Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Minimálbéren vagy bejelentve? Akkor 2026-tól kapaszkodj!

2026 január 1-jétől jelentősen megváltozik a minimálbér és a garantált bérminimum összege Magyarországon – derül ki a frissen kihirdetett kormányrendeletből. A döntés minden munkáltatót és munkavállalót érint, legyen szó a versenyszféráról vagy az állami szektorról. Nézzük közérthetően, mit jelent ez a gyakorlatban.
2025. 12. 19. 02:00
Megosztás:

Nincs a nyugdíjad 140.000 forint? Akkor egy jó hírünk van számodra!

140 ezer forintos határ, titkos emelés, extra pénz évente? – Kevesen tudják, de így segít az állam az alacsony nyugdíjakon. Nézzük a részleteket!
2025. 12. 19. 01:00
Megosztás:

Felújítás, ami nem csak esztétikai befektetés

Amikor felújítunk, gyakran először a látványra gondolunk: friss színek, új felületek, rendezettebb terek. De ha hosszabb távra tekintünk, hamar kiderül, hogy egy átgondolt felújítás sokkal többet jelent, mint egyszerű esztétikai változást. Tartósságot, kényelmet, fenntarthatóságot és értéknövelést hoz – olyasmit, ami évekre meghatározza az otthon működését és minőségét.
2025. 12. 18. 23:30
Megosztás:

A legfontosabb építőelemek a teljesítmény mögött

Akár az irodában, akár az edzőteremben vagy éppen a tőzsdén próbálunk helytállni, nem szabad elfelejteni, hogy a teljesítmény mögött mindig stabil alapok állnak. Ahogy a pénzügyi sikerhez átgondolt befektetésekre és jó döntésekre van szükség, úgy a fizikai és mentális teljesítmény is azon múlik, milyen erőforrásokat biztosítunk a szervezetünknek. A ShopBuilder is ebben hisz: minden teljesítmény mögött struktúra, rendszer és megfelelő alapanyag áll – legyen szó akár az edzésről, akár a munkáról.
2025. 12. 18. 23:00
Megosztás:

Kreml: Moszkva készül a Washingtonnal folytatandó tárgyalásokra

Oroszország készül az Egyesült Államokkal az ukrajnai rendezésről folytatandó tárgyalásokra, Washingtonnak Kijevvel és Brüsszellel folytatott konzultációja alapján - jelentette ki Dmitrij Peszkov, az orosz elnök sajtótitkára újságíróknak csütörtökön Moszkvában.
2025. 12. 18. 22:30
Megosztás:

Az altcoinok felülteljesítők lesznek 2026-ban a kapituláció után – A Digitap ($TAP) bankolási hasznossága révén válik az egyik legjobb kriptobefektetéssé 2026-ra

2025 végére egyre erősebb bearish (csökkenő árfolyamú) nyomás nehezedik a legtöbb jelentős kriptovalutára. Mivel a Bitcoin az 85 000 dollár körüli, kulcsfontosságú támaszszint közelében oldalaz, egyes befektetők egy újabb komoly árzuhanástól tartanak. Ennek következtében egyre inkább kialakul az a vélekedés, hogy 2026-ban az altcoinok vehetik át a vezető szerepet a kriptopiacon.
2025. 12. 18. 22:00
Megosztás:

Nyereséggel zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Emelkedéssel zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön.
2025. 12. 18. 21:30
Megosztás:

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a névváltás és az arculatfrissítés az elmúlt évek szakmai és szemléletbeli átalakulásának megnyilvánulása - közölte a szervezet csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 20:30
Megosztás:

A BTC 87 000 dollár alá esett, ahogy a kockázatkerülés eluralkodik: A Digitap ($TAP) staking jutalmai miatt a legjobb kriptobefektetés lehet 2026-ra

A Bitcoin 87 000 dollár alá törve gyengült, miközben a kockázatkerülő hangulat elárasztotta a piacokat. A részvényindexek elkezdtek fordulni, senki sem tudja, hány kamatcsökkentés jöhet 2026-ban, és a befektetők sokkal szelektívebben állnak hozzá a kockázatvállaláshoz.
2025. 12. 18. 20:00
Megosztás:

Diákhitel Központ: továbbra is kamatstop védi a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhiteleket

A kormány döntésének köszönhetően továbbra is érvényben marad a kamatstop a 2024. december 31-ig felvett szabad felhasználású diákhitelekre, így ezekre változatlanul 7,99 százalékos kamat vonatkozik, az ezen időpont után igényelt Diákhitel1 kamata 2026. január 1-től 8,69 százalékra mérséklődik. Változatlanul kamatmentesen áll rendelkezésre a tanulmányi önköltségre fordítható Diákhitel2, valamint a szak- és felnőttképzésben igénybe vehető Képzési Hitel is - közölte a Diákhitel Központ csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 19:30
Megosztás:

Az MI egyre bizalomgerjesztőbb, a közösségi média és a spontán vásárlások kevésbé

Az elmúlt évben a kontinens vizsgált országaiban és hazánkban is 8%-kal többen fordulnak az MI-hez, amikor nem értettek bizonyos pénzügyi kifejezéseket. Többnyire az Y és a Z generáció tagjai azok, akik az MI segítségét kérik a fogalmak tisztásához, előbbi csoport arra is kifejezetten nyitott, hogy személyes adósságkezelési ügyeit élő emberek helyett MI-alapú botokkal vitassa meg.
2025. 12. 18. 19:00
Megosztás:

Új fejezet a magyar techpiacon: a Sprintform üzletága a Trans-Uni-hoz kerül, régiós digitális szolgáltató épül

2026. január 1-jével új korszak kezdődik a Financial Times FT1000-es listáján szereplő Sprintform életében: a gyorsan növekvő digitális tanácsadó és fejlesztő cég teljes üzleti tevékenysége beolvad a Trans-Uni Kft.-be. A tranzakció üzletág-átadás formájában valósul meg. A Sprintform teljes jelenlegi csapata a céghez kerül és a Sprintform alapítója, Berczeli András partnerként csatlakozik a Trans-Uni-hoz. A lépéssel a hazai piacon egyedülálló együttműködés jön létre: a Sprintform mély technológiai és termékfejlesztési szakértelme a Trans-Uni nagyvállalati IT-fejlesztői tapasztalatával és stabil infrastruktúrájával egyesül.
2025. 12. 18. 18:30
Megosztás:

Komlóra is megérkeztek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok

A MÁV-csoport flottájába az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával a Zöld Busz Program folytatásaként az idén húsz környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezett, ezek közül az utolsó hét jármű Komlón állt forgalomba - közölte a MÁV-csoport csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 18. 18:00
Megosztás:

Bitget x Google Developer Group: Web3 oktatás az ETH Zurich-en

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX), örömmel jelenti be éves együttműködését a Google Developer Group on Campus (GDGoC) ETH Zurich közösségével.
2025. 12. 18. 17:30
Megosztás:

Péntektől megerősített járatokkal készül az ünnepi időszakra a MÁV-csoport

Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi időszakra - közölte a közlekedési társaság csütörtökön a honlapján.
2025. 12. 18. 16:30
Megosztás:

Csökkentette alapkamatát a Bank of England

Negyed százalékponttal 3,75 százalékra csökkentette alapkamatát a Bank of England monetáris tanácsa. A csütörtökön bejelentett döntés megfelelt az elemzői várakozásoknak.
2025. 12. 18. 16:00
Megosztás:

Az EKB változatlanul hagyta az irányadó kamatlábakat

Az Európai Központi Bank (EKB) Kormányzótanácsa csütörtöki ülésén a piaci várakozásoknak megfelelően nem változtatott a három irányadó eurókamat szintjén.
2025. 12. 18. 15:30
Megosztás:

Alacsony kamattal és garanciadíj mentességgel segíti a kkv-kat a Nemzetgazdasági Minisztérium

A Kormány mindent megtesz a magyar kis- és középvállalkozások beruházásainak támogatása, ezáltal termelékenységük növelése és méretugrásuk elősegítése érdekében. Az október 6-án bevezetett fix 3%-os kkv hitel kulcsszerepet játszik a vállalkozói bizalom erősítésében.
2025. 12. 18. 15:00
Megosztás:

Amikor a számok mögött emberi történetek állnak

A sportban minden statisztika és eredmény mögött ott lapul egy-egy emberi sors. Nem csupán pontszámokról, győzelmekről vagy vereségekről van szó, hanem küzdelmekről, áldozatokról és felemelő pillanatokról is.
2025. 12. 18. 14:30
Megosztás:

Multifunkciós lézernyomtató otthonra – minden feladat egy gombnyomásra

A home office, az online oktatás és a digitális ügyintézés világában ma már szinte elképzelhetetlen az élet egy megbízható nyomtató nélkül. A jó hír az, hogy nem kell külön készülékeket vásárolni szkenneléshez, másoláshoz és nyomtatáshoz: egy multifunkciós lézernyomtató otthonra mindenre képes – gyorsan, gazdaságosan és kiváló minőségben.
2025. 12. 18. 14:00
Megosztás: