Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor

A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és a formális ügyintézés terepe volt: szakzsargonba burkolt tájékoztatás, és a legtöbb ügyfélnek ismeretlen pénzügyi megoldások jellemezték. Ma azonban teljesen más világban élünk. Az ügyfelek már nem egy szolgáltatást akarnak, hanem egyre inkább élményt. Nem időt akarnak tölteni a pénzügyeikkel, hanem azt szeretnék, hogy a bank oldja meg helyettük – gyorsan, egyszerűen, biztonságosan és lehetőleg előre gondolkodva.

Trendszetterré vált a digitalizációban a bankszektor

„A K&H innovációs stratégiája pontosan ezt az elvárást állítja középpontba. A cél nem más, mint a lehető legmagasabb szintű kiszolgálást biztosítani – minél kevesebb ügyfélidő ráfordításával, de annál nagyobb élménnyel és hatékonysággal a lehető legnagyobb ügyfélkörnek. A digitalizáció és az innováció ebben nem cél, hanem eszköz. Egy olyan eszköz, amelynek segítségével a bank képes hiperperszonalizált, ügyfélre szabott szolgáltatásokat nyújtani – a nap bármely szakában, akár egy mobilalkalmazásban, akár hangalapú interakción keresztül a lehető legtöbb ügyfélnek” – erről beszélt a K&H Csoport 2. Finfluenszer Klub rendezvényén Németh Balázs, a bank innovációs vezetője meghívott pénzügyi influenszerekkel folytatott beszélgetésen.

Kate, a digitális pénzügyi asszisztens: egy ökoszisztéma ébredése

2022-ben indult útjára a K&H digitális pénzügyi asszisztense, Kate, amely mára Magyarország első hangalapú pénzügyi ügyintézőjeként vált ismertté. Az ügyfelek visszajelzései egyértelműek: akár mobilbank értékeléseit, akár az elnyert UX, és digitális banki díjakat nézzük.

Kate nem egy humanoid robot, és nem is akar az lenni. Nem cél, hogy egy mesterséges személyiséget építsünk – a cél az, hogy a technológia ténylegesen segítse az ügyfelet. Épp ezért Kate nemcsak informál, de konkrét ügyeket is képes megoldani – például átutalásokat hajt végre, devizát vált, vagy egy nagyobb beérkező összeg esetén felajánl befektetési lehetőségeket.

Ahhoz, hogy Kate a megfelelő válaszokat adja, és megértse az ügyfeleket, rengeteg adatra van szüksége: kérdések, információk tesztelésére, elemzésére, amiben a mesterséges intelligencia használata elengedhetetlen.

Digitális innováció a bankolásban – kontrollált módon

A mesterséges intelligencia térnyerése természetesen a bankszektort is alapjaiban formálja át. A K&H jelenleg több mint százféle robotizált megoldást alkalmaz a belső folyamataiban – legyen szó tranzakciók valós idejű ellenőrzéséről, mintázatok felismeréséről és elemzésről, portfóliókezelésről vagy éppen rutinfeladatok automatizálásáról. Mindez hozzájárul a gyorsasághoz, a pontossághoz, és nem utolsósorban az erőforrások optimalizálásához. A gépi intelligencia ma már képes olyan döntéseket hozni, amelyek felérnek egy tapasztalt szakember választásaival – de minden esetben megmarad a humán kontroll, hiszen a banki biztonság és az ügyfélbizalom nem enged kompromisszumot.

A nagy nyelvi modellek és generatív AI megoldások megjelenése ugyan látványos, de a pénzügyi szektor számára komoly kockázatokat is hordozhat. Egy bank nem engedheti meg magának, hogy tévedjen vagy „kitaláljon” információkat. Éppen ezért Kate kontrollált környezetben tanul, folyamatos emberi ellenőrzés mellett – így garantálva, hogy az ügyfelek kizárólag megbízható, pontos és releváns támogatást kapjanak.

A jövő: egyszerűsítés, élmény, személyre szabható megoldások, ökoszisztéma

Az elmúlt évtizedben a bankszektor kiváló teljesítményt nyújtott, a digitalizáció terén pedig egyenesen trendszetter szerepben van. Az innováció iránya világos: az egyszerűsítés. A túl sokféle számlacsomag helyett egyetlen, személyre szabható konstrukció; az ügyféladatok alapján időben felkínált ajánlatok; az utazási élmények, közlekedési szolgáltatások, vagy akár a pontgyűjtés és fizetés együttes integrációja – ezek már nem távoli víziók, hanem kézzelfogható valóság.

