Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Kell-e félteni a munkánkat az AI-tól?

Bár a világban egyre többen használják munkájuk során a mesterséges intelligenciát (AI), Magyarországon a felsővezetők közel fele még nem látja tisztán felhasználásának lehetőségeit, igaz, ugyanennyien nyitottak is az alkalmazására. Egyelőre semmi konkrét jel nem utal arra, hogy elveszi a munkánkat a mesterséges intelligencia – bár a hazai vállalatoknak még nincs egyöntetű válasza arra, hogy milyen hatással lesz az AI a munkaerőpiacra. A Randstad egyik globális kutatása szerint azonban a munkavállalóknak határozottabb véleményük van: több mint felük az AI előnyeit látja, közel felük izgatott a mesterséges intelligenciában rejlő munkahelyi lehetőségeket illetően.
2024. 02. 29. 05:30
Megosztás:

Végrendelettel tudják egyenlően elosztani közös vagyonukat a mozaikcsaládban élő szülők

Népszerű a végrendelet: tavaly mintegy öt százalékkal többen tettek végintézkedést közjegyző közreműködésével, mint 2022-ben. Gyakran végrendelkeznek azok a házaspárok, akiknek több kapcsolatból is született gyermekük, ők így tudják egyenlően elosztani közös vagyonukat. A törvényes öröklési rend ugyanis hátrányosan érintheti azt a korábbi kapcsolatból született gyermeket, akinek a szülője hamarabb hal meg. Az élettársakra is jellemző, hogy végrendelkeznek egymás javára, ők ugyanis, a házastársakkal ellentétben, a törvényes öröklési rend alapján nem örökölnek egymás után.
2024. 02. 29. 05:00
Megosztás:

Átírja a piaci versenyt a kínai autóipar előretörése, csökkenő profitvárakozások az e-autóiparban

Átírja a piaci versenyt a kínai autóipar előretörése, változnak a fogyasztói elvárások, a döntéshozók pedig a következő években is nehézségekre számítanak a nyersanyag-ellátásban. Egyebek mellett ezt állapítja meg az autóipari vezetők körében a KPMG által elvégzett felmérés, a 24. Annual Global Automotive Executive Survey. Az e-autózási piacon vegyesek a várakozások: egyre nőhet az ilyen járművek aránya, gyártásuk azonban még hat évig drágább lehet, mint a hagyományos kocsiké – véli a megkérdezettek többsége. A KPMG szerint a beszállítók felől érkező kezdeményezések egyre fontosabbak a versenyképesség fenntartásához, de a gyártók számítanak rájuk olyan lépéseknél is, mint például az új fogyasztói igények feltárása és kiszolgálása, vagy a kutatás-fejlesztésre szánt források ügyes csoportosítása.
2024. 02. 29. 04:30
Megosztás:

Egészségpénztári tag vagy? Akkor jó hírünk van számodra!

Gyorsan emelkedett a taglétszám, és a befizetések is csúcsra jártak az egészség- és önsegélyező pénztáraknál. 81 milliárd forinttal a kifizetések is rekordot döntöttek tavaly, az adókedvezménnyel növelt megtakarításaikat elsősorban gyógyszerek kiváltására és magánorvosi ellátásra költik a tagok - írja elemzésében a Bank360.hu.
2024. 02. 29. 04:00
Megosztás:

Egy új rendelet miatt nagyobb forgalomra számít a Magyar Posta

Nagyobb forgalomra számít a Magyar Posta azt követően, hogy március 28-tól minden internetes kereskedőnek fel kell tüntetnie a céget a lehetséges kiszállítók közt - mondta a Magyar Posta Zrt. marketingkommunikációs főigazgatója az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában.
2024. 02. 29. 03:30
Megosztás:

A 6%-os lakáshitel már jónak számít, de van annál jobb is?

Tovább csökkent az államilag nem támogatott, piaci lakáshitelek kamata, amihez a bankok további egyedi kamatkedvezményeket is adhatnak. Ez jó hír lehet azoknak az ingatlanvásárlást tervezőknek, akik nem jogosultak a kamattámogatott hitelekre. Budapesten nőttek, a vármegyeszékhelyeken stagnálnak a lakásárak.
2024. 02. 29. 03:00
Megosztás:

Nyugat-balkáni telco infrastruktúra projektbe fektet a PortfoLion

A Telekom Szerbia mintegy 1800 telekommunikációs tornyának megvásárlásával új régiós szolgáltatót hoz létre egy nemzetközi befektetői konzorcium. A tranzakcióban részt vesz az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion Capital Partners, amely ezzel első digitális infrastruktúra befektetését zárja, ez egyben a tőkealapkezelő első projektje a nyugat-balkáni régióban.
2024. 02. 29. 02:30
Megosztás:

Otthonfelújítási program 2024 - most már gyerek sem kell hozzá!

Nemcsak a gyermekesek kaphatnak otthonfelújítási támogatást 2024-ben, melyről a money.hu számolt be részletesen. Nézzük, mit kell tudni a 2024-es otthonfelújítási támogatásokról.
2024. 02. 29. 02:00
Megosztás:

Tavaszi szünet 2024 – Változás miatt így folytatódik a tanítás a tavaszi szünet után

Tavaszi szünet 2024 – Fontos változás jön, így folytatódik a tanítás a tavaszi szünet után! Idén egyszerre lesz az óraátállítás és az iskolai tavaszi szünet, fontos bejelentés érkezett mert a gyerekeket is megviselheti az órák átállítása! Nem változik az iskolák napi kezdése, marad a 8 óra, nem lesz 9 órás kezdés. Részletek a cikkünkben.
2024. 02. 29. 01:00
Megosztás:

Az energiaárak emelése miatt ismét eluralkodik a félelem

Egyre kevésbé bíznak az emberek az energiaellátás jövőjében – derül ki az EY nemzetközi energetikai jelentéséből. A válaszadók alig a harmada (30%) hisz abban, hogy az energia megfizethető marad, tízből heten (72%) pedig már most se tudnák kigazdálkodni, ha 10 százalékkal megemelkedne a villanyszámlájuk.
2024. 02. 29. 00:30
Megosztás:

Berúgta az ajtót a Bitcoin

A Bitcoin (BTC) szerda délután merészen átlépte a bűvös 60.000 dollárt, és ezzel elindult hódító útjára.
2024. 02. 29. 00:01
Megosztás:

Átalakul a fővárosi és az agglomerációs közösségi közlekedés rendszere

Támogatta a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés új rendszerét szabályozó, március elsejével életbe lépő együttműködési megállapodást szerdán a Fővárosi Közgyűlés.
2024. 02. 28. 23:30
Megosztás:

Rovarhotelekkel ismerkednek a gyerekek

A szemléletformálást a legkisebb korosztály körében érdemes elkezdeni - mondta az Agrárminisztérium (AM) keddi közleménye szerint a tárca természetvédelemért felelős helyettes államtitkára a Zöld Dunakanyar Program keretében megvalósuló rovarhotel projekt átadóján Vácon.
2024. 02. 28. 23:00
Megosztás:

Nettó áramexportőr lett Románia

Nettó áramexportőr lett tavaly Románia: az áramexport 42 százalékkal nőtt az előző évihez képest, 8,2 terawattórára (TWh), az import ugyanakkor 27 százalékkal csökkent, 5,1 terawattórára - írja az economica.net az országos elosztó hálózatot működtető Transelectrica adatai alapján.
2024. 02. 28. 22:30
Megosztás:

Csak úgy repkedtek ma a melegrekordok

Megdőlt az országos napi melegrekord és a csaknem 130 éves fővárosi hajnali melegrekord kedden - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján szerdán.
2024. 02. 28. 22:00
Megosztás:

A migráció nem megoldás a holland munkaerőhiányra

Hosszabb távon a migráció nem tudja megoldani Hollandiában a munkaerőhiányt - olvasható a holland gazdaságpolitikai elemző intézet (CPB) szerdai közleményében.
2024. 02. 28. 21:30
Megosztás:

A nyersolaj árfolyama: a piac az OPEC+ megállapodás meghosszabbítását várja

A nyersolaj árfolyama az elmúlt két napban 2,5%-kal nőtt a fizikai piacon tapasztalható erős kereslet, illetve gyenge kínálat miatt, azonban ma reggel csökkent a Brent jegyzése.
2024. 02. 28. 21:00
Megosztás:

Karbonvám kötelezettség – még pár nap és lejár a határidő!

Az importáruk karbonintenzitását ellensúlyozó mechanizmus (CBAM) egy olyan rendszer, amelyet az Európai Unió hozott létre a kibocsátási kockázat csökkentése érdekében. A CBAM célja, hogy az uniós országokba behozott termékek szén-dioxid-kibocsátását megfelelően számontartsa és ellensúlyozza. Az első CBAM adatszolgáltatási kötelezettség határideje eredetileg január 31. volt, de ezt végül kitolták 30 nappal, így van még pár nap felkészülni. – foglalja össze a Niveus Consulting Group.
2024. 02. 28. 20:45
Megosztás:

Varsóban is felhörrentek a traktorok

Az Európai Unió zöld megállapodása, az ukrán áruk behozatala, valamint a prémes állatok tenyésztésének lengyelországi korlátozása ellen tiltakoztak kedden Varsóban a lengyel gazdák ezrei, képviselőiket vezető politikusok fogadták, előrelépés viszont a gazdák szerint nem történt.
2024. 02. 28. 20:30
Megosztás:

Irodalom érettségi előtt állsz? Akkor itt egy módszer, amivel hatékony lehetsz!

Irodalom érettségire felkészítő könyvek jelentek meg a könyvesboltok toplistáin - ez is mutatja, hogy idén a szokásosnál is nagyobb az érdeklődés a diákok és a szülők részéről. De megjelent egy új, digitális felkészítő alkalmazás is, amelyet a 2024-es követelmények alapján fejlesztettek.
2024. 02. 28. 20:00
Megosztás: