Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Altcoin robbanás jöhet 3–6 hónapon belül – Így látja a piac jövőjét a Cardano alapítója

Miközben a kriptopiac egyes szereplői már a csúcs közeledtéről beszélnek, Charles Hoskinson, a Cardano (ADA) alapítója teljesen másként látja a helyzetet. Szerinte nem a hanyatlás, hanem egy elnyújtott szuperciklus közepén vagyunk – és hamarosan az altcoinok kerülhetnek a reflektorfénybe. A következő hónapok akár történelmi fordulópontot is hozhatnak.
2025. 11. 28. 12:30
Megosztás:

Controll Könyvelés – pénzügyi partnert, aki mögött a nyugalom és a szakértelem áll

A <a href="https://controllkonyveles.hu/" target="_blank">Controll Könyvelés</a> több mint két és fél évtizede működik megbízható könyvelő- és tanácsadóként — az ügyfelek mögött stabil hátteret biztosít, hogy azok a saját vállalkozásuk fejlesztésére koncentrálhassanak.
2025. 11. 28. 12:00
Megosztás:

Újra divat könyvtárba járni?

A Könyvtári Kihívás elnevezésű pályázatnak is köszönhetően jelentősen nőtt a könyvtárakat újra felfedezők száma - mondta Vincze Máté, a Kulturális és Innovációs Minisztérium közgyűjteményekért és kulturális fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán péntek reggel.
2025. 11. 28. 11:00
Megosztás:

Február végéig lehet e-autó támogatást igényelni

Három hónappal tovább, 2026 február végéig meghosszabbítják az e-autó támogatás igénylési lehetőségét - jelentette be pénteki Facebook-bejegyzésében Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára.
2025. 11. 28. 10:30
Megosztás:

Itt a hajrá, december 1-ig válthatnak az autósok

Pár nap van csak hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelynek keretében azok köthetnek új biztosítást, akik 2010 előtt vették meg a mostani autójukat, és azóta is ők a tulajdonosok. Az idei kampányban éves szinten 2,3 százalékkal 30 ezer forint alá csökkent az átlagdíj - közölte saját adatai alapján a netrisk.hu. A jelentős megtakarítási lehetőség ellenére a váltásra jogosult autósoknak mindössze 22 százaléka váltott tavaly, vagyis öt érintettből négy többet fizet a kelleténél. Az alkuszcég egyúttal ismertette a kötelező biztosítási piac idei mérlegét, amely szerint 2025-ben mostanáig, azaz november közepéig az autósok összesen több mint 650 ezer új kgfb-szerződést kötöttek, ami közel 14 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
2025. 11. 28. 10:00
Megosztás:

G20-csúcstalálkozó az USA nélkül

A világ legnagyobb gazdaságait tömörítő fórum zárónyilatkozata az USA, Kína és Oroszország elnökeinek távolmaradása miatt veszít jelentőségéből.
2025. 11. 28. 09:30
Megosztás:

Alig mozdultak a kötvénypiaci hozamok az euróövezetben

Nem sok minden történt tegnap a fejlett gazdaságok kötvény- és devizapiacain, miután az USA-ban ünnepnap miatt a kötvénypiac is zárva volt.
2025. 11. 28. 08:30
Megosztás:

További mérsékelt emelkedés a nyugat-európai tőzsdéken

Többnyire emelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék, a főbb indexek közül a Stoxx600 és a DAX kisebb pluszt könyvelhetett el, miközben a FTSE stagnált azt követően, hogy egy nappal korábban bemutatták az új költségvetést.
2025. 11. 28. 08:00
Megosztás:

Gyengült a forint péntek reggelre

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben péntek reggel az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 28. 07:35
Megosztás:

Mekkora területen termesztenek napraforgót Magyarországon?

Magyarország élen jár a napraforgó termesztésében: az elmúlt két évben már több mint 700 ezer hektáron termesztették a harmadik legfontosabb szántóföldi kultúrát. Az idei 1,7 millió tonna learatott mennyiség azt jelenti, hogy 2,38 tonnás hektáronkénti átlagot értek el a magyar gazdák. A napraforgó-vetőmag piacvezetője, a Syngenta szerint további tartalékok rejlenek a növényben: a vállalat partnerprogramjában résztvevő gazdálkodók rendszeresen érnek el 5 tonna és ennél magasabb hektáronkénti eredményt, kísérleti körülmények között pedig már 8 tonnát is arattak.
2025. 11. 28. 07:00
Megosztás:

Az összes bevizsgált állatfelszerelési eszköz megbukott az NKFH laboratóriumi vizsgálatán

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) akkreditált laboratóriuma termékbiztonsági szempontból ellenőrzött népszerű állatfelszereléseket, így többek között LED-es nyakörveket és pórázokat, valamint akváriumlámpákat. A bevizsgált 20 termék egyike sem felelt meg a biztonsági szabályoknak, így a nem biztonságos termékeket kivonják a forgalomból.
2025. 11. 28. 06:30
Megosztás:

Óriási söripari beruházás Budapesten - Középkori tárnákat kellett megerősítenii

A Dreher történelmi gyára alatt húzódó, 13. századi mészkőbánya föld alatti járatait megerősítették, hogy megkezdhessék az új üzemegységek építését. A vállalat 100 milliárd forintos beruházásának első szakaszában teljesen megújul az erjesztés folyamata, amelyhez a Dunán már le is úsztattak Németországból 35, gigászi méretű tartályt.
2025. 11. 28. 06:00
Megosztás:

700% ugrás történt egyes túrakellékek iránti keresletben az elmúlt 10 évben Magyarországon

