Új trolibuszok állnak üzembe Szegeden
A politikus az első járművet bemutató sajtótájékoztatón azt mondta, az önkormányzat a fenntartható közlekedés támogatását tekinti egyik legfontosabb céljának, ezért valósulnak meg a kerékpározást segítő fejlesztések és ezért igyekeznek magas színvonalú szolgáltatást nyújtani a közösségi közlekedésben.
Ennek érdekében az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaságnál (SZKT) folyamatosan korszerűsítik a járműflottát - közölte az alpolgármester.
Az önkormányzat tavaly 24 millió forintot biztosított az SZKT egy Skoda-Ikarus trolibuszának felújítására, ez a jármű hamarosan forgalomba állhat. Idén pedig hároméves trolirekonstrukciós program indult, évente 300 millió forintos költségvetéssel - tudatta Nagy Sándor.
Az alpolgármester közölte, az önkormányzat pályázott a szén-dioxid-kvótakereskedelemből származó forrásból létrehozott Zöld Busz Programban négy önjáró trolibusz vásárlására. A cseh SOR Libchavy s. r. o. járműveinek árából 577 millió forintot fedez így költségvetési támogatás, melyet 232 millió forint önkormányzati önrész egészít ki.
Knezevics Viktor, az SZKT ügyvezetője elmondta, az első trolibuszt kedden szállították le, és a következő járművek néhány héten belül megérkeznek Szegedre. A trolikra felszerelik az utastájékoztatást és a fedélzeti bankkártyás jegyautomatát, majd a próbaüzem után vihetnek utasokat.
A becslések szerint a járművekkel hasznos élettartamuk alatt 47 millió forint üzemanyagköltség és 23 millió forint fenntartási költség takarítható meg, és évente mintegy 25 tonna szén-dioxid-kibocsátás kerülhető el - közölte a szakember.
A teljes hosszában alacsony padlós SOR TNS 12 trolibuszok energiatakarékos hajtásrendszerrel rendelkeznek. A 12 méter hosszú, háromajtós, légkondicionált járművön 34 ülőhely és 43 állóhely található.