Az ügyfelek ma már nem külön termékeket vagy szolgáltatásokat akarnak, hanem helyzetekre szabott megoldásokat. Ha például valaki a nem túl távoli jövőben Győrből Budapestre utazik, Kate, a digitális pénzügyi asszisztens nemcsak fizet, hanem megszervezi az utat, jegyet vesz, javaslatokat tesz, sőt, informál akár a taxi rendszámáról is. Ez az ökoszisztéma-gondolkodás, ez a jövő, amely felé tartunk, ahol a digitális asszisztensek nemcsak pénzügyi tranzakciókat végeznek, hanem teljes körű szolgáltatást nyújtanak az ügyfelek számára, túllépve a hagyományos banki kereteken, más iparágakat becsatornázva az ügyfélélmény javítása érdekében.

Bizalom és biztonság: az ügyfélélmény két pillére

Minden innovációs erőfeszítés mögött ott van két változatlan érték: a bizalom és a biztonság. Ezek azok a dimenziók, amelyekben a bankok kiemelkedően teljesítenek. A digitális élmény csak akkor válik elfogadottá, ha mögötte ezek a pillérek szilárdan állnak. A bizalom pedig nemcsak az IT-rendszerekben épül, hanem a személyes kapcsolatokban is. Épp ezért a K&H-nál a banki ügyintézők nemcsak elmagyarázzák a digitális megoldásokat, hanem meg is mutatják azokat, ha kell, segítenek begyakorolni – így támogatva minden ügyfelet, kortól és attitűdtől függetlenül.

A K&H víziója: segíteni, amikor kell – láthatatlanul, amikor lehet

A jövő bankolása nem az ügyintézésről, hanem a megoldásokról szól. A K&H olyan digitális és személyes támogatást kínál, amely akkor van jelen, amikor kell, és láthatatlanul működik, amikor nem szükséges. Ez a fajta „proaktív láthatatlanság” teszi lehetővé, hogy az ügyfelek valóban a saját életükre koncentrálhassanak – a pénzügyeiket pedig egyszerűen, biztonságosan és élményszerűen intézhessék.

Zöldben zártak ez európai piacok; idehaza azonban a BUX mínuszban fejezte be a napot

Emelkedéssel zárták a keddi kereskedést az európai részvénypiacok, mert optimizmus miután Washington és Peking 90 nappal meghosszabbította a vámmegállapodásra vonatkozó határidőt, így november 10-ig elkerülhetők a három számjegyű vámok egymás termékeire.
2025. 08. 13. 12:00
Megosztás:

Off-chain transfer jelentése, fogalma és értelmezése a kriptovilágban

A kriptovaluták egyik kulcsfogalma az off-chain transfer (magyarul: láncon kívüli átadás/átutalás). Ez azt írja le, amikor egy értékmozgás nem közvetlenül a blokklánc főkönyvében történik, hanem azon kívül, például egy szolgáltató belső könyvelésében, fizetési csatornákban vagy más, úgynevezett második rétegű (Layer 2, L2) megoldásokban. A cikkben közérthetően, példákon keresztül mutatjuk be, mi ez pontosan, miért hasznos, milyen kockázatai vannak, és mikor éri meg használni—akár Bitcoin, akár Ethereum vagy más kriptók esetében.
2025. 08. 13. 11:00
Megosztás:

Mennyi most egy gépkocsi hitel átlagos kamata (THM)?

Az autóhitelezés 2025 első félévében négyéves rekordot döntött: 24,7 milliárd forintnyi új hitel került a piacra. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a kiugrás oka főként a járműárak emelkedése, nem pedig az érdeklődés felfutása.
2025. 08. 13. 10:00
Megosztás:

Észak-Korea vezetőjével beszélt telefonon az orosz elnök

Vlagyimir Putyin orosz elnök telefonon beszélt Kim Dzsong Unnal, a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság vezetőjével - közölte kedd este a Kreml sajtószolgálata.
2025. 08. 13. 09:00
Megosztás:

Gyengült szerda reggelre a forint

Gyengült kissé a forint szerda reggelre az előző délutáni jegyzéséhez képest a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 08. 13. 08:00
Megosztás:

Befejeződött a nyári aratás, kedvezőek a hozamok

A napokban befejeződött a nyári aratás Magyarországon, a rendelkezésre álló adatok alapján kedvezően alakulnak az idei betakarítás hektáronkénti hozamai és az össztermés az előzetes várakozásokhoz képest - közölte az Agrárminisztérium (AM) keddi közleménye szerint Nagy István.
2025. 08. 13. 07:00
Megosztás:

Így óvd szemed a légkondicionált irodákban

A modern irodai környezet kihívásokat tartogat szemüvegviselők számára. A légkondicionálás, bár kellemes hőmérsékletet biztosít, gyakran okoz szemszárazságot és kellemetlenséget. Az Alensa szakértőivel együtt mutatjuk be, hogyan védheti meg szemei egészségét klimatizált környezetben, és milyen optikai megoldások állnak rendelkezésére a tökéletes komfortérzet eléréséhez.
2025. 08. 13. 06:00
Megosztás:

Sosem látott roham az eladó lakásokért – ez az 5 vármegye tarolta le a piacot júliusban

Csúcsot döntött az eladó és a kiadó lakóingatlanok iránti érdeklődők száma, mióta bejelentették az Otthon Start programot: július utolsó hetében 2 százalékkal többen kerestek ingatlant, mint az eddigi rekorder, január második hetében – derül ki a zenga.hu ingatlankereső portál adataiból. Öt vármegyében 60-70 százalékkal nőtt a komoly érdeklődők száma, csökkenést mindössze egy vármegyében mért a portál.
2025. 08. 13. 05:00
Megosztás:

Boldog dolgozó, sikeres cég? – mit mutatnak a globális és hazai wellbeing trendek

A világ népességének mindössze harmada (34%) érzi úgy, hogy boldog az életben – vagyis pozitívan látja jelenlegi helyzetét és optimistán tekint a jövőbe – derül ki a Gallup 2023-as globális felmérésének eredményeiből. A kutatás a jóllét/wellbeing öt alappillérét vizsgálta: karrier, fizikai egészség, társas kapcsolatok, pénzügyi stabilitás és közösségi élmények. Ezek együttesen határozzák meg, mennyire érezzük magunkat kiegyensúlyozottnak – nemcsak a jelenben, hanem a jövőre nézve is.
2025. 08. 13. 04:00
Megosztás:

Az egyik legnagyobb hazai mezőgazdasági cégcsoport megépíti Kazahsztán legnagyobb premixüzemét

Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja, az UBM Csoport beruházási megállapodást írt alá a KazFoodProducts csoporthoz tartozó AsiaAgroFood JSC-vel egy közös vállalat létrehozásáról, amely idén ősszel, 25 millió dollár (mintegy 8,5 milliárd forint) értékű beruházással megkezdi Kazahsztán legnagyobb és egyben legfejlettebb technológiájú premixüzemének építését. Az évi 48 ezer tonna kapacitású gyár az UBM összesen mintegy 20 milliárd forintos kazahsztáni beruházásának első ütemében épül fel, és várhatóan 2027-ben kezdi meg a működését.
2025. 08. 13. 03:00
Megosztás:

Kritikus helyzetben a hazai vasúti árufuvarozás

A jelenlegi piaci viszonyok között a magyarországi vasúti árufuvarozás üzleti modellje fenntarthatatlanná vált, a díjbevételek nem tartanak lépést a költségekkel, a volumenek csökkennek, a kapacitáskihasználtság romlik, a közúttal szembeni versenyhátrány napról napra nő - ismerteti a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a legfrissebb vasúti árufuvarozási költségindex (VÁK-index) elemzésében, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t kedden.
2025. 08. 13. 02:00
Megosztás:

Megerősítette idei eredményvárakozását a Waberer’s

A Waberer’s csoport az idei első féléves eredmények tükrében konzervatív becslés mellett is 50 millió eurót meghaladó EBIT-re (kamat- és adófizetés előtti jövedelem) számít 2025-ben - mondta Tóth Szabolcs, a Waberer's International Nyrt. gazdasági és stratégiai vezérigazgató-helyettese a vállalat első féléves jelentését ismertető online sajtótájékoztatón.
2025. 08. 13. 01:00
Megosztás:

A Google AI SPX ralit jósol – vajon a TOKEN6900 is szárnyalhat?

A Google AI SPX6900 előrejelzése fellendítette a TOKEN6900 előértékesítését, amely rohamosan közelít a 2 millió dolláros mérföldkő felé.
2025. 08. 13. 00:01
Megosztás:

Egyszeri tételek miatt csökkent a Graphisoft Park SE eredménye

A Graphisoft Park SE első félévi pro forma nettó eredménye 3,88 millió eurót tett ki, amely 400 ezer euróval elmarad előző év hasonló időszakának teljesítményétől, az előző évet érintő egyszeri tételek miatt - közölte az ingatlanfejlesztő és -hasznosító társaság kedden a Budapesti Értéktőzsdén közzétett jelentésében.
2025. 08. 12. 23:00
Megosztás:

Mérsékelt forgalom, ugrásszerű keresletnövekedés júliusban az ingatlanpiacon

Júliusban az ingatlanpiac a nyári időszakra jellemző visszafogottabb tranzakciószámmal működött, a hitelpiac stabilan teljesített, azonban az Otthon Start Program bejelentése óriási keresletélénkülést indított el - közölte a Duna House kedden az MTI-vel.
2025. 08. 12. 22:00
Megosztás:

Bitget felmérés: Az európaiak 85%-a kriptóval fizetne a nyaralásáért – de még akadnak akadályok

A Bitget, a vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, közzétette legújabb felmérésének eredményeit, amely több mint 3000 európai kriptovaluta-felhasználó utazási szokásait és korlátait vizsgálta. A kutatás szerint a kontinensen egyre nagyobb az igény a kriptóalapú utazások iránt.
2025. 08. 12. 21:00
Megosztás:

TOP 5 ok az online Keno játékra: Miért válaszd a digitális változatot?

A Keno az egyik legősibb szerencsejáték, amely évezredek óta lenyűgözi az embereket világszerte. Ez az egyszerű, mégis izgalmas játék, amely eredetileg az ókori Kínából származik, mára a modern digitális korszakban új életre kelt. Az online Keno platformok forradalmasították ezt a klasszikus játékot, és számos meggyőző okot kínálnak arra, hogy a hagyományos, fizikai változat helyett a virtuális térben próbáljuk ki szerencsénket.
2025. 08. 12. 20:30
Megosztás:

Fake News helyett valóság: az állami vagyon értéke 2010 óta megduplázódott!

A Népszava „Duplázás helyett bukás” címet viselő cikkében súlyos tévedések, ferdítések, félremagyarázások szerepelnek. A cikk állításaival szemben a helyzet egyértelmű: 2010 óta duplájára nőtt az állami vagyon értéke. Minden ezzel ellentétes állítás félremagyarázás, rosszindulatú hangulatkeltés. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV Zrt.) minden esetben transzparensen, felelősen és a jogszabályok által meghatározott módon kezeli a rá bízott állami vagyont - olvashatjuk az MNV Zrt. sajtóközleményében.
2025. 08. 12. 20:00
Megosztás:

5-3-1 Forex kereskedési stratégia: A sikeres Forex kereskedés egy egyszerűsített módszere

Képzelje el a kereskedési képernyőjét bámulja, amelyet eláraszt a számtalan devizapár és végtelen kereskedési stratégia és Önt a helyes lépés megtételének állandó kényszere nyomasztja.
2025. 08. 12. 19:00
Megosztás:

Új azonosítási lehetőség az MBH Banknál: megérkezett a DÁP a netbank csatornákra

Az MBH Bank 2025. augusztus 4-től, a hazai bankszektorban az elsők között vezette be a Digitális Állampolgár mobilalkalmazáson alapuló azonosítást a netbank csatornáin. A fejlesztés révén az ügyfelek gyorsabban, egyszerűbben és biztonságosabban léphetnek be a netbankjukba, akár jelszó megadása nélkül, mobiltelefonjukra letöltött Digitális Állampolgár mobilalkalmazás segítségével. Az új megoldás összhangban van az MBH Bank digitális innováció iránti elkötelezettségével és azzal a célkitűzéssel, hogy digitális és személyes csatornáin egyaránt a legmagasabb színvonalú ügyfélélményt biztosítsa.
2025. 08. 12. 18:00
Megosztás: