljesen növelte bevételét és nyereségét az augusztus végével záródott pénzügyi negyedik negyedévében.
2025. 09. 24. 18:00
Megosztás:

Ethereum Virtual Machine (EVM) fogalma, jelentése és értelmezése: A blokkláncok láthatatlan motorja

EVM a kriptovilág láthatatlan agya – érthetően az Ethereum Virtual Machine működéséről. Ha valaha hallottál az Ethereumról, biztosan találkoztál azzal a fogalommal is, hogy okosszerződés vagy decentralizált alkalmazás (dApp). De vajon elgondolkodtál már azon, hogy ezek a digitális szerződések hogyan futnak, ki „értelmezi” őket, és mi történik „a motorháztető alatt”? A válasz egy kevéssé ismert, mégis kulcsfontosságú technológia: az Ethereum Virtual Machine, azaz EVM.
2025. 09. 24. 17:30
Megosztás:

Romlott a németországi üzleti hangulat

Az elemzők által várt javulás helyett romlott az üzleti hangulat Németországban szeptemberben a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének legfrissebb, szerdán ismertetett felmérése szerint.
2025. 09. 24. 16:30
Megosztás:

Németh László: a családi mikro- és kisvállalkozások nélkül nincs erős magyar gazdaság

A családi mikro- és kisvállalkozások nélkül nincs erős magyar gazdaság - mondta Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) elnöke szerdán, Inárcson, a testület fennállása 35. évfordulója alkalmából tartott ünnepségen. Orbán Viktor miniszterelnök levélben köszöntötte a szervezetet jubileuma alkalmából.
2025. 09. 24. 16:05
Megosztás:

Budapest, Eger és Pécs az őszi utazók kedvenc városai

Az őszi belföldi utazások legnépszerűbb úti célja Budapest, Eger és Pécs a Szallas.hu foglalási adatai szerint, a vendégek többsége pedig 2 éjszakás pihenést tervez.
2025. 09. 24. 15:30
Megosztás:

Az ESG és az üzleti növekedés kéz a kézben jár

A Grant Thornton legfrissebb nemzetközi kutatása szerint a középvállalatok világszerte a fenntarthatóságot egyre inkább stratégiai növekedési tényezőként kezelik, nem csupán szabályozási kötelezettségként. A felmérés alapján a cégek közel 90%-a a következő 12 hónapban fenntartja vagy növeli fenntarthatósági beruházásait, miközben a vezetők több mint fele már közvetlen üzleti előnyt társít az ESG-hez.
2025. 09. 24. 15:00
Megosztás:

Kódolt jövő – Vállalkozás a Z generáció nyelvén

A Z és Alfa generáció számára a munka egyre inkább önkifejezés, nem pusztán megélhetés. Egyre többen nem a klasszikus irodai munkakörökben gondolkodnak, hanem saját vállalkozásban képzelik el a jövőjüket. Az ambíció megvan, de az induláshoz tudásra, példaképekre és biztonságra is szükség van – legyen szó a pénzügyekről vagy a vállalkozói út kihívásairól. Az OTP Bank célja, hogy a fiatalokat digitális eszközökkel, edukációval és valós példákkal támogassa abban, hogy tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, és bátrabban lépjenek a vállalkozói útra. A bank nemcsak pénzügyi szolgáltatóként, hanem partnerként van jelen a fiatalok életében – segítve őket abban, hogy a jövőjüket biztonságosan és magabiztosan építhessék.
2025. 09. 24. 14:30
Megosztás:

Plume Network fogalma, jelentése és értelmezése: Egy új generációs blokklánchálózat a valós eszközök tokenizálására

Egy hálózat, amely összehozza a kriptót és a való világot: a kriptovaluták és blokklánc-technológiák világában a 2020-as évek második felére világossá vált: a jövő nem csak a digitális eszközöké, hanem azoké a rendszereké, amelyek képesek a való világ pénzügyi eszközeit is digitálisan kezelhető formába önteni.
2025. 09. 24. 14:00
Megosztás: