Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Államháztartási, idegenforgalmi, ipari és foglalkoztatási adatok jelennek meg jövő héten

Jövő hétfőn a Pénzügyminisztérium (PM) részletes tájékoztatót tesz közzé az államháztartás központi alrendszerének május végi helyzetéről, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken a foglalkoztatás és munkanélküliség, az ipari termelői árak, valamint a turisztikai szálláshelyek fogalmának májusi adatait közli.
2024. 06. 23. 22:00
Megosztás:

Meghatározó szerepünk lesz a nemzetközi olimpiai mozgalom megújulásában

Magyarország meghatározó szerepet kap a nemzetközi olimpiai mozgalom megújulásában, mivel most Sanghaj mellett Budapest rendezi az új, modern, úgynevezett városi sportágak kvalifikációs versenyeit az idei párizsi ötkarikás játékokra - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
2024. 06. 23. 21:00
Megosztás:

A hatos lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 25. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2024. 06. 23. 20:00
Megosztás:

Társadalmi felelősség és milliárdos megtakarítások – Értéket teremt a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása

Évente közel kétszázmilliárd forintot fizetnek be a hazai vállalkozások rehabilitációs hozzájárulásként az államkasszába, mivel a foglalkoztatottak között a megváltozott munkaképességű alkalmazottak aránya nem éri el az öt százalékot. Becslések szerint ez a csoport akár százezres tartalékot is jelenthet a magyar munkaerőpiacnak. Az ezen munkavállalók munkába állításához szükséges jól átgondolt stratégia kidolgozásához és megvalósításához a legtöbb vállalat jelenleg nem tud megfelelő szakembert allokálni, ezért érdemes külsős szakértő vagy HR szolgáltató támogatását bevonni.
2024. 06. 23. 19:00
Megosztás:

Van igény rá, de még mindig kevesen értik az egészségpénztárat

Mostanra lezajlottak az egészségpénztárak küldöttközgyűlései, elfogadták az előző évi beszámolókat. Az egészségpénztárak taglétszáma és az általuk kezelt vagyon továbbra is növekszik, de a lakosság nagy része még mindig veszni hagyja az akár 150 ezer forint állami támogatást. A BiztosDöntés.hu arra keresi a választ, hogy miért van ez így.
2024. 06. 23. 18:00
Megosztás:

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Üzembe helyezték az első hazai, ipari naperőművet, amelynek termelése automatikusan, a pillanatnyi igények szerint finomhangolható.
2024. 06. 23. 17:00
Megosztás:

Atomenergetikai együttműködésről tárgyalt a Roszatom vezetője Vietnámban

Alekszej Lihacsov, a Roszatom állami atomenergetikai vállalat vezérigazgatója Vlagyimir Putyin orosz elnök vietnámi látogatása alkalmából találkozott Pham Minh Chinh vietnámi miniszterelnökkel, akit tájékoztatott az orosz közreműködéssel megvalósuló Nukleáris Tudományos és Technológiai Központ tervéről és az atomenergia terén folytatott együttműködés újraindításának kilátásairól, valamint a kétoldalú együttműködés más területeiről.
2024. 06. 23. 16:00
Megosztás:

Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion

Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion.
2024. 06. 23. 15:00
Megosztás:

Tudatosabban tervezik vagyoni viszonyaikat a házasságra készülők

A családi vagyon egy része is múlhat egy házassági vagyonjogi szerződésen.
2024. 06. 23. 14:00
Megosztás:

Végleg velünk marad a kamatjövedelmek után fizetendő szocho!

2023. július elseje óta a kamatjövedelmek után a 15%-os személyi jövedelemadó (szja) mellett 13% szociális hozzájárulási adót (szocho) is kell fizetni. Eredetileg ez a veszélyhelyzet idejére volt csak érvényes, a Bankmonitor szakértői azonban kiszúrtak egy jogszabályváltozást, ami alapján nagyon úgy tűnik, véglegesen velünk marad a sarc.
2024. 06. 23. 13:00
Megosztás:

Az ingatlanfejlesztések modernizálásában működik együtt a Kopaszi Gát és a CETIN Hungary

Együttműködési megállapodást kötött a lakossági és az üzleti ingatlanokat fejlesztő Kopaszi Gát Zrt. és a független, integrált telekommunikációs infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary.
2024. 06. 23. 12:00
Megosztás:

Billegő helyzetben kell fenntarthatóvá válniuk a magyar kkv-knak

A kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára kulcsfontosságú, hogy már most megkezdjék a felkészülést az ESG-törvény (E, environmental: környezeti, S, social: társadalmi, G, governance: vállalatirányítási területek) előírásainak teljesítésére. A szabályozás nem csupán új kötelezettségeket hoz, hanem jelentős lehetőségeket is kínál a fenntarthatóság és a versenyképesség növelésében. Az Erste ESG-indexszel és tanácsadással fogja segíteni kkv-ügyfeleit, hogy könnyebben tudjanak eleget tenni a jogszabályi előírásoknak.
2024. 06. 23. 11:00
Megosztás:

Napokon belül lejár a NIS2 regisztráció határideje - sok céget érhet kellemetlen meglepetés

Már csak pár napja maradt belépni a nyilvántartásba azoknak a hazai vállalatoknak, amelyekre kiterjed a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós kibervédelmi irányelv – hívja fel a figyelmet az EY. Résen kell lenniük a konszolidált beszámolót készítő társaságok tagvállalatainak is, hiszen elég cégcsoport szinten elérni a meghatározott minimum bevételt és létszámot, hogy rájuk is vonatkozzanak a kötelezettségek. Az óvatlan szervezetek számára a mulasztás súlyos bírsággal, sőt a vezető eltiltásával is járhat.
2024. 06. 23. 10:00
Megosztás:

Növekvő forgalomban emelkedett a BUX a héten

Növekvő forgalomban emelkedett a héten a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX pénteken történelmi csúcson, 70 378,92 ponton zárt, 842,36 ponttal, 1,21 százalékkal magasabban mint egy héttel korábban.
2024. 06. 23. 09:00
Megosztás:

A kisgyermekes szülők érdekében indított versenyfelügyeleti eljárást a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozással szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt; a GVH gyanúja szerint a cég a weboldalán reklámozott, jellemzően kisgyermekes szülőknek ajánlott termékek esetében megtéveszti a fogyasztókat az egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokkal.
2024. 06. 23. 08:00
Megosztás:

Továbbra is a szomszédos országok átlaga alatt maradtak az üzemanyagárak

Az üzemanyagárak továbbra is a szomszédos országok átlagárai alatt maradtak, a családok védelme érdekében a kormány továbbra is folyamatosan nyomon követi az árak alakulását - erősítette meg pénteki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2024. 06. 23. 07:00
Megosztás:

Kriptó forró percek: Az ETH felszállásra készül, az MTAUR forró üldözésében!

Az Ethereum (ETH) egy jelentős áttörés küszöbén áll, annak ellenére, hogy az utóbbi időben stagnált az árfolyama. Pozitív szabályozási fejlemények, beleértve az SEC döntését, miszerint nem indítanak eljárást az Ethereum (ETH) ellen, valamint a Spot ETH tőzsdén kereskedett alapok (ETF-ek) közelgő indulása, megalapozták a növekedés lehetőségét. Ezek a tényezők várhatóan jelentős intézményi tőkét vonzanak az Ethereum (ETH) ökoszisztémájába, ami az árfolyam emelkedését eredményezheti. Az elemzők egyre optimistábbak, és azt jósolják, hogy az Ethereum (ETH) az elkövetkező hónapokban elérheti a 10.000 dollárt, amit a bálna aktivitás növekedése és a befektetői kitartás is hajt.
2024. 06. 23. 06:00
Megosztás:

Az MNB a régióból elsőként lett a CASI nemzetközi zöld kapacitásépítő szervezet tagja

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a kelet-közép-európai régióban elsőként csatlakozott a CASI nemzetközi szervezethez, amelynek célja, hogy világszerte kellő létszámban legyenek szakértői a fenntartható befektetéseknek - közölte a jegybank pénteken az MTI-vel.
2024. 06. 23. 05:00
Megosztás:

A Solana ETF vírusként terjed, az Algotech 9,2 millió dolláros előértékesítése történelmet ír, és a Robinhood kiterjeszti kriptoambícióit

A kriptovaluták világa gyorsan változik, ami az ipar növekvő érettségét és szélesebb körű elfogadását mutatja a legújabb fejlemények révén.
2024. 06. 23. 04:00
Megosztás:

Raoul Pal a Solanát látja a legbikábbnak az altcoinok között, amit érdemes megvásárolni a rally előtt.

A Real Vision alapítója és befektetési guruja szenzációs kriptopiac-elemzést közölt.
2024. 06. 23. 03:00
Megosztás: