Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Sulyok Tamás képviseli Magyarországot az EU-Afrika csúcstalálkozón

Sulyok Tamás köztársasági elnök képviseli Magyarországot az Európai Unió és az Afrikai Unió Angola fővárosában, Luandában tartott csúcstalálkozóján; az államfő a "Béke, biztonság és kormányzás" témában szólal fel - közölte a Sándor-palota, az államfő hivatala vasárnap az MTI-vel.
2025. 11. 23. 22:00
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél a hatos lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 47. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. 11. 23. 21:00
Megosztás:

Ünnepi adománygyűjtést indít a Katolikus Karitász

Idén is elindítja december végéig tartó, "Tárjátok ki a szíveteket!" nevű ünnepi adománygyűjtő akcióját a Katolikus Karitász - jelentette be a szervezet országos igazgatója vasárnap sajtótájékoztatón Budapesten.
2025. 11. 23. 20:00
Megosztás:

Hol lesz a Bitcoin egy év múlva? – Egyre több a bizonytalanság a kriptopiacon

Három év alatt 455%-os árfolyamerősödés után a Bitcoinra újra a volatilitás és a bizonytalanság árnyéka vetül. Bár a spot Bitcoin ETF-ek bevezetése történelmi mérföldkő volt, az AI-láz táplálta túlzott optimizmus elpárolgott, a kriptó értéke pedig az elmúlt hónapokban meredeken visszaesett. Mi várhat a befektetőkre a következő 12 hónapban?
2025. 11. 23. 19:00
Megosztás:

Harmincmillió forintot sikkasztott egy dohánybolti alkalmazott

Vádat emeltek egy dohánybolti eladóval szemben, aki több mint 30 millió forinttal károsította meg munkáltatóját - közölte a Békés Vármegyei Főügyészség vasárnap az MTI-vel.
2025. 11. 23. 18:00
Megosztás:

Mi jöhet most a nagy zuhanás után a kriptovaluta piacon? Elemzés

A kriptopiac az elmúlt hét során mintha átvette volna a részvénypiac zavarodottságát: ellentmondásos makroadatok, hangulatváltozások és hirtelen támadt félelem bénította meg a kereskedést. Bár a Bitcoin nem zuhant be, a piac mégis megdermedt. Az igazi kérdés most ez: merre mozdul el innen a kripto? A válasz – meglepő módon – nem is annyira a blokkláncokon, hanem a Fed-en, az AI-sztorin és a technológiai szektoron múlik.
2025. 11. 23. 17:00
Megosztás:

Energiaügyi Minisztérium: sikeres a Jedlik-program

Sikeres a Jedlik-program, kapósak az energetikai támogatások - írta Facebook-oldalán vasárnap az Energiaügyi Minisztérium (EM).
2025. 11. 23. 16:00
Megosztás:

Csehország tanulmányozza az új amerikai javaslatot

Csehország figyelmesen tanulmányozza az ukrajnai háború befejezésére irányuló amerikai javaslatot, és megvitatja azt szövetségeseivel az úgynevezett "tettre készek" koalíciójában - írta Jan Lipavsky ügyvezető cseh külügyminiszter az X-en szombaton megjelent bejegyzésében.
2025. 11. 23. 15:00
Megosztás:

A WBTC megérkezett a Hedera hálózatra – Intézményi szintű Bitcoin likviditás új otthona lehet a BTCFi

A Hedera hálózaton mostantól elérhető a Wrapped Bitcoin (WBTC), a legelterjedtebb tokenizált Bitcoin-változat – jelentette be hivatalosan a Hedera Alapítvány. Ez az integráció mérföldkő a Hedera számára, hiszen a világ egyik legértékesebb kriptoeszközét hozza el egy olyan blokkláncra, ahol nincs MEV, nincs front-running, és a tranzakciós költségek kiszámíthatóak. A hír komoly hatással lehet a decentralizált pénzügyek (DeFi) jövőjére – különösen a BTCFi szektorban.
2025. 11. 23. 14:00
Megosztás:

A szakértő figyelmeztet: veszélyes szintre emelkedhet az Otthon Start törlesztője

Több, korábban a BiztosDöntés.hu által előzetesen jelzett változást is hozott az Otthon Start bevezetése a lakáshitel-piacon, ám akadnak olyan, korábban várt trendek is, amelyeket nem igazolnak a szeptemberi adatok.
2025. 11. 23. 13:00
Megosztás:

Hol pörög a legjobban az Otthon Start?

A K&H tapasztalatai szerint országosan továbbra is kimagasló az érdeklődés az Otthon Start Program iránt, amely az államilag támogatott, magas összegű lakáshitel révén kiemelkedően jó lehetőséget kínál az első lakást vásárlóknak. A program népszerűsége a vidéki térségekben is erős, ahol a kedvezményes konstrukció ugyanúgy sokak számára tette elérhetővé a saját otthon megteremtését.
2025. 11. 23. 12:00
Megosztás:

Tom Lee szerint akár 55 000 dollárig is zuhanhat a Bitcoin

Tom Lee, a Fundstrat jól ismert és gyakran hallgatott kriptoelemzője egyszerre hűti le és fűti fel a befektetők kedélyeit: miközben hosszú távon 150 000 és 250 000 dollár közötti BTC-célszintekről beszél, addig nem zárja ki a rövid távú visszaesés lehetőségét sem – akár 55 000 dollárig is eshet a Bitcoin, ha több negatív esemény együttesen sújtaná a piacot. De vajon mit jelent mindez a jelenlegi piaci hangulat és a befektetői stratégia szempontjából?
2025. 11. 23. 11:00
Megosztás:

November 28-án kezdődik az Advent Győrben programsorozat

Megújult fényshow-val, koncertekkel, kiállításokkal, karácsonyi gasztronómiai kínálattal és kézműves termékekkel várja a látogatókat november 28. és december 23. között az Advent Győrben programsorozat - tájékoztatta a szervező Győr Projekt Kft. az MTI-t.
2025. 11. 23. 09:00
Megosztás:

Svájcban konzultál Kijev és Washington az amerikai béketervről

A következő napokban Svájcban tartanak konzultációkat ukrán és amerikai magas rangú tisztviselők a jövőbeli békeszerződés lehetséges paramétereiről - közölte szombaton Rusztem Umerov, az ukrán Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO) titkára.
2025. 11. 23. 08:00
Megosztás:

Tartja vezető helyét a Toyota a magyarországi újautó-piacon

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon, az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon.
2025. 11. 23. 06:00
Megosztás:

Elvetette első olvasatban a francia nemzetgyűlés a jövő évi költségvetés tervezetét

A francia képviselők szinte egyhangúlag elutasították szombaton első olvasatban a jövő évi költségvetési tervezetet, ami bizonytalanná tette a végső elfogadást az év vége előtt.
2025. 11. 23. 02:00
Megosztás:

Itt az időpont: Magyarország ekkor vezeti be az eurót! Mi lesz a forinttal?

Nézzük végig profi, elemző szemmel, mikor lehet reális az euró, mit kell hozzá teljesíteni, és mi vár a forintra.
2025. 11. 23. 01:00
Megosztás:

Több helyen okoz fennakadást a havazás a Bakonyban

Több helyen okoz fennakadást a hó a Bakonyban, kamionok, személygépkocsik és buszok továbbhaladását is segíteniük kellett a tűzoltóknak szombat délután - közölte a Veszprém Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel.
2025. 11. 23. 00:05
Megosztás:

A DK törvényjavaslata megoldaná a 15 éve tartó devizahiteles válságot?

A DK bemutatja devizahiteles törvényjavaslatát, ami megoldaná a 15 éve tartó devizahiteles válságot
2025. 11. 22. 23:00
Megosztás:

Kihirdették az NFI Inkubátor Pitch Fórumának nyerteseit

A Nemzeti Filmintézet (NFI) fiatal alkotókat támogató Inkubátor Programjának tizedik Pitch Fórumán a zsűri döntése alapján Bánovits Ottó Válószoba, Kotsis Gergely Kill Boat, Szelestey Bianka Ünnepek után és Tőkés Anna Lívia Viharkeringő című filmtervei nyertek, Budavári Balázs Alvó emberek című filmterve pedig közönségdíjas lett.
2025. 11. 22. 21:00
Megosztás: