Egyre többet érnek a magyar sportolók a cégeknek
Mindenhonnan márkanevek jönnek velünk szembe: mezek, óriásplakátok, tévéreklámok, influenszerek hirdetik a cégeket. Valamivel ki kell tűnni a sokaságból, amire jó lehetőséget ad a sport a vállalatok számára. A sportolók teljesítményükkel jelen vannak a hagyományos médiában, rengeteg követőjük van az interneten, emellett hitelesek a klasszikus hirdetésekben is. Ezt sok cég ismeri fel: már a kis- és középvállalkozások is nagy számban használják őket marketing célokra.
"Vitathatatlan, hogy a csapatsportok messzemenőkig vonzóbbak a nagy támogatók szemében, de egyre több kisvállalkozás alakít ki egyéni sportolókkal együttműködést. Ennek oka, hogy kedvezőbb feltételekkel tudnak üzletelni, személyesebbek az általuk közölt üzenetek, és véleményvezérekként is erősebbek. Találkoztam olyan vállalkozóval is, aki csupán a sport szeretete miatt dolgozott együtt egy élsportolóval, ezzel is támogatva az ő pályafutását. Az együttműködés akkor jó, ha mindkét fél megtalálja a számítását. Legyen ez gazdasági, népszerűségi vagy akár szimpátia alapú számítás, ha a vállalkozás eléri a kívánt eredményt, a sportoló pályafutása vagy mindennapjai pedig könnyebbé válnak akkor lesz win-win szituáció" - mondta ifj. Tóth György, a CareerSport Management alapítója.
Edző mellett menedzserre is szükség van
A szakember szerint a KKV szektor és az élsportolók együttműködését pont a szervezetek mérete teszi nehézkessé. Mint mondja: az edzők és a sportolók többnyire nem üzletemberek, akik beszélnék a vállalkozók nyelvét.
"Egy sportolónak a napi két vagy több óra edzés mellett nem kellene, hogy reklámszerződésekről tárgyaljon. Ha konstruktívan, sokat ötletelve azon dolgozunk mi menedzserek, hogy ugyan a sportoló érdekeit képviselve mégis megfelelő szolgáltatási csomagot adjunk a vállalkozónak, akkor a KKV is megnyerhető. Ez a szakma itthon alapjában véve még nem azon a polcon van mint ahol lennie kellene. Fontos és felelősségteljes szerep hárul ránk, mert nagyban rajtunk múlik, hogy milyen egy sportoló megítélése. Sajnos itthon nem általános jelenség az, hogy menedzsered van, nem úgy mint nyugaton ahol évtizedek óta nagy becsben tartott szerep a sportolók életében.
Persze vannak olyan egyéni sportolók akikről ezt a "terhet" az edző próbálja meg levenni. Intézi a sporttal kapcsolatos dolgokat, koordinálni próbálja a megjelenéseket valamint próbálja aktívan tartani a kapcsolatot a támogatókkal. Akinek flottul megy, az előtt le a kalappal, de azt látom, hogy egy vállalkozó szemében az edző az edző, a sportoló az sportoló és nem üzleti partner. Sokan úgy érzik, hogy hatékonyan megy, de véleményem szerint az esetek többsége lehetne hatékonyabb is" - nyilatkozta ifj. Tóth György.
A CareerSport Management alapítója fontosnak tartja, hogy a magyar sportba olyan új szellemiséget hozzon ami a személyes kapcsolatokra alapoz és nem a nyereség hajkurászására!
"Büszke vagyok arra, hogy minden sportolómnál sikerült a támogatói szerződéseket meghosszabbítani, ami egy jó visszaigazolása a munkámnak és annak, hogy ami értékrendet képviselek, annak van létjogosultsága. Fontos lenne, hogy mindenki hosszútávban gondolkodjon, és ne a gyors meggazdagodást hajtsa" - tette hozzá ifj. Tóth György.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?