Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Agrárminisztérium: január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket

Január 1-jétől a felvásárlóknak 30 napon belül ki kell fizetniük a termelőket. A 30 napos fizetési határidő a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek ellenértékének kifizetésére már 2012 óta hatályos előírás, azonban - a termelők védelme érdekében - ennek megszegése jövő év elejétől már közigazgatási bírsággal is jár - közölte az Agrárminisztérium (AM) szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 08. 06:00
Megosztás:

Waberers: további növekedési lehetőséget jelent a Posta Biztosítók kétharmados tulajdonrészének megvásárlás

A Waberer’s Csoport biztosítási üzletágának diverzifikációs és növekedési stratégiájával összhangban vette meg a Posta Biztosítók csaknem 67 százalékos tulajdonrészét - közölte a vállalat az akvizíciót bemutató prezentációjában, amelyet csütörtökön tettek közzé a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2024. 12. 08. 05:00
Megosztás:

Fennakadásokat és károkat okozott Nagy-Britanniában a Darragh vihar

Számos helyen komoly károkat és fennakadásokat okozott Nagy-Britanniában a Darragh névre keresztelt vihar, amely az előrejelzéseknek megfelelően szombaton orkánszerű széllel és heves esőzésekkel vonult át Wales egész területén és Anglia déli térségein.
2024. 12. 08. 04:00
Megosztás:

Ortopéd robotsebészeti centrumot fejleszt az EMINEO magánkórház

Ortopéd robotsebészeti centrumot fejleszt az EMINEO magánkórház, a központ működésének első három hónapjában 11 ortopéd sebész szerzett jogosultságot a gyártótól a robot használatára – közölte az intézmény az MTI-vel.
2024. 12. 08. 03:00
Megosztás:

Adventi pályázatot hirdetnek a szociális és gyermekotthonoknak

Pályázat keretében mutathatják meg a szociális otthonokban és a gyermekvédelemben dolgozók, hogy milyen az adventi készülődés egy olyan intézményben, amely az ott élőknek az állandó otthonuk - közölte szombaton a Belügyminisztérium gondoskodáspolitikáért felelős államtitkára Zalaszabarban.
2024. 12. 08. 02:00
Megosztás:

Befejeződött a nemzeti konzultációs kérdőívek kézbesítése

Országszerte befejeződött pénteken a nemzeti konzultációs kérdőívek kézbesítése. Eddig már több mint 700 ezren mondtak véleményt - közölte Hidvéghi Balázs a Facebookon.
2024. 12. 08. 01:00
Megosztás:

Döntöttek a lakhatási támogatásról

Lakhatási támogatásról döntött a kormány - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szóvivője szombaton a kormány közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében.
2024. 12. 08. 00:05
Megosztás:

A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban

A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán szombaton.
2024. 12. 07. 23:00
Megosztás:

Motoros szakértőkkel tekintették át az új KRESZ-t

Motoros szakemberekkel, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetekkel tekintették át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) együttműködésével készülő új KRESZ szabályait - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 07. 20:00
Megosztás:

Az AI sem tudja, mégis kitalálhatja, hol nyugszik Attila király

Nem alkalmasak az emberi jogok hatékony védelmére az uniós AI Act termékmegfelelőségi szabályai – egyebek mellett erről olvashatunk a Gondolat Kiadó és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa együttműködésében megjelent, mesterségesintelligencia-központú szakirodalmi sorozat első kötetében, amely számos szakember bevonásával, több irányból tanulmányozza a mesterséges intelligencia (MI) jellemzőit, viselkedését és működését.
2024. 12. 07. 19:00
Megosztás:

Íme 4 altcoin, amelyet a bálnák halmoznak az altcoin-szezonra készülve

Ahogy az altcoin szezon elérkezett, a nagy befektetők (un. kriptóbálnák) különös figyelmet fordítanak az FXGuys ($FXG), Sui (SUI), Solana (SOL) és Ondo (ONDO) kriptovalutákra, miközben jelentős mennyiségben halmozzák fel ezeket a coinokat a háttérben.
2024. 12. 07. 18:00
Megosztás:

Adventi kalendárium vontak ki a forgalomból

A Lidl Magyarország visszahívta és kivonta a forgalomból a 75 grammos kiszerelésű Adventi kalendáriumát (csokoládé) érzékszervi probléma miatt - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 07. 17:00
Megosztás:

Nemzetközi autóipari adatok – az egyetlen fegyver a használtautó-csalások ellen Európában

Az áruk szabad mozgása az Európai Unió egyik alappillére, amely számos előnnyel jár, ugyanakkor a tisztességtelen versenynek és inkorrekt tevékenységeknek is teret enged. A carVertical, Európa legnagyobb használtautó-adatokat szolgáltató cége szerint a kilométeróra-csalás önmagában is több milliárd eurós veszteséget okoz az autóvásárlóknak a kontinensen. A használtautó-vásárlók és a tisztességes kereskedők számára a nemzetközi adatok jelentik az egyetlen hatékony védelmet. A vállalat becslése szerint a kilométeróra-manipulált autók aránya a 2023-ban mért 5,2%-ról idén 4,9%-ra csökkent.
2024. 12. 07. 15:00
Megosztás:

Dogecoin és Polygon befektetők az 1Fuel felé fordulnak, amely újradefiniálja a DeFi-t 500%-os előértékesítési hozamokkal

A kriptoipar újjáéledésének tanúi lehetünk, amelyet az Egyesült Államok szabályozási fejleményei iránti pozitív várakozások hajtanak. A Dogecoin (DOGE) az idei év csúcsához közel, $0.4795 árfolyamon stabilizálódott, és az elemzők hamarosan egy bullish parabolát jósolnak.
2024. 12. 07. 14:00
Megosztás:

Jégkármérséklő rendszer ellen hergelt másokat, vádat emeltek ellene

Zsarolás bűntettének kísérlete miatt emelt vádat a Békéscsabai Járási Ügyészség, és felfüggesztett börtönbüntetés kiszabására tett indítványt egy 42 éves büntetlen előéletű orosházi férfival szemben, aki az Országos Jégkármérséklő Rendszer kapcsán kísérelte meg zsarolni az agrárkamarát - közölte a Békés Vármegyei Főügyészség szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 07. 13:00
Megosztás:

Idén még megspórolható a szocho a TBSZ-nél

Csak a jövő évtől indított Tartós Befektetési Számlák (TBSZ) után kell szochót fizetni. A befektetés 3 éven belüli feltörése esetén 13 százalékos, 3 és 5 év közötti felbontásakor 8 százalékos lesz a szocho mértéke. 5 év után továbbra is teljesen adómentesen lehet felvenni a nyereséget – jelezték a Grantis szakértői.
2024. 12. 07. 12:00
Megosztás:

Sikerrel vette a magyar gazdaság az idei év utolsó hitelminősítését

"Csak az idei évben 12 alkalommal vizsgálták a hitelminősítők Magyarországot, és a külső körülmények romlása ellenére minden alkalommal befektetésre ajánlott kategóriában tartották hazánkat" - hangsúlyozta Varga Mihály pénzügyminiszter a Facebook-oldalára feltöltött videóban.
2024. 12. 07. 11:00
Megosztás:

A kalandozó magyarok idén minden csúcsot megdöntenek az utasbiztosításokkal

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt példa: újra növekszik az életbiztosítások száma - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024. 12. 07. 10:00
Megosztás:

Hitelt ad Ukrajnának az EBRD

Kisméretű, helyi jellegű energiatermelő létesítmények kiépítésére ad 80 millió euró hitelt Ukrajnának az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) az energiaipari infrastruktúra elleni orosz támadások hatásainak enyhítése végett.
2024. 12. 07. 09:20
Megosztás:

Uniós lakáskörkép – a számok szerint jobban laktunk 2023-ban

A „Lakhatás Európában – 2024” című Eurostat összefoglaló nem csupán a hazai lakáskörülmények 2022-23 közötti változásainak áttekintését kínálja, hanem az uniós mezőnyben is elhelyezi az otthonainkat.
2024. 12. 07. 08:00
Megosztás: