Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Az évszázad legnagyobb könyvadományával gazdagodott a Magyar Tudományos Akadémia

Az évszázad legnagyobb könyvadományával gazdagodott a Magyar Tudományos Akadémia (MTA): Rozsondai Marianne és Rozsondai Béla 64 kötetből álló, 15. századi ősnyomtatványokat és 16. század eleji nyomtatott könyveket tartalmazó egyedülálló magángyűjteményüket ajándékozták az Akadémia könyvtárának, köztük 18 olyan példányt, amely egyetlenként ismert egész Magyarországon - hangzott el hétfőn Budapesten, a felajánlás alkalmából rendezett ünnepségen.
2025. 12. 09. 00:05
Megosztás:

Sztrájkot hirdettek a párizsi Louvre dolgozói december 15-től

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek december 15-től a párizsi Louvre dolgozói, tiltakozásul a "romló munkakörülményeik" és az "elégtelen források" miatt - közölte a világ leglátogatottabb múzeumának CFDT szakszervezete hétfőn a többi érdekképviselettel történt egyeztetést követően.
2025. 12. 08. 23:30
Megosztás:

Az új Mercedes‑Benz GLB: ikonikus dizájn, csúcstechnológia, mindennapi sokoldalúság

Bemutatták az új, tisztán elektromos Mercedes‑Benz GLB-t. A márka legfrissebb kompakt SUV‑modelljének sorozatgyártása 2025 decemberében kezdődik meg a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. Az új modell egyszerre testesíti meg a prémium dizájnt, a nagyvonalú helykínálatot és a legmodernebb technológiát. Az új GLB öt- és hétüléses változata tágas csomagteret, kiemelkedő hatótávot és innovatív megoldásokat kínál.
2025. 12. 08. 23:00
Megosztás:

Brit-ukrán-német-francia csúcstalálkozót tartottak Londonban

Csúcstalálkozót tartottak hétfőn a londoni miniszterelnöki hivatalban Nagy-Britannia, Ukrajna, Németország és Franciaország vezetői.
2025. 12. 08. 22:30
Megosztás:

4 token, amit érdemes figyelni, ha kriptobarát Fed-elnök kerül hatalomra – a Digitap ($TAP) vezeti a legjobb előértékesítési listákat

Egy kriptobarát Federal Reserve elnök javíthatná a digitális eszközök és a hagyományos pénzügyek közötti együttműködést, új lehetőségeket teremtve az innovatív projektek számára. Olyan platformok, mint a DeepSnitch AI és a Bitcoin Hyper, az automatizált kereskedés és Layer 2 megoldások területén feszegetik a határokat, míg a LivLive a való világ élményeit gamifikálja.
2025. 12. 08. 22:00
Megosztás:

Törökország vezető vállalataival kötött stratégiai megállapodást a 4iG

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke és Recep Tayyip Erdoğan, Törökország elnökének jelenlétében, a két ország kiemelt diplomáciai és gazdasági együttműködési fórumán, a Felső szintű Stratégiai Együttműködési Tanács ülésén átfogó védelmi ipari keretmegállapodást kötött a török Védelmi Ipari Elnökség (SSB) és a magyar Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
2025. 12. 08. 21:30
Megosztás:

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 08. 21:00
Megosztás:

Gyengült a forint hétfő estére

Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben hétfőn kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
2025. 12. 08. 20:30
Megosztás:

90 000 dolláros Bitcoin vagy alacsony piaci értékű Digitap ($TAP): Melyik a legjobb kriptovaluta 2026-ra?

A Bitcoin jelenleg azzal küzd, hogy áttörje a 90 000 dolláros szintet, és az, hogy nem tud tartósan ezen a zónán felül maradni, sok elemzőt aggodalommal tölt el. Egyesek szerint, ha nem sikerül visszafoglalni ezt a szintet, az mélyebb árzuhanásokhoz és elhúzódó likvidálásokhoz vezethet a piacon.
2025. 12. 08. 20:00
Megosztás:

Miért érdemes 2026-ban abbahagyni a „stakinget” és a „kereskedést”: Az Eden Miner okosabb alternatívát kínál

A kriptoeszközeid még mindig a tőzsdék szívszorító volatilitását szenvedik el? Vagy DeFi protokollokba vannak zárva, ahol csupán szerény éves hozamokat (APY) termelnek?
2025. 12. 08. 19:36
Megosztás:

A mesterséges intelligencia a pénzügyi rendszer új motorja lehet

A mesterséges intelligencia (MI) a pénzügyi rendszer új motorja lehet - hangsúlyozta Izer Norbert, a jegybank pénzpiacokért és digitalizációért felelős ügyvezető igazgatója a Magyar Nemzeti Bank (MNB) podcast műsorában.
2025. 12. 08. 19:00
Megosztás:

Mol: magyar-török szénhidrogén-kutatás kezdődött a Dunántúlon

Buzsák környékén megkezdte a szeizmikus méréseket a Mol-csoport és Törökország nemzeti kutatás-termelési cége, a Turkish Petroleum Corporation (TPAO). Azt vizsgálják, hogy a dél-dunántúli koncessziós területek alatt található-e ígéretes kőolaj- vagy földgázlelőhely - közölte a Mol-csoport hétfőn az MTI-vel.
2025. 12. 08. 18:30
Megosztás:

Lezárult a Nébih országos téli élelmiszerlánc-ellenőrzésének első szakasza

Lezárult a november 3-án indult téli élelmiszerlánc ellenőrzés-sorozat első szakasza, összességében biztató eredményekkel - tájékoztatta az Agrárminisztérium (AM) hétfőn az MTI-t.
2025. 12. 08. 18:00
Megosztás:

Az OTP Csoport harmadszor is a kelet-közép európai régió élén a The Banker TOP100-as bankok rangsorában

A The Banker, a Financial Times csoport meghatározó szaklapja több mint száz éve a globális pénzügyi szektor egyik legelismertebb forrása.
2025. 12. 08. 17:30
Megosztás:

Előre csúszott a karácsonyi bevásárlás? Kiugró fogalmat hozott a Black November a MediaMarktnál

Dinamikus növekedést hozott az idei Black November a MediaMarktnál. A friss adatok alapján a magyar vásárlók egyre tudatosabban időzítenek erre az időszakra, így az idén a piac általános trendjével ellentétben kiugró számban fogytak a televíziók és jelentősen nőtt az átlagos kosárérték. A kampányidőszak másik nagy nyertesei a biztonságot nyújtó kiegészítő szolgáltatások és a mobiltelefon-kiegészítők voltak.
2025. 12. 08. 17:00
Megosztás:

Év végéig lehet jelentkezni az MCC művészeti tehetségkutatójára

A Mathias Corvinus Collegium (MCC) Középiskolás Programja harmadik alkalommal szervezi meg a teljes Kárpát-medencére kiterjedő művészeti tehetségkutató programsorozatát, az MCC ARS-ot, amelyre év végéig lehet jelentkezni.
2025. 12. 08. 16:05
Megosztás:

Prágában már valóság, Budapest következik? - robotkiszállítást tesztelt a foodora

A foodora új korszakot kezd meg Csehországban: elindítja a meleg ételek és élelmiszerek robotos kiszállítását Prágában. A tesztprojekt a cseh főváros 8. kerületében zajlik, ahol három robot szállít McDonald's rendeléseket körülbelül 2 km-es körzetben. Ez a kezdeményezés közvetlenül épít a svéd sikermodellre, ahol márciusban indították el a cég első európai robotkiszállítási programját.
2025. 12. 08. 15:00
Megosztás:

Vitalik Buterin új javaslata forradalmasíthatja az Ethereum díjrendszerét – Jönnek az onchain gázfutures szerződések

Az Ethereum egyik legsúlyosabb problémája hosszú évek óta a kiszámíthatatlan, gyakran drasztikusan megemelkedő tranzakciós költségek, azaz a „gas fee”. Vitalik Buterin, az Ethereum társalapítója most egy új, innovatív megközellést javasolt: onchain gázfutures szerződéseket. Ha ez az ötlet megvalósul, teljesen új korszak kezdődhet a blokklánc-használatban, ahol a felhasználók előre rögzített áron biztosíthatják tranzakcióik költségét – akár hónapokra előre.
2025. 12. 08. 14:30
Megosztás:

Januártól még jobban megéri megváltozott munkaképességű dolgozókat alkalmazni

A minimálbér 11 százalékos emelése automatikusan ugyanilyen arányban emeli majd a rehabilitációs hozzájárulás összegét is: az idei 2 617 200 forint helyett jövőre már 2 905 200 forintot kell majd fizetniük minden egyes hiányzó munkatárs után azoknak a cégeknek, amelyek a munkaerő-állományuk legalább 5 százalékát nem megváltozott munkaképességűekkel (MMK) töltik fel.
2025. 12. 08. 14:00
Megosztás:

A Bybit és a Circle összefog – Új szintre lép az USDC globális terjeszkedése

Egy új, stratégiai partnerség körvonalazódik a kriptopiacon: a Bybit tőzsde és az USDC kibocsátója, a Circle közösen dolgoznak azon, hogy a stabilcoin elérhetősége és használata világszerte bővüljön. Az együttműködés célja az USDC-hez kapcsolódó kereskedési párok és termékek számának növelése a Bybit platformján – mindez pedig komoly hatással lehet a piaci likviditásra is.
2025. 12. 08. 13:30
Megosztás: