Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Fokozott ellenőrzést tart a rendőrség egy héten át az ország útjain

Fokozott ellenőrzést tart a rendőrség december 15. és december 21. között az ország útjain - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata szombaton a police.hu oldalon.
2025. 12. 13. 14:00
Megosztás:

Ennyit költenek idén karácsonykor a fiatalok: tovább emelkedett az ajándékokra szánt összeg

A 19–29 évesek idén átlagosan 51 ezer forintot költenének karácsonyi ajándékokra – derül ki a K&H ifjúsági index friss adataiból. A férfiak 63 ezer, a nők 40 ezer forintos kiadással terveznek. Bár az ajándékokra szánt összeg tovább emelkedett, a fiatalok 57 százaléka inkább több, kisebb értékű ajándékot vásárolna idén.
2025. 12. 13. 13:00
Megosztás:

A vasárnapig megrendelt Gondosórát még karácsony előtt kézbesítik

Azok a 65 év felettiek, akik vasárnap éjfélig megrendelik a Gondosórát, az ünnepek előtt megkapják - erről beszélt Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója pénteken közzétett Facebook-videójában.
2025. 12. 13. 12:00
Megosztás:

Idő előtt megkezdődött a paksi első betonöntéshez szükséges vasbeton-szerkezet építése

A munkálatok a vártnál gyorsabban haladnak a paksi atomerőmű-bővítésen, s ezzel idő előtt megkezdődhetett az első betonöntéshez szükséges vasbeton-szerkezet építése a helyszínen - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szombaton Budapesten.
2025. 12. 13. 11:00
Megosztás:

Eljött a hazai professzionális vagyonkezelés ideje

A geopolitikai feszültségek, a kamatkörnyezet hullámzása és az adópolitikai bizonytalanság világszerte újraírják a vagyonkezelés korábbi biztonsági mintáit. – hívja fel a figyelmet Horváth Balázs az SQN Trust igazgatósági tagja. A vagyonos családok egyre gyakrabban szembesülnek azzal, hogy a „biztonságosnak hitt” külföldi struktúrák sem mindig jelentenek védelmet – a banki compliance szigorodik, a transzparencia nő, a bizalmatlanság pedig mindkét irányban erősödik. Márpedig a kérdés minimum 50.000 családot, a vállalkozói munkaadók és adófizetők legfontosabb tizedét érinti.
2025. 12. 13. 10:00
Megosztás:

A Thaiföld és Kambodzsa közötti konfliktus rendezéséről tárgyalt Donald Trump

A Thaiföld és Kambodzsa közötti konfliktus rendezéséről tárgyalt telefonon Donald Trump amerikai elnök a két ázsiai ország miniszterelnökével pénteken.
2025. 12. 13. 09:00
Megosztás:

Így élénkülhet a verseny a szúnyoggyérítés hazai piacán

Nagymértékben csökkent az egyajánlatos közbeszerzési eljárások aránya a szúnyoggyérítési szolgáltatások közbeszerzési (CPV) főcsoportjában az elmúlt években – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH azt is feltárta, hogy a szúnyoggyérítés több szempontból is sajátos piacnak tekinthető, amelyen vannak olyan strukturális problémák, melyek gátolhatják az arány további csökkenését, és amelyek kezelése tovább élénkítheti a versenyt a piacon. A GVH a szúnyoggyérítési piac vizsgálatának lezárásával mindhárom vizsgált közbeszerzési piac kapcsán az egyajánlatos eljárások arányának csökkenését állapította meg.
2025. 12. 13. 08:00
Megosztás:

Véget érhet a gyors áremelkedés az ingatlanpiacon 2026-ban

Vegyes képet mutatott a hazai ingatlanpiac novemberben: miközben az adásvételek száma visszaesett az őszi csúcshoz képest, a lakáshitelezés történelmi rekordot döntött – derül ki a Duna House friss ingatlanpiaci barométeréből. A piac szerkezete tovább alakult, nagyobb szerepet kaptak a fiatal, első lakásukat vásárló vevők, miközben a befektetők jelenléte tovább csökkent.
2025. 12. 13. 07:00
Megosztás:

A Videoton Holding idei árbevétele 300 milliárd forint körül alakul

A Videoton Holding idei árbevétele 300 milliárd forint körül alakul, valamelyest csökken a tavalyi üzleti évhez képest - mondta a magyar tulajdonú vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója pénteki évzáró rendezvényükön Székesfehérváron.
2025. 12. 13. 06:00
Megosztás:

Bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI és az E.ON Drive Infrastructure Hungary

Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI); decemberben nyolc ALDI-áruház parkolójában telepítenek új, nagy teljesítményű HPC töltőberendezéseket, amelyekkel az érintettek már néhány perc alatt érezhetően növelni tudják a járműveik hatótávját - közölte az ALDI pénteken az MTI-vel.
2025. 12. 13. 05:00
Megosztás:

Laboratóriumi vizsgálatnak vetettünk alá higiéniai termékeket

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) átfogó vizsgálatot végzett az újszülött pelenkák és különböző egészségügyi betétek körében, hogy feltárja a termékek tényleges folyadékmegkötő képességét és kiszűrje az esetleges megtévesztő termékállításokat.
2025. 12. 13. 04:00
Megosztás:

Az EU három eurós vámot vet ki az unión kívülről érkezű kisebb értékű csomagokra

Az Európai Unió Tanácsa pénteken megállapodott arról, hogy 2026. július 1-jétől egységes, 3 eurós vámot vetnek ki az EU-ba érkező, 150 eurónál kisebb értékű csomagokra.
2025. 12. 13. 03:00
Megosztás:

Aláírták a rendeletet! 65 évnél idősebb nyugdíjasok az érintettek!

A nyugellátások folyósításával kapcsolatos alapvető szabályok ismerete fontos mind a leendő nyugdíjasok, mind a már ellátásban részesülők és hozzátartozóik számára, legyen szó öregségi vagy hozzátartozói nyugdíjról.
2025. 12. 13. 02:00
Megosztás:

Megszűnik a Messenger üzenetküldő - a Facebook döntése végleges

Igen — a hír valós, és mostanra gyakorlatilag végleges: a Meta megszünteti a Messenger asztali alkalmazásait Windows és macOS rendszereken, vagyis a „Messenger Desktop” programok már nem lesznek elérhetők ezekre az operációs rendszerekre. Mit jelent ez a gyakorlatban?
2025. 12. 13. 01:00
Megosztás:

Hogyan válts kényelmes életmódra anyagi biztonság nélkül?

Valószínűleg már te is szembesültél azzal, milyen nehéz a pénzügyi bizonytalanság árnyékában élni. Talán magadra ismertél, amikor elsétáltál egy utazási iroda előtt, és rájöttél, hogy az ajánlatok megfizethetetlenek számodra.
2025. 12. 13. 00:01
Megosztás:

Egységes katonai hírszerző szolgálatot hoz létre a brit kormány

Egyesíti a fegyveres erők hírszerzési szolgálatait a brit kormány a külső fenyegetettségek hatékonyabb és gyorsabb felmérése érdekében.
2025. 12. 12. 23:00
Megosztás:

A Cardano 0,46 dollár körül stagnál, új katalizátorokra vár – a banki fókuszú befektetők a Digitapot ($TAP) választják a legjobb kriptós előértékesítésként

A Cardano az utóbbi eladási hullámot követően továbbra is 0,46 dollár körül mozog, és a kutatásokra épülő blokklánc iránti befektetői bizalom továbbra sem tért vissza. Azok a kereskedők, akik most biztonságos kriptoeszközöket keresnek, egyre inkább elmozdulnak a volatilis befektetésektől a védekező jellegű lehetőségek felé.
2025. 12. 12. 22:00
Megosztás:

Pluszban zárt a BUX pénteken

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 393,94 pontos, 0,36 százalékos emelkedéssel, 109 607,58 ponton zárt pénteken.
2025. 12. 12. 21:05
Megosztás:

5 dolog az irodában, amitől hatékonyabb lesz a munka

A modern munkahelyek világában már nemcsak az számít, milyen eszközökkel dolgozunk, hanem az is, hogyan érezzük magunkat ott, ahol a mindennapjaink nagy részét töltjük. Egy jól kialakított iroda a koncentrációra, a kreativitásra és a teljesítményre is pozitív hatással lehet, éppen ezért ezekre a fontos részletekre már az irodák tervezésekor is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a szakemberek.
2025. 12. 12. 20:30
Megosztás:

Bitcoin 90 000 dolláron, Ethereum 3 100 dolláron, Solana 134 dolláron – mégis egy banki token, a Digitap ($TAP) viszi a prímet mint a legjobb kriptós előértékesítés

A Bitcoin továbbra is tartja a 90 000 dolláros szintet, az Ethereum 3 100 dollár körül mozog, a Solana pedig stabilan 134 dollár körül ingadozik – ennek ellenére a piaci hangulat mégsem tükrözi ezeket a látszólag stabil árfolyamokat.
2025. 12. 12. 20:00
Megosztás: