5 aranyszabály, amit érdemes megszívlelni autóvásárlás előtt

Autót venni nem kis felelősség - különösen, ha használt jármű, és mi magunk nem vagyunk az autók szakértői. Összeszedtünk néhány fontos lépést, ami segíthet a döntéshozatalban. Bármilyen meglepő, ma már sokan látatlanban vesznek új kocsit – ettől azonban a vásárlás előtt még mindig elengedhetetlen az alapos mérlegelés.

5 aranyszabály, amit érdemes megszívlelni autóvásárlás előtt

1. Kérjen szakértői segítséget az állapotfelméréshez!

„Egy tapasztalt autókereskedő sokszor már öt méterről meg tudja állapítani, ha például az autó fényezve volt” – mondja Kollár István Steve, a WOOWW Cars online autókereskedő platform tulajdonosa. „A motor hangja is sok mindenről árulkodhat, és a nyitott motorháztetőnél könnyen megállapítható, ha szakszerűtlen javítás történt. Az átlagos vásárlónak viszont nem egyszerű kiszűrnie a hibákat. Javasolom, hogy az ellenőrzéseket ilyenkor a vétel után szakember végezze el, például autószervízben”.

2. Használjon online adatbázist, hogy ellenőrizze a kiválasztott autót!

Ha így is bizonytalanok lennénk a korábbi sérüléseket és javításokat illetően, a jármű szervízéletének itthoni és nemzetközi online adatbázisokban is utána lehet nézni. A német használtautókat importáló WOOWW Carsnál ez az ellenőrzés is a szolgáltatás része, így még a vétel előtt meggyőződhetünk róla, milyen „előéletű” autót kapunk. A szállító ráadásul személyesen is átvizsgálja a járművet, mielőtt az a vevőhöz kerülne.

3. Tekintse át a pontos paramétereket!

Nem árt már azelőtt végiggondolni a számunkra legfontosabb szempontokat, hogy személyesen érdeklődnénk az autókereskedésben. Használtat vagy újat szeretnénk? Milyen márka és mikori gyártmány legyen? Mennyit fogyasszon? Milyen célokra használjuk majd? Érdemes az online autókereskedések kínálatát is átböngészni, hiszen itt minden felmerülő szempont szerint szűkíthetjük a találati listát, amíg el nem jutunk a számunkra legmegfelelőbb választásig. Steve-ék netes platformja például a mobil.de oldalt szinkronizálja, ahol sok százezer autó közül válogathatunk. Ezekre vagy gyári garancia érvényes, vagy annak hiányában különböző garanciacsomagok közül lehet választani.

Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor

4. Nézzen utána a kereskedőnek!

Természetesen az autópiacon is könnyű kamuhirdetésekbe vagy lehúzásokba ütközni. Ezért érdemes körültekintően leellenőrizni a kiválasztott eladót! Steve elmondja: ők online kereskedőktől szerzik be az általában 2015 után gyártott autókat, amelyeknél kevesebb a problémalehetőség – de fontos szempont az is, hogy az ötös skálán négyesnél rosszabb értékelésű kereskedéssel nem állnak le üzletelni. Mivel közülük többen már rendszeres partnernek számítanak, ez is segít elmélyíteni a bizalmat.

5. Gondolja át, mi lenne a legjobb finanszírozási forma!

Magánszemélyként vásárol, esetleg céges befektetésnek szánja az új autót? Érdemes alaposan átgondolni, hogy a különböző lehetőségek – így például a tartós bérlet vagy a nyílt végű lízingszerződés – közül melyik lenne a legelőnyösebb! A WOOWW Cars oldala automatikusan 4-5 különböző finanszírozási formát is felajánl, amelyek közül a vevő kiválaszthatja a legmegfelelőbbet. A vásárláshoz cégvezetőként csak kis kezdőtőkét szükséges kivenni a vállalkozásunkból, a többit – a finanszírozó szolgáltatásán keresztül – a startup rakja hozzá. Üvegzsebszerű rendszerben dolgoznak, így a nyereségük mértéke minden autónál látható.

Miért érdemes megfontolni az online autóvásárlást?

Vajon őrültség lenne egy online kereskedésre bízni az autónk beszerzését, az első mozzanattól az utolsóig? Pedig egyre többen élnek ezzel a megoldással, főleg a cégtulajdonosok körében. „Még nekem is meglepő, milyen bizalommal fordulnak mostanában az online autóvásárlás felé” – mondja Kollár Steve, aki már ’94-ben is két autókereskedés tulajdonosa volt. „Ha akkoriban azt hallom, hogy egy cégtulajdonos ilyen módon vásárol autót, biztos azt gondoltam volna, ebbe villám csapott! Mostanra viszont beláttam, hogy felül kell írnom az akkori gondolataimat: akinek jól menő vállalkozása van, az most már jellemzően inkább szakemberre bízza az autó beszerzését. Ezzel időt és pénzt spórol, ráadásul a teljes folyamat kényelmesebbé és gördülékenyebbé válik.”


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Zökkenőmentes volt az üzletek újranyitása

Zökkenőmentes volt az üzletek újranyitása, illetve korábbi nyitvatartási rendre visszaállása, a fogyasztóvédelmi hatósághoz nem érkeztek ezzel kapcsolatos panaszok - közölte Schanda Tamás az MTI-vel. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, hogy a vásárlók és a tisztességes piaci szereplők érdekeinek védelme továbbra is kiemelten fontos a kormányzat számára, ezért a veszélyhelyzet alatt is folyamatosak az ellenőrzések.
2020. 05. 25. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elbocsátásokra készül a Nissan

Dolgozóinak 15 százalékát, több mint 20 ezer alkalmazottját készül elbocsátani világszerte a japán Nissan Motor Co. autóipari konszern a csökkenő eladásokhoz igazodó átszervezés keretében.
2020. 05. 23. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Magyar Suzuki már a második műszak indítását tervezi

A Magyar Suzuki Zrt. felkészül arra, hogy az európai autópiac az év végéig felocsúdik a koronavírus-járvány okozta sokkból, ezért őrzi kapacitásait, és mintegy 400 fő toborzásával megkezdte a dolgozói létszám helyreállítását, hogy június 29-én újraindíthassa a második műszakot is a termelésben - mondták el a cég vezetői pénteken, online sajtóbeszélgetésen.
2020. 05. 22. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alig esett vissza a magyar járműipar teljesítménye

Magyarországon a koronavírus-járvány hatására az európai uniós átlagnál kisebb mértékben esett vissza a járműipar teljesítménye márciusban - mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára csütörtökön a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) Járműipar2020 című online konferenciáján.
2020. 05. 22. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.
2020. 05. 21. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Pályázat indul elektromos autók és robogók vásárlására

Ötmilliárd forintos keretösszegű pályázat indul szerdán a tisztán elektromos autók és segédmotoros kerékpárok beszerzésének támogatására - jelentette be Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára budapesti sajtótájékoztatóján.
2020. 05. 20. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mastercard: így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

Az online vásárlás az elmúlt hónapban meghaladta az összes egyéb költési formát: a magyarok több mint egyharmada (35%) elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka gondolja ugyanezt.
2020. 05. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatot a járvány

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatban az áruházláncok üzleti modelljét a koronavírus-járvány a Rewe Österreich igazgatója szerint.
2020. 05. 18. 11:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Új, elektromos modelleket mutat be a Kia

A Kia tizenegy új, tisztán elektromos hajtású akkumulátoros modellt mutat be több kategóriában világszerte 2025-ig - tájékoztatta a Kia Motors Hungary Kft. az MTI-t.
2020. 05. 16. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Aggódnak a gumiabroncsipar szakértői

A gumiabroncsipar szakértői aggódnak amiatt, hogy elegendő lesz-e az idő 2021. május 1-jéig az Európai Energetikai Címkézési Adatbázis (European Product Database for Energy Labelling, EPREL) feltöltésére - közölte a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) csütörtökön az MTI-vel miután az Európai Parlament szerdán szavazott a gumiabroncsok címkézésről szóló rendeletről.
2020. 05. 15. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Jófogás kitiltotta oldaláról az állatszaporítókat

A hazai piacvezető apróhirdetési oldal a tavalyi szigorítást követően április elejétől folyamatosan és végleg törli az állatszaporítók hirdetéseit. A kitiltással a Jófogás fel szeretné hívni a figyelmet a szaporítók tevékenységének következményeire, míg az állatmenhelyek számára biztosított ingyenes felülettel az örökbefogadásra biztatja a potenciális gazdikat. Egy jelképes, éves díj ellenében pedig egyedi felületet biztosít a hivatalos kisállattenyésztőknek is.
2020. 05. 14. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online térben is keresi hazai beszállítói partnereit az Auchan

A piacok bezárása, a HoReCa szektor kiesése csupán néhány azon nehézségek közül, amelyekkel a hazai élelmiszer-beszállítóknak és a termelőknek a járvány miatt szembe kellett nézniük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most bevételkieséssel kell számolniuk. A kezdeményezéshez azonnal csatlakozott az Auchan Magyarország, aki már meg is kezdte a lehetséges partnerkapcsolatok feltérképezését, hogy a jelenlegi helyzetben is minél több magyar beszállítóval bővítse partneri körét.
2020. 05. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevesebb új járművet helyeztek forgalomba Romániában

Romániában az első négy hónapban 27,46 százalékkal kevesebb új járművet helyeztek forgalomba, mint tavaly január-áprilisban - közölte hétfőn a járművek nyilvántartásával megbízott kormányzati szakhatóság.
2020. 05. 12. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Újraindul a motorgyártás a szentgotthárdi Opel-gyárban

Fokozatosan újraindul a termelés az Opel Szentgotthárd motorgyárban szerdától - közölte Kaszás Zoltán, a gyár sajtószóvivője az MTI-vel hétfőn közleményben.
2020. 05. 11. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Azonnali házhozszállítás már a sarki kisboltból is – így változtatta meg a koronavírus a vásárlási szokásainkat

A koronavírus járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.
2020. 05. 11. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2,6 százalékkal csökkent a román export

A román export 2,6 százalékkal, 17,071 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
2020. 05. 11. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autózás jövőjét formáló cégbe fektet a Lead Ventures

Újabb, ezúttal 3 millió eurós befektetést hajt végre a közép-kelet-európai régióban a Lead Ventures. A scaleupok finanszírozására specializálódott kockázati tőketársaság ezúttal egy az autósok hétköznapjait és a biztosítótársaságok jövőjét egyaránt befolyásoló insurtech társaság, az Amodo fejlődését segíti. A horvát illetőségű vállalkozás által fejlesztett, az úgynevezett felhasználás alapú biztosítások bevezetését támogató telematikai platformot már világszerte több neves biztosítótársaság alkalmazza.
2020. 05. 11. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a külkereskedelmi termékforgalom Magyarországon - egy ábrán

Külkereskedelmi forgalom: export, import, egyenleg; 2020. január-március; milliárd forint; folyó áron
2020. 05. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot zuhant a német áruexport

Márciusban harminc éve a legnagyobb mértékben esett vissza a német áruexport, a külkereskedelmi többlet pedig lényegesen kisebb lett a várakozásoknál a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteki jelentése alapján.
2020. 05. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban változik meg a vásárlók magatartása a krízis hatására

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása. A fogyasztók a jövőben előnyben részesítik a belföldön gyártott termékeket és a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait, amelyekért akár a jelenleginél is többet hajlandóak fizetni. Az átalakuló igényeket a cégeknek is követniük kell a túléléshez.
2020. 05. 08. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások: