2010-ben már nyereséget termelt a PSA Peugeot Citroen
A legnagyobb francia autógyártó nettó nyeresége a tavalyi évben 1,1 milliárd euró volt, szemben a 2009-es évben elért 1,2 milliárd eurós veszteséggel. A cég ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy az idei évben várhatóan kihívásokkal kell megküzdenie az európai piacokon, azonban az új fejlesztések Indiában és Kínában segíthetik az eredményességét.
A Peugeot Citroen értékesítése tavaly 15,8 százalékkal 56 milliárd euróra emelkedett, az új modelleknek és az európai piacokon kívüli jelentős mértékű eladásoknak. A vállalat előrejelzése szerint a kínai piac 10 százalékos bővülése ellensúlyozni tudja az európai piac várható stagnálását.
A többi vezető autógyártóhoz hasonlóan a Peugeot Citroen is inkább már Európán túli piacokra fókuszál, a kontinensen kívüli értékesítése a tavalyi évben 39 százalékra emelkedett a 2009-ben mutatott 34, százalékról.