Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

A Samsung és az Allianz együtt figyel a felhasználók egészségére

Együtt is elérhetővé válik az élvonalbeli technológia és a magas minőségű egészségbiztosítási szolgáltatás a Samsung és az Allianz együttműködésével. A 2025. november 3. és december 31. között zajló promócióban a legújabb Samsung Galaxy S25 szériás, valamint a Galaxy Z Fold7 és Z Flip7 készülékek vásárlói, számukra díjmentes Allianz Okoslelet egészségbiztosítási csomagot igényelhetnek,[i] ezzel aktívan hozzájárulhatnak a jóllétük hosszú távú fenntartásához.
2025. 11. 20. 15:00
Megosztás:

Stratégiák és előrejelzések a magyar forex piacon 2026-ban

Magyarország 2026-ban egy új gazdasági szakasz küszöbén áll, ahol a fejlett szolgáltatások és a digitális gazdaság egyre nagyobb súlyt kapnak, miközben az átlagos GDP-növekedés 3,0-3,5% között várható.
2025. 11. 20. 14:30
Megosztás:

6 kriptovaluta, amit érdemes figyelned 2025 novemberében – fókuszban a stabil ökoszisztéma-növekedés

A kriptopiac 2025 novemberében továbbra is a volatilitás árnyékában működik – a Bitcoin nem tud tartósan hat számjegy fölé kapaszkodni, miközben a legtöbb altcoin jóval korábbi csúcsai alatt kereskedik. Ebben a bizonytalan környezetben a befektetők egyre inkább olyan projekteket keresnek, amelyek mögött valós használat, átgondolt tokenmodell és aktív fejlesztői közösség áll.
2025. 11. 20. 14:00
Megosztás:

Ezek Magyarország legjobban pörgő piacai – Mutatjuk, hol adták el a legtöbb lakást

A fővárost és a vármegyeszékhelyeket tekintve 2024-ben két budapesti kerületben cserélt gazdát a legtöbb lakás, a dobogó harmadik helyére pedig Debrecen került – derül ki a KSH adataiból. Újépítésű társasházi lakást szinte csak a fővárosban vásároltak, vidéken alig emelkedett 100 fölé az eladások száma egy-egy nagyvárosban, a használt lakótelepi lakások piaca viszont Pécsett és Miskolcon is pörgött tavaly.
2025. 11. 20. 13:30
Megosztás:

Egymilliárd forint állami támogatásból fejleszti a Szegedi Tudományegyetem az egészségügyi szűrővizsgálatok eszközhátterét

Szentesen egymilliárd forint kormányzati támogatás segítségével fejleszti tovább a Szegedi Tudományegyetem a város és a Szentesi Járás lakosságának egészségmegőrzését szolgáló prevenció eszközparkját és a betegek legmagasabb szintű ellátását, kényelmét és jóérzését szolgáló infrastruktúrát.
2025. 11. 20. 13:00
Megosztás:

Töretlen érdeklődés: Újabb 100 milliárd forintnyi forrás érkezik a Demján Sándor Program EXIM-es termékeire

Az EXIM Magyarország a vállalkozások rendkívül élénk keresletére reagálva további 100 milliárd forinttal összesen 700 milliárd forintra növeli a Demján Sándor Programban korábban meghirdetett termékeinek teljes keretösszegét november 20-tól. Így továbbra is él a jelentkezési lehetőség a Program részeként indított számos kedvezményes EXIM-konstrukcióra a magyar cégek számára, amelyekkel befektetési, beruházási, zöld beruházási és lízing céljaikat valósíthatják meg.
2025. 11. 20. 12:00
Megosztás:

Felmérés: A Tokaji a magyarok legkedveltebb borvidéke

A hazai borvidékek közül a Tokaji a legnépszerűbb a magyarok körében –– derül ki a Csodásmagyarország.hu online felméréséből. A dobogó második fokára az Egri borvidék került, míg harmadik helyen a Villányi zárt. A rangsor negyedik helyén a Balaton-felvidéki és a Badacsonyi borvidék osztozik, az ötödik pedig a Szekszárdi lett.
2025. 11. 20. 11:00
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők csütörtökön?

A CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártójának hongkongi részvényei csütörtökön több mint 8%-ot estek, miután mintegy 77,5 millió részvényre lejárt a hat hónapos eladási tilalom a vállalat májusi IPO-ját követően.
2025. 11. 20. 10:30
Megosztás:

Ne edd meg! Vidd vissza a boltba a Milka Caramel táblás csokit, mert gond van vele

A Mondelez Hungária Kft. az általuk forgalmazott Milka Caramel 100g táblás csokoládé termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte a termékben előforduló idegen anyag (műanyag darabok) lehetséges előfordulása miatt.
2025. 11. 20. 10:05
Megosztás:

Emelkedtek az amerikai hozamok

Bár a magas szolgáltatásinfláció mögött álló gyors bérnövekedés az euróövezetben alig lassult a harmadik negyedévben – mindössze egy tized százalékponttal, 3,5%-ra csökkent –, az euróövezetben alig változtak a kötvényhozamok.
2025. 11. 20. 10:00
Megosztás:

Emelkedéssel zártak a Wall Street vezető indexei

Emelkedéssel zártak szerdán a főbb amerikai indexek, miután a technológiai szektor körüli eladási hullám négy napig tartotta nyomás alatt az tőzsdéket.
2025. 11. 20. 09:30
Megosztás:

Csökkenéssel zártak tegnap a mértékadó nyugat-európai indexek

Az európai részvénypiacokon szerdán napközben a stabilizáció első jelei látszottak, de zárás előtt ismét elromlott a hangulat és a vezető indexek végül a negatív tartományban zártak.
2025. 11. 20. 09:00
Megosztás:

Az XRP új korszaka: Bitwise ETF-je új szintre emeli a Ripple-t

A kriptopiac újabb mérföldkőhöz érkezett: a Bitwise Asset Management bejelentette legújabb spot ETF-jét, amely az XRP-re épül, és immár a New York-i Értéktőzsdén (NYSE) is elérhető. A lépés nemcsak a Ripple hálózatának jelentőségét hangsúlyozza, hanem az alternatív kriptoeszközök (altcoinok) előtt is új lehetőségeket nyit meg az intézményi befektetők számára.
2025. 11. 20. 08:30
Megosztás:

Kissé gyengült a forint csütörtök reggelre

Gyengült kissé a forint csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 11. 20. 08:00
Megosztás:

Nívós nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank

Rangos nemzetközi díjat kapott a Magyar Fejlesztési Bank, miután az International Banker Awards 2025 keretében az év legjobb kelet-európai fejlesztési bankjává választották. Az elismerés tükrözi az MFB elmúlt időszakban tanúsított, hiánypótló gazdaságfejlesztési tevékenységét.
2025. 11. 20. 07:00
Megosztás:

Csehország támogatja Albánia felvételét az EU-ba

Csehország támogatja Albánia törekvését, hogy 2030-ig tagja lehessen az Európai Uniónak - jelentette ki Petr Pavel cseh köztársasági elnök szerdán Prágában, miután a Hradzsinban tárgyalásokat folytatott albán kollégájával, Bajram Begajjal, aki hivatalos látogatásra érkezett Prágába.
2025. 11. 20. 06:30
Megosztás:

Folytatódnak a kórházfejlesztések

A kormány több mint hárommilliárd forintot biztosít kórházfejlesztése, az erről szóló határozat hamarosan a Magyar Közlönyben is megjelenik - közölte a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára szerdán a Facebook-oldalán.
2025. 11. 20. 06:00
Megosztás:

Tudományalapú egészséggondozás tetőtől talpig: 50 millió forintos OUVC-befektetést kapott a Mycellen

A Mycellen Supplements, a biotechnológiai alapú egészség- és szépségápolás egyik legígéretesebb hazai szereplője 50 millió forintos befektetést kapott az Obuda Uni Venture Capitaltól (OUVC). A tőkeemelés célja, hogy a vállalat tovább erősítse piaci jelenlétét, bővítse termékportfólióját, és még hangsúlyosabb kommunikációval tegye ismertté a tudományosan megalapozott, megelőzésre épülő szépség- és egészségápolást.
2025. 11. 20. 05:30
Megosztás:

Megjelent a felhívás: a vidéki vállalkozások beruházásait támogatja a Demján Sándor 1+1 Program új üteme

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások támogatása érdekében! Ezért egy 11 pontból álló 80-90 milliárd forintos adócsökkentési programot hajt végre, megduplázta a Demján Sándor Tőkeprogram keretében egy vállalkozásba befektethető tőke maximális összegét, valamint bevezette a fix 3%-os kkv hitelt.
2025. 11. 20. 05:00
Megosztás:

A biztonság a legfontosabb megtakarítási szempont egy felmérés szerint

Magyarországon a biztonság, a kiszámíthatóság a legfontosabb szempont a megtakarítási lehetőségek kiválasztásakor - közölte a Groupama szerdán az MTI-vel.
2025. 11. 20. 04:30
Megosztás: