Berobbant a kazah piacra a HELL Energy
2010-es kazahsztáni piacra lépésével második legnagyobb külpiacát teremtette meg Magyarország vezető energiaital-gyártója, a HELL Energy Magyarország Kft.. A miskolci székhelyű vállalkozás tavaly több mint 4 millió dobozt értékesített a 15 millió lakosú szovjet utódállamban, de több másik FÁK államban is sikerrel vetette meg a lábát: a partnerek kiválasztását és a beviteli engedélyek beszerzését követően 2011. elején Oroszországba, Belorussziába és Kirgíziába is elindulnak az első szállítmányok, Ukrajnában pedig már jelenleg is folyik az értékesítés.
„Tavalyi exporttevékenységünk legnagyobb eredménye egyértelműen a kazahsztáni piacvezető pozíció megszerzése volt, amely egybevág a magyar gazdaság azon irányú törekvéseivel, miszerint az Európai Unió helyett a felértékelődött FÁK államok irányába terjeszkednek a vállalkozások.” – mondta el Dunai András, a HELL Energy exportigazgatója. „Magyarországon, Szikszón épülő üzemünknek köszönhetően – amely március végén kezdi meg a termelést – tavasztól még rugalmasabban tudjuk kiszolgálni külpiacainkat, amely további növekedést jelenthet majd exporteredményeinkben.” A szakember hozzátette, az elért negyven százalékos növekedés óriási sikerként könyvelhető el a szűkülő fogyasztással jellemezhető, nehézségekkel küzdő, gazdasági fejlődésében lelassult Európai Unióban.
Tavalyi exportsikereinek köszönhetően a HELL Energy már 24 országban érhető el. A FÁK államokon kívül a vállalat célkeresztjében közép-kelet európai és nyugat-európai országok is megtalálhatóak: míg Görögországba és Spanyolországba a napokban indulnak az első szállítmányok, a szlovák, és – húsz millió eladott dobozzal – a román piac már négy éve igazolja a magyar energiaital térhódítását.
A HELL Energy 2011. évi exportcéljairól Dunai András annyit árult el, hogy bizakodóak a jövőt illetően, hiszen átgondolt exportstratégiájuk 2010-ben is igazolta számításaikat. Tervük, hogy újdonsült nemzetközi piacaikon már a belépést követő első évben a top három brand közé kerüljenek, a harmadik évre pedig megszerezzék a piacvezető pozíciót.