Fájó mexikói kitettségek
2019. 05. 31. 17:30
	
	
    	
	
	
	        	    Több európai vállalatnak is komoly fejfájást okozhat az újabb amerikai-mexikói konfliktus.
    	    
	    	    
	    
	    
		
		    
			
			
		    
		
			    
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
    
			
		    A Fiat Chrysler csoport árbevételének 68%-a a NAFTA térségből (USA, Kanada, Mexikó) származik. 2019 közepére készül el a BMW új, mexikói gyára, ahol évi 150 ezer 3-as BMW-t terveznek gyártani, főleg az USA piacra szánva őket. A spanyol Banco Bilbao profitjának 30%-a, a Baco Santander nyereségének pedig 7%-a származik Mexikóból. Az amúgy is negatív hangulatban ezek a részvények az európai piacon belül is alulteljesítőek lehetnek a mai kereskedésben. 
(forrás: ERSTE)
Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor
Az Axel Springer megveszi a Politicót
				az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön  két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times  internetes kiadásai.    			
    			Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
				Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.    			
    			Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
				Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.    			
    			Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
				A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.    			
    			A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
				A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.