Radikálisan átalakultak a hazai sportolási szokások: berobbant az outdoor, egyre többen keresik tudatosan az online világtól távoli, természethez közeli, közösségi mozgásélményeket – derül ki az idén 35 éves Mountex, az első és legnagyobb hazai alapítású, outdoor áruházlánc adataiból. Az utóbbi évtizedek feltörekvő sztárja egyértelműen a mászás lett, és a túrázás is megerősödött a legkedveltebb szabadtéri mozgásformák között, miközben továbbra is sokan futnak, kerékpároznak az egészségesebb mindennapokért.
2025. 11. 28. 05:30
Megosztás:

17,7%-os növekedés: a SUV-ok letarolták a használtautó-piacot

A 2025-ös év első tíz hónapjában tovább erősödött a kereslet a használt városi terepjárók iránt: a SUV-ok után 17,7%-kal többen érdeklődtek, mint egy évvel korábban, miközben minden más kivitel legfeljebb stagnált. A Használtautó.hu több mint 3,3 millió érdeklődés alapján készített elemzése szerint a ferdehátú autók továbbra is a legnépszerűbb választásnak számítanak, ám a vásárlói preferenciák látványos elmozdulást mutatnak a magasabb árú, fiatalabb átlagéletkorú SUV-ok felé.
2025. 11. 28. 05:00
Megosztás:

Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon

A járműtörténet-ellenőrző szolgáltatások terjedésével ma már egyre több autós számára magától értetődő, hogy vásárlás előtt megvizsgálja a kiválasztott jármű előéletét. A tudatos vásárlás célja nem más, mint elkerülni az olyan autókat, amelyeknek a múltja kockázatokat hordoz. Akár elhanyagolt állapotról, akár korábbi balesetről vagy rejtett hibákról van szó, a biztonságos közlekedés szempontjából ezek a járművek aggályosak lehetnek, és gyakrabban hibásodhatnak meg.
2025. 11. 28. 04:30
Megosztás:

Lassul a bérleti díjak emelkedése, de az ingatlan így is vonzó befektetés maradhat

A bérleti díjak lassuló emelkedése ellenére is vonzó befektetés maradhat a lakásvásárlás – derül ki az MBH Jelzálogbank legfrissebb ingatlanpiaci elemzéséből. Az MBH Index szerint a lakásbérleti díjak Magyarországon idén augusztusban átlagosan 7,5 százalékkal voltak magasabbak az előző év azonos időszakához képest, a legnagyobb drágulás a Dél-Alföldön, míg Budapesten belül a belvárosban és a külső pesti kerületekben ment végbe.
2025. 11. 28. 04:00
Megosztás:

A kormány idén 573 milliárd forinttal segíti a kkv-kat

A kormány idén 573 milliárd forinttal segíti a költségvetésből a magyar tulajdonú kkv-kat, ami mintegy 400 ezer vállalkozást érint. A támogatás a Demján Sándor Program egyes elemein, a Széchenyi Kártya Program hiteleinek kamattámogatásán, valamint a nemrég bejelentett, 11 pontból álló adó- és adminisztrációcsökkentő csomagon keresztül valósul meg - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter éves meghallgatásán a parlamenti vállalkozásfejlesztési bizottság csütörtöki budapesti ülésén.
2025. 11. 28. 03:30
Megosztás:

A turizmus az utószezonban is dinamikusan bővült – ágazati kitekintő

Idén január és október között a turisztikai szálláshelyeken regisztrált vendégek száma jelentősen emelkedett: a belföldi turistáké 3%-kal, míg a külföldieké 11%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának értékeit. Így tehát továbbra is jól látható, hogy a külföldi turisták jelentik a növekedés fő hajtóerejét. Októberben mind a külföldi, mind a belföldi vendégforgalom, valamint a vendégéjszakák száma is növekedést mutatott havi és éves szinten is. A bruttó árbevétel is kiemelkedően bővült, a 104,2 milliárd forintos októberi adat folyó áron 14%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.
2025. 11. 28. 03:00
Megosztás:

Európai uniós oltalomban részesült az Etyeki Pezsgő és a Füred elnevezés

Tovább színesedik és pontosabbá válik Magyarország bortérképe azzal, hogy az Európai Bizottság döntése értelmében európai uniós oltalomban részesültek az Etyeki Pezsgő és a Füred elnevezések - jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) csütörtöki közleménye szerint Etyeken a mezőgazdaságért felelős államtitkár abból az alkalomból, hogy Christophe Hansen mezőgazdaságért és élelmiszerért felelős uniós biztossal ünnepélyesen átadta a döntésről szóló díszokleveleket.
2025. 11. 28. 02:30
Megosztás:

10 éves ciklusok határozzák meg a német ingatlanpiacot

A német ingatlanpiacot jellemzően 10 éves ciklusok mozgatják – erre építi stratégiáját az Available Zrt., amely a közelmúltban 114 új lakással bővítette németországi portfólióját. Az ingatlanállomány így meghaladja a 10.000 négyzetmétert. A kizárólag német bérlakáspiacon aktív magyar vállalat célja, hogy állományát tíz év alatt tízszeresére, mintegy 2000 lakásra növelje. A bővülést a 2026 első negyedévére tervezett tőzsdei bevezetésből finanszíroznák. Vida Imre vezérigazgató szerint a német piac hosszú távon kiszámítható, a jogi környezet átlátható, a kereslet stabil, így a lakások értéknövekedése és a hitelállomány csökkenése együtt biztosíthatja a hozamot.
2025. 11. 28. 02:00
Megosztás: