Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től

A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra, építőanyagra, festékre vagy egyéb ehhez szükséges eszközökre is lehet fordítani, de akár bútort is lehet belőle vásárolni - közölte vasárnap a kormány Facebook oldalára feltöltött videóban a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szóvivője.
2024. 12. 15. 16:00
Megosztás:

Még egy hónapig várják a támogatási kérelmeket a Napenergia Plusz Programban

Még egy hónapig várják a támogatási kérelmeket a Napenergia Plusz Programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) vasárnap az MTI-vel.
2024. 12. 15. 15:00
Megosztás:

Elismerést kapnak a MÁV árvízi védekezésben részt vevő munkavállalói

Az Építési és Közlekedési Minisztérium döntése alapján egyszeri, kétszázezer forintos SZÉP-kártyás pénzbeli elismerésben részesülnek a MÁV árvízi védekezésben részt vevő munkavállalói - közölte a vasúttársaság vasárnap a honlapján.
2024. 12. 15. 14:00
Megosztás:

Utolsóként a Gránit Bank is áthárítja az illetékemelést

A nagyobb lakossági bankok közül utoljára a Gránit Bank is közzétette a pénzügyi tranzakciós illetékemelés áthárítását – értesült a BiztosDöntés.hu. Ezzel együtt is, a Gránit Bank még mindig az egyik legolcsóbb választási lehetőséget kínálja a hazai bankszámla és bankkártya szolgáltatások között.
2024. 12. 15. 13:00
Megosztás:

Solana vs. The Graph vs. FXGuys ($FXG): Melyik kriptopénz hozhat $10,000-es nyereséget $100-ból a jelenlegi árakon?

Ahogy a DeFi tér folyamatosan fejlődik, három token emelkedik ki a jelentős hozam ígéretével: Solana (SOL), The Graph (GRT) és FXGuys ($FXG).
2024. 12. 15. 12:00
Megosztás:

Hatalmas vagyoni ugrást látunk, drámai vagyonkoncentrációval

Hatalmas vagyoni ugrást látunk, drámai vagyonkoncentráció és stagnáló ügyfélszám mellett – így néz ki a privátbanki piac 2024 végén. A következő év a piaci szereplők véleménye szerint az üzletpolitikák átalakulásáról fog szólni, s az elit szegmentált kiszolgálása mellett a többi vagyonkezelési ügyfélszolgáltatásban digitális áttörés várható.
2024. 12. 15. 11:00
Megosztás:

Mi lesz nyitva december 24-én?

A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a boltok általában 12 óráig várják a vásárlókat, de lehetnek eltérések, ezt követően 27-én nyitnak a boltjaik, amelyek az ünnepi rend szerint 31-én többnyire 14-16 óráig állnak majd a vásárlók rendelkezésére - tájékoztatták a vállalatok az MTI-t.
2024. 12. 15. 10:00
Megosztás:

Hazai forrásból fejlesztik a Tisza-tavon a nyaralóhajózás feltételeit

Több mint 124 millió forintot fordítanak a Tisza-tó fejlesztésére, karbantartására, a hazai forrásból megvalósuló projekt elemei közé tartozik egyebek mellett, hogy a tavon javítják a nyaralóhajózás feltételeit és pótolják az idegenforgalmi információs táblarendszert - közölte a fejlesztést megvalósító Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 15. 09:00
Megosztás:

Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legjelentősebb alternatív takarmányfehérje üzeme

A magyar Agroloop Hungary Kft. hivatalosan is megnyitotta 13 ezer négyzetméteres takarmányfehérje-gyártó üzemét az üllői Aerozone Parkban. A 30 millió eurós beruházásból megvalósuló fejlesztés az első ipari mértékű takarmánycélú rovarfehérje-feldolgozó gyár Magyarországon. Egészséges állateledel-alapanyagokat és szerves talajjavító készítményeket állítanak elő körforgásos modellben, környezetbarát módon. Az itt előállított termékek az agrárium számos területén hoznak forradalmian új, fenntartható megoldásokat.
2024. 12. 15. 08:00
Megosztás:

Visszafogottan ünnepel a magyar lakosság kétharmada

A lakosság majdnem kétharmada kevesebb, mint 50 ezer forintot költ a karácsonyra, és több mint felük takarékoskodással vagy akár kölcsönből fedezi az év végi kiadásokat. Ajándékot a legtöbben csak a közeli családtagoknak vásárolnak, ugyanakkor minden tizedik ember egyáltalán nem ajándékoz – derül ki a CIB Bank kérésére készült friss, reprezentatív felmérésből1, amelyben a magyar lakosság ünnepi kiadásaira, ajándékozási szokásaira voltak kíváncsiak.
2024. 12. 15. 07:00
Megosztás:

Tízből négy német vállalat tervez leépítést 2025-ben

A megkérdezett német vállalatok 38 százaléka tervezi munkahelyek megszüntetését az IW (Institut der deutschen Wirtschaft) gazdaságkutató intézet legfrissebb felmérése szerint.
2024. 12. 15. 06:00
Megosztás:

A magyarok közel fele szerint munkája a következő öt évben megváltozik a mesterséges intelligencia miatt

Magyarországon az emberek 45 százaléka úgy véli, munkáját a következő öt évben a mesterséges intelligencia (AI) komolyan megváltoztatja, a válaszadók kevesebb mint negyede szerint pedig el is veszi, míg világszerte ez az arány 60, illetve 36 százalék - közölte az Ipsos 32 országra kiterjedő felmérése alapján a K&H Bank szombaton az MTI-vel.
2024. 12. 15. 05:00
Megosztás:

Kötelező kivitelezői felelősségbiztosítási szabályok 2025

Az építészeti törvényhez már számos végrehajtási rendeletet alkotott a jogalkotó és továbbiak is várhatóak a közeljövőben. Jelen cikkünkben a friss végrehajtási rendeleti joganyagból az új, általánosan kötelező kivitelezői felelősségbiztosításról szóló legfontosabb tudnivalókat mutatjuk be, figyelemmel arra, hogy a vállalkozó kivitelezőnek 2025. január 15-től kell rendelkeznie ilyen felelősségbiztosítással.
2024. 12. 15. 04:00
Megosztás:

Ajándékot, de mit és melyik boltból?

A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak fölényben, 67 százalékuk készül ilyen meglepetéssel az ünnepekre. A kozmetikumok is jól állnak, 64 százalék választana belőlük, valamint a játékok és az élelmiszerek is népszerűnek mondhatóak a K&H ifjúsági index szerint, amely a karácsonyra való felkészülést vizsgálta. Kiderült az is, hogy a készpénz, mint ajándék csak 28 százalékuknál merül fel.
2024. 12. 15. 03:00
Megosztás:

Pénzeső hull 5 csillagjegyre a jövő héten, mutatjuk, mit kell tenned érte!

Kíváncsi vagy, mit tartogat számodra a jövő hét pénzügyi szerencséje? Vajon egy váratlan lehetőség, egy jól időzített kaparós sorsjegy, vagy egy izgalmas lottójáték hozza meg számodra az ünnepek előtti bőséget? Olvasd el a horoszkópod, és derítsd ki, hogyan fordíthatod az univerzum energiáit a javadra a következő napokban!
2024. 12. 15. 02:00
Megosztás:

Ha Ön is 1948-1972 között született, akkor van oka a félelemre

Az 1948 és 1972 között született generációt gyakran illetik a baby boom nemzedék vagy annak későbbi hulláma elnevezéssel. Ez a korcsoport élete során számos társadalmi és gazdasági átalakulást élt át, most pedig új kihívásokkal kell szembenéznie, ahogy közeledik az időskorhoz. Az alábbiakban összefoglaljuk azokat a legfontosabb kockázatokat, amelyek erre a generációra jellemzőek.
2024. 12. 15. 01:00
Megosztás:

A 400 fölötti forint megmozgatta a magyarok befektetéseit

Az ősszel hosszú idő után ismét a lakosság lélektani határa fölé gyengülő forint hatására ezúttal csökkentek a devizabetétekben tartott megtakarítások, miközben a forintbetétek összege több száz milliárddal nőtt. Az értékpapírok közül újra a befektetési alapok voltak a kisbefektetők nagy kedvencei, miközben állampapírok iránti kereslet megcsappant októberben - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024. 12. 15. 00:01
Megosztás:

Karácsonyi bikapiac kedvencei: 5 érme, amelyek 30.000%-os növekedést céloznak meg az ünnepi szezonban

Itt az ünnepi szezon, és a kriptopiac izgalomtól pezseg. Öt digitális valuta is szóba került, amelyek elképesztő növekedést mutathatnak az elkövetkező hetekben. Vajon ezek az érmék lesznek az ünnepi időszak meglepetés sztárjai? Nézzük meg, mely kriptovaluták vonzzák a figyelmet, és miért emelkedhetnek ki az év végi rally során.
2024. 12. 14. 23:00
Megosztás:

Rejtett kriptolehetőségek: 3 altcoin, amelyekből 100 dollár akár 100.000 dollár is lehet!

Ahogy a kriptopiac 2024 decemberében szárnyal, a figyelmet eddig mellőzött altcoinok vonzzák magukra, jelentős növekedési potenciált ígérve. A befektetők ezeket a rejtett gyöngyszemeket kutatják, lehetőséget keresve arra, hogy szerény befektetéseikből komoly nyereséget érjenek el a bikás hangulat közepette.
2024. 12. 14. 22:00
Megosztás:

Nulláról a csúcsra: Elemzők felfedik, melyik érme lőhet ki legközelebb, és hozhat hatalmas, akár 100-szoros nyereséget!

Egy viszonylag ismeretlen kriptovaluta kelti fel az iparági szakértők figyelmét. Elemzők úgy vélik, hogy ez a digitális érme hatalmas áttörés előtt állhat. A becslések szerint értéke az egekbe szökhet, potenciálisan akár 100-szorosára növelve a befektetéseket.
2024. 12. 14. 21:00
Megosztás: