Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Az Otthon Starttal leginkább ezeket a lakásokat viszik

A Duna House októberi adatai szerint az Otthon Start Program (OSP) látványosan átalakította a keresletet: Budapesten a kisebb lakások kerültek előtérbe, vidéken pedig a nagyobb családi otthonok iránt nőtt az érdeklődés.
2025. 11. 20. 03:00
Megosztás:

Új adót vetnek ki ezekre az autókra - senki sem számított erre a fordulatra

2028-tól új úthasználati adót vezethetnek be az elektromos autókra, hogy kiegyenlítsék a hagyományos és a villanyhajtású járművek közötti adóterheket. A tervezet szerint a villanyautók tulajdonosai mérföldenként 3 pennyt fizetnének, ami egy átlagos autósnak évente körülbelül 250 font, azaz nagyjából 110 ezer forint többletköltséget jelentene.
2025. 11. 20. 02:00
Megosztás:

Indul a roham a LIDL üzleteiben – Itt a nagy bejelentés, soha nem volt még ilyen!

November 20-tól, csütörtöktől újra kapható lesz a Lidl üzleteiben egy közkedvelt háztartási készülék: érkezik a Singer 323L varrógép, méghozzá jelentősen kedvezőbb áron. Akinek már régóta tervben volt egy megbízható, sok funkcióval rendelkező varrógép beszerzése, most különösen jól járhat, hiszen az eredeti 49 999 forintos ár helyett 39 999 forintért viheti haza – tehát tízezer forinttal olcsóbban. De miért is hasznos egy ilyen eszköz egy háztartásban?
2025. 11. 20. 01:00
Megosztás:

A kriptotőzsde Kraken tőzsdére lépne: 20 milliárd dolláros értékelés után IPO-ra készül az amerikai piacon

Kriptoóriás a rajtvonalnál – új korszak kezdődhet az amerikai tőzsdéken. A Kraken, a világ egyik legismertebb kriptovaluta tőzsdéje, bejelentette, hogy titkosított formában benyújtotta tőzsdei bevezetési kérelmét (IPO) az Egyesült Államokban.
2025. 11. 20. 00:30
Megosztás:

A Solana (SOL) három jelentős bikás jelzést ad – Újra célkeresztben a 250 dolláros árfolyam, 80%-os rali jöhet?

A Solana árfolyama stabilizálódott, miután 25%-os meredek visszaesést szenvedett el a legutóbbi, 173 dolláros csúcsáról, és a hét elején visszapattant a kulcsfontosságú, 130 dolláros támaszszintről. Számos piaci indikátor arra utal, hogy a SOL egy szélesebb körű helyreállási trend korai szakaszába léphetett.
2025. 11. 19. 23:30
Megosztás:

Elemzők válaszolnak: „Mit vásárolnak a kriptobálnák a medvepiac idején?” – A Digitap ($TAP) előértékesítése, amely átlépte a 2 millió dollárt

<a href="https://coinstats.app/news/49b91c06f8a788dfde137c9c22d1376fb411420cb23f728f3cc2795398b2cc12_Stunning-244-Million-USDT-Whale-Transfer-Shakes-Crypto-Markets-What-This-Means-for-Investors/" target="_blank">A Whale Alert nemrégiben egy 244 millió USDT értékű tranzakciót észlelt az OKX irányába.</a> Ez akkora összegű átutalás, hogy azonnal elindította a találgatásokat: vajon mire készülnek a nagy pénztárcák tulajdonosai? Elemzők most megpróbálnak választ adni arra a kérdésre, amely az X-en és a Telegramon is egyre gyakrabban hangzik el: mit vásárolnak a bálnák a medvepiac idején?
2025. 11. 19. 23:00
Megosztás:

Ethereum árfolyam-előrejelzés: 4000 dollár decemberig; A 2 legjobb kriptoeszköz, amely akár az ETH emelkedésének ötszörösét hozhatja

Az Ethereum (ETH) árfolyama decemberre elérheti a 4000 dolláros szintet, mivel a piac erőteljes emelkedést vár, amit technikai mintázatok és az intézményi érdeklődés növekedése egyaránt hajt.
2025. 11. 19. 22:00
Megosztás:

Mélypontra fordul a Bitcoin: Itt a 2023-as bikapiac legsúlyosabb medvefázisa?

Csökkenő kereslet, technikai töréspontok: viharfelhők gyűlnek a Bitcoin fölött. A 2023 januárjában induló bikapiac kezdete óta a Bitcoin most éli át a leginkább medvés szakaszát – legalábbis a CryptoQuant legfrissebb elemzése szerint.
2025. 11. 19. 21:30
Megosztás:

BNB és ADA bálnák csendben halmozzák a $TAP tokent – 150%-os emelkedés után meddig mehet még 2025-ben?

A közelmúlt piaci vérfürdője ellenére figyelemre méltó jelenség körvonalazódik: a BNB és Cardano kriptovaluták tulajdonosai csendben elkezdték felhalmozni a Digitap ($TAP) tokent. A szakértők szerint ez a legjobb kriptovaluta jelenleg a piacon, amelyet egy DeFi-TradFi narratíva támogat, és figyelemre méltó növekedési potenciállal bír mint feltörekvő, kis piaci értékű coin.
2025. 11. 19. 21:00
Megosztás:

Hogyan szült válságból sikert a Bitcoin: így született meg a nigériai Obiex kriptotőzsde

Afrikában a kriptovalutákkal való kereskedés gyakran akadályokkal teli terep: lassú tranzakció-visszaigazolások, volatilis árfolyamok és a fejlettebb piacokra szabott platformok nehezítik a kereskedők dolgát. Ebben a zűrzavarban született meg a Obiex, egy nigériai kriptostartup, amely az egyszerűségre, sebességre és hatékonyságra építve alakította ki saját útját – méghozzá válság idején. Az alábbi történetből kiderül, hogyan lett egy technikai probléma a régió egyik legsikeresebb kriptovállalkozásának katalizátora.
2025. 11. 19. 20:30
Megosztás:

Új üzletet nyitott a Jysk áruházlánc

Folytatja terjeszkedését a Jysk dán lakberendezési áruházlánc, amely szerdán Törökszentmiklóson nyitotta meg 102. magyarországi üzletét - tájékoztatta a társaság az MTI-t.
2025. 11. 19. 20:00
Megosztás:

Megjelent a felhívás, a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 19:30
Megosztás:

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata

Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a november 14-én záródott héten - közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America - MBA) szerdán.
2025. 11. 19. 19:00
Megosztás:

Forradalom a DeFi-ben: A Hyperliquid HIP-3 új korszakot nyit a piaci létrehozásban

A decentralizált pénzügyi szektor (DeFi) új mérföldkőhöz érkezett: a Hyperliquid bejelentette legújabb fejlesztését, a HIP-3-at, amely lehetővé teszi az engedély nélküli örökös piacok létrehozását drasztikusan alacsony díjak mellett. A lépés nemcsak a technológiai újításokat gyorsítja, hanem alapjaiban formálhatja át a DeFi ökoszisztémát. De vajon elég ez ahhoz, hogy stabilizálja a HYPE token árfolyamát?
2025. 11. 19. 18:30
Megosztás:

Az idősebbek vezetik a visszaváltást Magyarországon

Bár Magyarország az európai élmezőnyben jár a visszaváltási rendszer használatában, a friss nemzetközi kutatás egy kevésbé látható különbségre is rávilágít: a támogatottság jóval magasabb az idősebb korosztályokban, mint a fiatalok körében. A Baby Boomerek 80 százaléka támogatja a DRS-t, míg a Gen Z esetében ez az arány csak 59 százalék.
2025. 11. 19. 18:00
Megosztás:

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban

A Magyar Telekom 29 járásban nyert pályázatot a Gigabit Magyarország programban, a fejlesztésekhez mintegy 13,5 milliárd forint támogatási forrást nyert el a társaság - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
2025. 11. 19. 17:30
Megosztás:

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a BME

Hároméves stratégiai együttműködést kötött az SAP Hungary és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) - közölte a SAP Hungary Kft. szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 19. 17:00
Megosztás:

Tízezreket spórolhat több mint 100 ezer építőipari vállalkozás a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítás újrakötésével

Idén január 15-től minden hazai építőipari kivitelező és tervező vállalkozásnak és egyéni vállalkozónak – például az építészmérnököknek, kőműveseknek, tetőfedőknek, villanyszerelőknek, víz-, gáz-, fűtés- és klímaszerelőknek, festőknek és burkolóknak is – kötelező felelősségbiztosítást kell kötniük - ez összesen közel 150 ezer vállalkozást érint. Az a több mint 100 ezer vállalkozás, amely az előírt határidőig megkötötte a biztosítást, legkésőbb a jövő januári évforduló előtt 30 nappal, azaz idén december 15-ig mondhatja fel azt. A Pannon-Safe biztosításközvetítő jelenlegi kalkulációi alapján akár tízezreket is spórolhatnak az éves biztosítási díjon a vállalkozások, ha újrakötik a kötelező kivitelezői felelősségbiztosítást, a cég ezért a következő hetekben több tízezer érdeklődőre számít. A biztosítóknak azonban nincs díjhirdetési kötelezettségük, így bármikor változtathatnak a díjakon, a jelenlegi kedvezőbb tarifák tehát akár magasabbak is lehetnek a következő hetekben - figyelmeztetnek a Pannon-Safe szakértői.
2025. 11. 19. 16:30
Megosztás:

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak

Kiemelkedő ütemben nőttek a lakásárak az idei első kilenc hónapban, és fokozódott a lakáspiaci túlértékeltség - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) ingatlanpiaci elemzések osztályának vezetője a szerdán megjelent novemberi lakáspiaci jelentést ismertetve a jegybank Youtube csatornáján.
2025. 11. 19. 16:00
Megosztás:

A webdesign új korszaka: a mesterséges intelligencia eszközei átalakítják a kreatív munkát

A mesterséges intelligencia (AI/MI) már nem a távoli, futurisztikus elképzelések része, hanem a mindennapi életünk valósága. Az AI szinte minden iparágat a feje tetejére állít. Ez alól a webdesign világa sem kivétel: az AI-alapú eszközök forradalmasítják a tervezési és fejlesztési folyamatokat, új távlatokat nyitva a kreativitás és a hatékonyság terén.
2025. 11. 19. 15:30
Megosztás: