Átlagon felüli a magyar Európai Fogyasztói Központ teljesítménye
Morvay György, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK Magyarország) igazgatója közleményében ismerteti: tavaly a központhoz beérkezett több mint 1.500 fogyasztói megkeresés elsősorban az Egyesült Királyságban, Németországban, illetve a Szlovákiában telephellyel rendelkező kereskedőket érintette. A fogyasztói jogviták túlnyomó része főként az utazással - beleértve a légiutas jogokat - illetve az elektronikus kereskedelemmel volt kapcsolatos.
Az EFK Magyarország 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében és a közvélemény tájékoztatásában - húzta alá az igazgató. Fontos szempont volt az Európai Bizottság értékelési rendszerében a központnak a békéltető testületekkel való együttműködése és a békéltető testületi rendszer fejlesztése. A 2009-es év során több fogyasztói panaszt utalt az EFK Magyarország a magyar békéltető testületek hatáskörébe, és volt rá precedens, hogy az EFK Magyarország által képviselt fogyasztóknak több mint 800 eurós kártalanítást ítéltek meg - tette hozzá Morvay György.
Az EFK Magyarország az Európai Bizottsággal, a luxemburgi Egészség- és Fogyasztóügyi Ügynökséggel, valamint az Európai Fogyasztói Központok Hálózatával is szorosan együttműködött és aktívan részt vett a hálózat közös projektjeiben. A www.efk.hu, a központ weboldala 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját. Az angolul és magyarul elérhető honlapon található tájékoztatás teljes körű, átfogó és naprakész olvasható a közleményben.