Egy-két-há - bumm! Nem csak botrány a köbön: BKV szösszenetek...
Csupán érintőlegesen egy rövid összefoglaló. Nézzük meg a cég 2008-ban készített beszámolójában található számokat ( a jutalmak annak idején ugye ezek alapján lettek kiosztva):
A teljes bevétele: 102 milliárd forint volt:
- valódi menetdíjbevétel: 46 milliárd forint
- a különböző kedvezményes bérletek miatt 18 milliárd forint kompenzációt kapott a cég
- állami normatív támogatásként pedig 32 milliárdot kapott
- egyéb bevételek a maradék
A BKV ezt a következőkre költötte:
- 57 milliárd forint fizetésekre és járulékaira
- 14 milliárdot vontatási áramra és gázolajra
- 26 milliárd anyagköltség, igénybevett szolgáltatások, egyéb energia felhasználás
- a többi egyéb költségek.
Ekkor 17 millárd forint veszteség lett a vége.
Aztán sorra előbújtak az indokolatlan sok-tízmilliós végkielégítések, a tetemes összegű teljesen értelmetlen külsős szerződések, stb. Ezek szerint volt miből.
Most ismét 3 új gyanusítottja van a botránynak. Már előzetesben az igazgatóság SZDSZ-es elnöke, A Főpolgármester főtanácsadója, valamint egy kommunikációs igazgató. Nemrég hallottuk, hogy letartóztatták a volt vezérigazgatót, valamint előkerült 10 tanácsadó cég vagyonokért elkészíttetett értelmetlen 'munkája'. A vállalat megrendelt szolgáltatásai
között ilyesmik szerepeltek:
- tanulmány a kábeltévé-piacról (!)
- kedvezmény a sport beach-re, vagy
- díszpáholy a teniszakadémiára.
Közben elkapták a cég informatikai igazgatóját is aki ellen már nemzetközi körözés volt kiadva. De bukott a főpolgármester-helyettes is, hogy Szalainéról már ne is beszéljünk.
Azért a BKV működik tovább. Most például tarifát emeltek elsejétől.
Végül nézzünk néhány érdekes szösszenetet az elmúlt napok történéseiből a bkvfigyelő.blog jóvoltából.
- Január 31-én délután a 120-as vonalon közlekedő egyik autóbusznak kiesett a bal hátsó kereke. Az eset miatt a BKV a buszvezetőt akarta felelősségre vonni. A jármű éppen jobbra kanyarodott, amikor a bal hátsó kereke kiesett, és elindult a Váci úton egyenesen.
- A 901-es éjszakai járaton két részeg belekötött egy fiatalemberbe. A biztonsági őrök leszállították az utast mivel nem tudták garantálni a biztonságát. Igen, nem a rendbontót, hanem a fizető utast szállították le. A férfi panaszt emelt.
- Kocsis István vezérigazgató kijelentette: Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága. Mivel nem tudja miből cserélik ki a buszokat így gondolja:"Úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad." (akkor most, hogy is van ez szerk.)
- A cég több mint 7 milliárd forintot fizet két takarítócégnek (évi közel 2,5 milliárd forintot) akik ezért a összegért papíron a járműveket és az épületeket takarítják.
- A sajtóban is megjelent videófelvételen egy buszsofőr alpári módon szidja az utasokat. A férfi pénteken kilépett a cégtől.
- Több utas panasza szerint összejátszanak a biztonságiak az ellenőrökkel. Épp a lépcsőn mentek le, amikor hallották, hogy jön a metró. A biztonsági őr azt mondta nekik, siessenek, nem fogják elérni a vonatot, ne lyukasszanak. Megfogadták a kedves, mosolygó őr tanácsát, ami nagy hiba volt. Alig, hogy bezáródtak az ajtók, már telefonált is a másik állomáson lévő ellenőröknek, akik le is csaptak rájuk.
- Nemrég láttuk a Tényekben: Megvertek egy utast a biztonsági őrök a Kálvin téren. Leteperték, a bordái közé térdeltek. A rendőrség súlyos testi sértés ügyében nyomoz.