Együttműködési megállapodást írt alá az ExxonMobil és az Óbudai Egyetem
Az ExxonMobil az elmúlt három tanévben az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karon ipari oktatókkal vett részt a mérnökinformatikus hallgatók képzésében, valamint a kar TDK rendezvényeit is támogatta. A vállalat több alkalommal is jelen volt kiállítóként az Óbudai Egyetem Nonprofit Kft. állásbörzéjén.
A találkozón az Egyetem rektora köszöntője után röviden bemutatta az Óbudai Egyetemet a további együttműködési lehetőségek fényében. Tájékoztatta az ExxonMobil kapcsolattartó munkatársait a több, mint 11.000 fős hallgatói létszámról, bemutatta az Egyetem hat karát, szólt a képzésekről, melyeknek 85% műszaki területen folyik. Büszkén számolt be a megnövekedett felvételi létszámról, mely az igen népszerű új képzések indításának is köszönhető, mint például a gazdasági informatikai képzés, ahol az első évfolyamra már plusz létszámot kellett kiírni. Az Egyetem a múltból hozott tradícióira épít, azt továbbfejlesztve működik. Gyakorlatorientált képzések jellemzik ipari partnerek bevonásával és együttműködésével. „Nagyon nagy jelentősége van minden egyes ilyen együttműködési szerződésnek, mert ezt a célul kitűzött vonalat erősíti.” – erősítette meg az együttműködési szándékot Prof. Dr. Réger Mihály.
Az ExxonMobilt és az eddigi együttműködés sikereit Horváth Milán, az ExxonMobil Óbudai Egyetemi kapcsolatokért felelős vezetője mutatta be. A vállalat a világ egyik legnagyobb nyilvánosan működő energetikai szolgáltató vállalata, mely a legkorszerűbb technológiák kifejlesztésével és alkalmazásával az egyre növekvő piaci igényeket hivatott kielégíteni az olaj-és gázipar területén. A vállalat a világ legnagyobb kőolajtermék-finomítója és forgalmazója, a kőolaj, a földgáz és a kőolajtermékek feltárása, előállítása és értékesítése jelenleg 6 kontinensen működik. Az ExxonMobil vegyipari cége ugyancsak a legnagyobbak között szerepel a világon. A vezető technológiai vállalat ma már a világ szinte minden területén jelen van, üzletsegítő központjaiban (Business Support Center) komplex informatikai, pénzügyi, technikai és ügyfélszolgálati feladatok széles skáláját kezelik nemzetközi tevékenységeik során. Az ExxonMobil Üzletsegítő Központ Magyarország Kft. 2004-ben jött létre Budapesten és jelenleg több mint 1600 főt, köztük több mint 500 fő informatikust foglalkoztat. A vállalat világszerte ismert márkanevei közé tartozik az Exxon, Esso és a Mobil.
Horváth Milán beszámolt az eddigi együttműködés eredményeiről, többek közt az Óbudai Egyetem hallgatóinak sikeres alkalmazásáról gyakornokként, illetve tanulmányaik végeztével munkavállalóként, amit a továbbiakban tovább szeretnének fejleszteni.
Földesi Gabriella, az Óbudai Egyetem kancellárja, kiemelte a gyakorlatorientált, munkaerő piacra nevelő képzés, ill. a kutatás-fejlesztés fontosságát. Ezért örömteli pillanat az együttműködési megállapodás aláírása ExxonMobillal.
Dr. Felde Imre az Óbudai Egyetem kutatási és nemzetközi rektorhelyettese is méltatta az együttműködés előnyeit és kifejezte annak fontosságát, amit egy szilárd, jól működő piaci cég az oktatásnak adhat. Előterjesztését, az ExxonMobil-al való együttműködési megállapodás tervezetét az Egyetemi Tanács elfogadta. A megállapodás célja az Óbudai Egyetem és az ExxonMobil között eddig is jellemző képzési együttműködés fejlesztése és kiterjesztése az Egyetem többi kara felé is. Az ExxonMobil Üzletsegítő Központ nyitott arra, hogy további fejlesztésekben is együttműködő partnerként lépjen fel a jövőben.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?