Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day idén Amszterdamban került megrendezésre 2023 október 18-20-án. A rendezvény magyarországi partnere már hatodik éve a Brandfizz Employer Branding. Fontos számunkra, hogy a világszínvonalú trendekről első kézből értesüljön és az is, hogy a legújabb employer branding gyakorlatokat a tehetségek bevonzására, elkötelezésére és megtartására megosszuk a hazai közösséggel.

Top 4 Employer Branding trend a World Employer Branding Day 2023-ról

Ha te is szeretnél világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Most pedig első kézből osztjuk meg a tudást és a gyakorlatokat, amelyeket olyan nagyvállalatoktól tanultunk, mint a Siemens, TikTok, Lego, Amazon vagy az Activision Blizzard. Melyek a legújabb trendek a munkáltatói márkaépítés területén? Lássuk!

#1 Employer branding trend: A siló működés kihalóban, vagy már teljesen el is tűnt

Kihez tartozik ma az employer branding világszerte? Kinek a felelőssége? – tette fel a kérdést Stefanie Drerup a Siemens globális Employer Brand vezetője.  A HR, TA, Marketing, ESG, Brand, Marketing, IC, vagy akár a business funkciók feladata?

Stefanie Drerup, Global Head of Strategic Talent Ecosystem Development & Employer Branding, Siemens

Az idei World Employer Branding Day több előadása is rávilágított, hogy szervezeteken belül minden funkcióhoz tartozik belőle egy-egy szelet.

Nanci Hogenboom-van het Hof, az ASML globális Employer Brand vezetője a "Building an employer brand ecosystem at ASML" című előadásában hangsúlyozta, hogy a munkáltatói márkaépítés mára kereszt-funkcionális területté nőtte ki magát. A vállalati szintű összehangoltság és a különböző felelősséggel rendelkező funkciók közötti együttműködés pedig a mesterkulcs a hatékonysághoz. 

Valahol természetes evolúciója is ez az employer branding iparágnak, már nem gyerekcipőben jár, produktivitást várnak el tőlünk.

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Amíg a vállalatok silókban kezelték, vagy kezelik a szervezeti szintű akciókat, addig nem átlátható a cég munkáltatói márkaépítésre szánt erőfeszítéseinek teljes spektruma, az erre szánt összegek és persze az összeredmény sem.

2023-ra az iparágunk arra a fejlettségi szintre ért, amikor a szinergia tartalékok kihasználására kell koncentrálni. Szerencsés az időzítés, hiszen a gazdasági turbulenciák időszakát éljük, emiatt hatékonyságot várnak el tőlünk világszerte. Ami hatalmas hatékonysági tartalékokat rejt, az az éves employer branding célok, tervek és büdzsék összehangolása, a különböző területek akcióinak összehúrozása és az eredmények vállalati szintű értése, riportálása.

Szeretnéd Te is a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a 2024 megtervezéséhez elengedhetetlen Brandfizz Employer Branding Compass  riportot, hogy kezedben legyenek olyan friss benchmark adatok, mint például,  hogy mekkora az éves employer branding büdzsé az egyes iparágakban Magyarországon és mi a prioritás munkáltatói márkaépítésben.

#2 Employer branding trend: Oszd meg és uralkodj 

Bárki, akit el szeretnénk érni megtalálható a social media felületeken. Nem csak leendő munkavállalóink, hanem a jelenlegiek is, ezt pedig érdemes szem előtt tartanunk és munkáltatóként kamatoztatni. Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje, pedig ez valódi értéket rejtő, sokszor kiaknázatlan kincsesbánya. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérés hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket. 

Cameron Brain, az EveryoneSocial CEO-ja minden idők leggyorsabban növekvő cége, az Amazon példáján keresztül demonstrálta az advocacy programok elképesztő hatását a World Employer Branding Day-en.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

#3 Employer branding trend: Digitális platformok, disztribúció fókusz és ... AI

MI (Mesterséges intelligencia, érted...?) sem jellemezhetné jobban a globális #employerbranding trendeket, mint az, hogy az idei World Employer Branding Day főelőadója - közvetlenül Brett Minchington előtt - Tom Pattison volt, a TikTok Employer Branding Strategy Leadje. Tom előadásában kiemelt számos vállalati példát, amiből egyetlen motívum biztosan kirajzolódik: a TikTok ma már régen nem az a táncikálós felület, amire az üzleti vezetők csak úgy legyinthetnek.

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Az AI által válogatott tartalmak metsző pontossággal célozzák be azokat a jövőbeli munkavállalókat, akik számára aktuális a munkahelyváltás, vagy érdeklődnek munkahelyi tartalmak iránt. #WorkTok, így keress rá és meg fogsz lepődni, mennyi tartalmat találsz. A konkurensed már ott van?

Három dolog, ami miatt a TikTok hasít employer brandingben:

  1. Villámgyorsan lehet vele mobilra optimalizált tartalmat készíteni, nem kell hozzá videó stáb, mint a nagy brand kampányok videóihoz,
  2. Az összes social platform közül a TikTok profiloz a leggyorsabban, hiszen a "lapozással" állandóan kifejezik a felhasználók éppen aktuális preferenciáikat. Ebből a felület zseniálisa algoritmusa gyorsabban épít personákat, mint a Facebook vagy az Instagram esetében,
  3. A videók felszolgálása organikusan sem a követő szám alapján történik. Hiába a sok követő, bárki lehet "Tiktok famous" egy nap alatt, ha jó tartalmat készít. Ez óriási lehetőség a kisebb vállalatok számára is.

Tom Pattison a KPMG pozitív példáján mutatta be, hogyan találhatják meg az emberibb, őszintébb hangot a nagyvállalatok is ebben a szuper gyorsan változó környezetben. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy mindenképpen érdemes körülnézni minden munkáltatói márka szakembernek a felületen, hiszen remek magyar példákat is lehet már találni, hogy csak párat említsünk a fent hivatkozott KPMG-n kívül: Grandvision, Gentherm, ALDI.

Egy kérdés maradt: most hogy tervezed a 2024-es évet.... milyen aktivitásokat tettél be az Excel táblába Tiktok employer branding soron? Ha segítségre van szükséged, foglalj hozzánk időpontot ingyenes online konzultációra itt! 

#4 Employer branding trend: Az Employer Brand = Commercial Brand? 

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a - vagyis ameddig elláttunk - felemelte a kezét és jót mosolygott.

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit? 

Az Activision Blizzard több, mint 1000 jelentkezőt generált azzal, hogy fogyasztóikra potenciális munkavállalóként tekintettek. 

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Ha szeretnél még több világszínvonalú employer branding ismeretekre szert tenni és az élvonalából indítani az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most az évindító Afterfizzre.

Szerző: Kércz Dorci

Hol lesz a Coca-Cola részvény öt év múlva? – Stabilitás, osztalék és csendes növekedés

A Coca-Cola (NYSE: KO) szinte ikonikus szereplője a tőzsdének. A több mint egy évszázados múltra visszatekintő vállalat ma is a világ legnagyobb üdítőital-gyártója, és gyakran menedéknek számít a bizonytalan gazdasági időkben. Az elmúlt időszakban újra reflektorfénybe került, főleg a kereskedelmi vámok körüli aggodalmak idején. De vajon képes lesz a következő öt évben is tartani a tempót – vagy visszatér a piac alulteljesítői közé?
2025. 07. 20. 20:00
Megosztás:

Újra életbe lép a tűzgyújtási tilalom

A tartós csapadékhiány és kánikula miatt hétfőtől tűzgyújtási tilalom lép életbe Magyarország teljes területén - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) vasárnap az MTI-vel.
2025. 07. 20. 19:00
Megosztás:

Napos idő után érkezik a lehűlés

A hét elején még napos, meleg, majd a hétvégén felhős idő és lehűlés várható, zápor, zivatar a hétvégéhez közeledve egyre gyakrabban alakulhat ki - derül ki a HungaroMet Zrt. előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-hez.
2025. 07. 20. 17:00
Megosztás:

Újabb fejlesztés javítja az idősek biztonságát a Gondosóra programban

A legújabb fejlesztésnek köszönhetően a 112 segélyhívó szakemberei közvetlenül a Gondosóra felhasználójával tudnak kapcsolatba lépni, így a segítség még gyorsabban érkezik - közölte a miniszterelnök főtanácsadója vasárnapi Facebook-bejegyzésében.
2025. 07. 20. 15:00
Megosztás:

Jelenleg is tart az aratás, figyeljünk az utakon!

Még tart az aratási időszak, ezért országszerte a nagy mezőgazdasági munkagépek megemelkedett forgalmára kell számítani az utakon, ez pedig fokozott figyelmet és türelmet igényel minden járművezetőtől - hívta fel a figyelmet Nagy István agrárminiszter az Agrárminisztérium (AM) vasárnapi közleményében.
2025. 07. 20. 14:00
Megosztás:

44 ezer doboz sör egy Suzukiban – lebukott az italnagyker

Fennakadt az adóellenőrzésen egy ital-nagykereskedő; a cég számlái nem voltak rendben, a hivatalos bizonylatok alapján például egy alkalommal több mint 22 tonna, 44 ezer doboznyi sört szállítottak egy Suzuki Swiftben - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vasárnap az MTI-vel.
2025. 07. 20. 12:00
Megosztás:

Az iskolakezdés mentheti meg idén az áruhitelpiacot

Izgalmas hetek következnek az áruvásárlási hitelek piacán: a karácsonyi ünnepek előtti hetek mellett ugyanis a nyár második fele számít kiemelt időszaknak a piaci kereslet alakulása szempontjából – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője. Az erősítés ugyanakkor rá is fér az áruhitelek piacára, hiszen az idei év első öt hónapja jóval visszafogottabb keresletet hozott az egy évvel korábbinál.
2025. 07. 20. 11:00
Megosztás:

Belföldi áruszállítás cégek számára

A cégtulajdonosoknak rengeteg részletre kell odafigyelniük, ha azt szeretnék, hogy a cégük sikeresen és fennakadás nélkül működjön. Különösen igaz az, ha nagy mennyiségű áru mozgatására is szükség van akár telephelyek között, akár a megrendelők által megadott címekre. Ebben a cikkünkben azt a témát járjuk körül, mire érdemes odafigyelni, ha azt szeretnénk, hogy mindig minden zökkenőmentesen menjen és az áruszállítás ne okozzon nehézségeket.
2025. 07. 20. 10:00
Megosztás:

Dönt a jegybank, jönnek a júniusi munkanélküliségi adatok

Kamatdöntő ülést tart kedden a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa, pénteken pedig a foglalkoztatás és munkanélküliség júniusi adatait közli a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. 07. 20. 09:00
Megosztás:

Növekvő forgalomban emelkedett a BUX a héten

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 1,34 százalékos emelkedéssel 101 262,87 pontos történelmi csúcson zárta a hetet.
2025. 07. 20. 08:15
Megosztás:

Magyarország bízik az AI-ban

Miközben a mesterséges intelligencia (AI) világszerte egyre nagyobb hatással van a mindennapi életre, a magyarok túlnyomó többsége már most ismeri a technológia alapjait, és bízik benne, hogy a vállalatok felelősen használják az adatokat – derül ki az Ipsos legfrissebb nemzetközi AI Monitor 2025 kutatásából. A felmérés szerint az emberek nem bíznak abban, hogy az állam felelősségteljesen tudja szabályozni a mesterséges intelligenciát. A hazai válaszadók ebben a kérdésben a legpesszimistábbak közé tartoznak, és nem látják optimistán az AI gazdaságra gyakorolt hatását sem. felismerjük és értjük az AI-t?
2025. 07. 20. 07:00
Megosztás:

Bitcoin vagy Ethereum: melyik kriptó lesz a következő milliárdossá tevő eszköz?

Bár a Bitcoin és az Ethereum a világ két legnagyobb kriptovalutája, 2025-ben egészen más utat jártak be. A Bitcoin több mint 26%-ot erősödött, míg az Ethereum alig mozdult el, kevesebb mint 2%-kal nőtt eddig az évben. A kérdés így adja magát: melyik lesz a jobb befektetés a következő években? Melyik kriptoeszköz teszi majd milliomossá a legkitartóbb befektetőket?
2025. 07. 20. 06:00
Megosztás:

Külföldiek tanulnak magyarul a PTE nyári egyetemén

Több mint húsz országból érkeznek diákok Pécsre, a hétfőn kezdődő Magyar Nyelv és Kultúra Nyári Egyetemre, a magyart idegen nyelvként oktató kurzust huszonhatodik alkalommal rendezi meg a Pécsi Tudományegyetem (PTE).
2025. 07. 20. 05:00
Megosztás:

Megugrottak az érdeklődések a támogatott lakásvásárlási program hírére

Újabb keresleti hullámot indított az Otthon Start program a lakáspiacon. A zenga.hu hirdetési portál adatai szerint a bejelentés utáni hetekben 10-15 százalékkal emelkedett meg a komoly érdeklődések száma. Budapest és három vármegye kivételével a többi helyen a lakóingatlan-kínálat legalább 80 százaléka megfelel a program feltételeinek.
2025. 07. 20. 04:00
Megosztás:

Törvény lett a GENIUS-törvényből: stabilcoin-szabályozással nyit új korszakot az amerikai kriptoszektor

Egy hete még politikai huzavonák és éjszakai telefonhívások akadályozták, ma már az Egyesült Államok első jelentős kriptovaluta-törvénye – a GENIUS Act – hivatalosan is hatályba lépett. Donald Trump elnök pénteken írta alá a jogszabályt, amely a stabilcoinok szabályozására fókuszál, és új időszámítást indíthat el az amerikai kriptoszabályozás történetében.
2025. 07. 20. 03:00
Megosztás:

Bajban vagy ha 45–54 éves vagy 75 év feletti életkorú vagy Magyarországon!

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) statisztikái szerint az elmúlt öt év során jelentősen nőtt azoknak az aránya, akik bizonytalanságot élnek meg háztartásuk anyagi helyzete miatt. Ez a tendencia elsősorban a 45–54 év közöttieket, valamint a 75 év feletti korosztályt érinti. Az OTP Nyugdíjpénztár álláspontja szerint a tudatosan és időben megkezdett öngondoskodás hozzájárulhat a nyugdíjas évekre szóló pénzügyi biztonság kialakításához. Nézzük, mi a probléma oka!
2025. 07. 20. 02:00
Megosztás:

A nagy nyugdíjas-összeesküvés: hogyan védhetik meg magukat az állammal szemben a nyugdíjasok?

Elemzés történelmi példákkal a nyugdíjas érdekérvényesítés erejéről: a nyugdíjasokat sokszor a társadalom csendes tömegének tekintik – akik visszavonultak a munkától, és elfogadják a rájuk kiszabott szabályokat. Az igazság azonban ennél sokkal árnyaltabb. A történelem során többször is előfordult, hogy az idősek szervezetten felléptek a jogaik, nyugdíjaik, vagy éppen az egészségügyi ellátáshoz való hozzáférésük érdekében – és győztek.
2025. 07. 20. 01:00
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél az ötös lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 29. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. 07. 19. 23:00
Megosztás:

Magyarország továbbra is a kínai beruházások első számú európai célpontja kíván maradni

Magyarország továbbra is a kínai beruházások első számú európai célpontja kíván maradni, hiszen ezek a beruházások nagyban hozzájárulnak a gazdaság teljesítményéhez és dimenzióváltásához - jelentette ki a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Budapesten.
2025. 07. 19. 22:00
Megosztás:

Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben

Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és azon, hogy segítsék a bajba jutott tógazdaságokat, halas- és horgásztavakat üzemeltető vállalkozásokat - mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára szombaton a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Felsőbereckiben.
2025. 07. 19. 21:00
Megosztás: