9 milliárd forint keretösszegű programmal segítik a vállalkozások digitalizációját
Szabados Richárd hozzátette, a Demján Sándor Programban megvalósuló fejlesztés azokat a cégeket célozza, akiknek nincs vagy inaktív a honlapja vagy a közösségi média felületük.
Az érintettek a programnak köszönhetően a különböző hírközlési vagy távközlési szolgáltatókkal két éves szolgáltatási szerződést köthetnek, amelynek része a weblap vagy a közösségi média felület elkészítése, tárhelyszolgáltatás és a céges e-mail fiókok kialakítása.
Rámutatott, hogy míg az unióban a 10 embernél többet foglalkoztató vállalkozások 78 százalékának van honlapja és közösségi médiafelülettel rendelkezik a 60 százalékuk, addig Magyarországon 66, illetve 43 százalékon állnak ezek a mutatók. Az országhatárokon átívelő elektronikus kereskedelmet tekintve pedig Magyarországon a cégek 3 százaléka rendelkezik ilyen platformmal, az EU-ban ez az arány meghaladja az 5 százalékot.
A három mérőszám alapján az államtitkár megjegyezte, Magyarországon van igény arra, hogy a cégek az online térben is jelen legyenek, ahol újabb vevőket tudnak szerezni maguknak és így javíthatják a termelékenységüket.
Az államtitkár úgy vélte, Magyarországon 10-13 ezer olyan vállalkozás működik, amelyeknek nincs online jelenlétük, ezért szükségük van a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű program szolgáltatásaira.
Szabados Richárd közölte, előreláthatólag 2025 január végégig kiválasztják a vállalkozások digtalizációját segítő szolgáltatókat. Ezzel párhuzamosan előregisztrációt is indítanak, a vállalkozások ezen tudják majd jelezni, hogy nincs vagy inaktív a honlapjuk és potenciálisan a kedvezményezetti körbe kerülhetnek. A pályázatra az aktív regisztráció várhatóan 2025. február 3-án indul.
Szabados Richárd elmondta, a digitális jelenlét kikerülhetetlen, az automatizáció a versenyképesség egyik legfontosabb alapvetése. Ennek szellemében dolgozták ki ezt a programot, amely jó kiegészítője a Demján Sándor Programban korábban elindult kezdeményezéseknek.
Utóbbiak közül példaként említette, hogy november 1-től 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamata, valamint a múlt héten elindították a 100 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező tőkefinanszírozási programot.
A kedden bejelentett program támogatója az NGM, a lebonyolítója pedig a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. - ismertette Szentgyörgyi Balázs, a közhasznú társaság ügyvezetője.
Kiemelte, a programban pályázóként részt vehetnek azok a magyarországi székhellyel rendelkező, köztartozásmentes, legalább egy embert foglalkoztató, csőd, felszámolás vagy végelszámolás alatt nem álló mikro- és kisvállalkozások, egyéni vállalkozások, szövetkezetek, amelyek vagy nem rendelkeznek saját honlappal, vagy ha rendelkeznek, akkor az a nyilatkozatuk alapján fejlesztésre szorul, vagy a felületük igazoltan inaktív.
A programba szolgáltatónak az elektronikus hírközlési, a honlapkészítő-üzemeltető, a vállalati infokommunikációs szolgáltatók, valamint a professzionális webfejlesztő és közösségi média szakértő cégek és ezek konzorciumai jelentkezhetnek. Esetükben elvárás egyebek mellett, hogy legyen legalább 2 lezárt üzleti évük, legalább 20 millió forintos éves nettó árbevételük és rendelkezzenek legalább 25 igazolható vállalati vagy szervezeti ügyféllel.
A szolgáltatók december 11. és 2025. január 10. között jelentkezhetnek a palyazat.neum.hu oldalon, ahol a pályázat részletei is megtalálhatóak.
A Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. által a helyszínen kiadott tájékoztató szerint a pályázat célja a hazai tulajdonú mikro- és kisvállalkozások online jelenlétének erősítése weboldal, közösségi médiafelületek létrehozásával és tartalomgyártással.
A támogatás módja: a pályázat útján igényelhető, pénzforgalommal nem járó, forintban kifejezett utalvány (voucher), amely professzionális honlapkészítő ügynökségek, infokommunikációs, informatikai cégek szolgáltatásaira vehető igénybe. A vállalkozásonként igényelhető utalvány értéke legalább 400 ezer forint, legfeljebb 1,5 millió forint.