Békülnének az emberek inkább
Óvári László kifejtette: tavaly a testület több mint kétszáz ügyben hozott határozatot, és már az idén is szaporodnak a fogyasztói panaszok. Az esetek közel hatvan százalékában megszüntető határozat született, mert a felek megegyeztek, vagy visszavonták a panaszt. Hangsúlyozta: az ajánlással zárult 44 ügyből mindössze nyolcnál nem teljesítették a cégek a testület ajánlását. A nem teljesítők egy feketelistára kerültek, amelyet nemcsak a kamara honlapján tesznek közzé, hanem eljut a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz és a sajtóhoz is.
Volt olyan cég, amelyik ezt követően mégis teljesítette az ajánlásban foglaltakat - tette hozzá. Véleménye szerint ez is azt mutatja, hogy a fogyasztóvédelmi alternatív békéltetés elismertsége emelkedik. Adataik szerint 2011-ben Veszprém megyében a legtöbb eset a közüzemi szolgáltatók számlázási gyakorlatát érintette, és minden tizedik bejelentés a biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatos kifogásokkal foglalkozott.
Jelentős volt az építőipart érintő panaszok száma is. Óvári László szerint a cégek együttműködési hajlandósága a testülettel folyamatosan növekszik, és kedvezőnek tartotta, hogy a fogyasztóvédelmi politikában szerepel a vállalkozók együttműködési kötelezettségének növelése.