Magyarok a Forma 1-ben: ördögi csapat!
Amikor tavaly nyilvánosságra került, hogy a HELL Energy Magyarország Kft, hároméves szponzorációs szerződést kötött a Formula 1 egyik legendás csapatával, a Williams istállóval, mindenki felkapta a fejét. Az energiaitalt gyártó, magyar tulajdonban lévő cég ezzel a megállapodással a márka nemzetközi térhódítását szerette volna elősegíteni. Nagy Zsolt, a cég globális marketing igazgatója szerint a Forma 1 világában való megjelenés olyan többletértéket tud biztosítani, amely nagyban támogatja legfőbb céljukat, hogy a nemzetközi piacon kedvező pozíciót érjenek el. Noha nem ők a brit csapat főszponzorai, a cég logója így is több helyen látható az autón és a versenyzők ruházatán. Nagyon büszkék arra, hogy a HELL az első magyar cég, amely szponzorként meg tudott jelenni a száguldó cirkuszban és az energiaitalok között pedig a második helyen lépett be a sportágba.
- Mikor és miért döntött úgy a Hell, hogy egy F1-es csapatot fog szponzorálni?
Nagy Zsolt: - A márka illetve a termék 2006-ban keletkezett és a dinamikus növekedésnek induló értékesítés már 2008-ra elérte a 100 millió darabot. Ennek hatására a 100 %-os magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég 2009. elején döntött úgy, hogy szponzorációs megállapodást köt egy Forma 1-es csapattal, ezzel óriási lendületet adva a márka globális térhódításának. A Forma 1 világában való megjelenés olyan többletértéket tud biztosítani, amely nagyban támogatja legfőbb célunkat, hogy a nemzetközi piacon minél kedvezőbb pozíciót érjünk el. Büszkék vagyunk arra, hogy mi voltunk az első magyar cég, amely szponzorként meg tudott jelenni a száguldó cirkuszban, és az energiaitalok között másodikként léphettünk be a Forma 1-be.
- Miért a Williams istállóra esett a választásuk?
Nagy Zsolt: - Amikor megszületett a döntés, hogy a Hell energiaital márka megjelenik a Forma 1-ben, több csapattal is felvettük a kapcsolatot, többek között a Brawn GP-vel is tárgyaltunk. Az első megkeresést követően egy héttel, konkrét ajánlattal megérkezett Miskolcra a Williams szponzorációs igazgatója és a teljes menedzsment. Nagyon komolyan tárgyaltak velünk, noha ekkor még nem tudhatták a szponzoráció nagyságát, illetve a szándékunk komolyságát. Számunkra már akkor egyértelművé vált, hogy a Williams csapattal fogunk megállapodást kötni.
- Mennyire tervezik hosszú távon támogatni a brit istállót?
Nagy Zsolt: - Mi hosszútávra köteleztük el magunkat a Williams mellett, a szerződés egyelőre három évre szól, de vannak benne opciók a további együttműködésre is.
- Mit vár a cég ettől az együttműködéstől?
Nagy Zsolt: - Mivel nemzetközi törekvéseink vannak, úgy gondoltuk, nemzetközi platformot kell létrehozni, és ehhez a legcélszerűbbnek a Forma 1-es megjelenést találtuk. Ha megnézzük, manapság egyre több energiaital fordul az F1 és az autósport felé, ezért mi is azt gondoltuk, hogy ez a legjobb megjelenés, amelyet nemzetközi szinten is, bármely országban lehet kommunikálni. Mivel a Hell jelenleg 18 országban van jelen, így ez a sportszponzoráció mind a 18 országban fejti ki marketing hatását.
- Milyen feltételek mellett sikerült a szerződést megkötniük?
Nagy Zsolt: - A szponzoráció mértéke üzleti titok, de annyit elárulhatok, nem a HELL a brit istálló legfőbb támogatója. Ám a tavalyi megjelenésünket követően idén több felületen és látványosabb helyeken látható cégünk logója: az autók mindkét hátsó részén, az összes szerelő és mindkét pilóta hivatalos ruházatán a jobb karon, mindkét versenyző sisakjának elején, illetve Hülkenberg esetében még az ördögfej is díszíti a sisakot. Mi lettünk a csapat hivatalos italszállítója, valamint a versenyzők kulacsa is HELL-díszítést kapott.