Fenntartható-e az összeszerelő Magyarország?
Profin Zoom-olunk, de elég ez nekünk? – Home office és a munkahelyi kommunikáció
Milyen hatással van a rövid és hosszútávon otthonról végzett munka a szervezetek belső kommunikációjára? Ezt a kérdést vizsgálja egy új online kutatás, melyet 2021 májusában zártak. A vizsgált minta 602 olyan munkavállaló véleményét tartalmazza, akik home office-ban dolgoztak/dolgoznak a koronavírus járvány harmadik hulláma idején.
Van, akit kiborít, van, aki legyint?! Határaink-Zaklatásaink
Vannak olyanok, akik önmagukat kérdezik, hogy ha mások ugyanarra a szituációra szinte csak legyintenek, rájuk miért tud olyan nagy hatással lenni. A többiek ítélkezése miatt még azt sem merik megengedni, hogy rosszul érezzék magukat! Az önostorozás indul be leginkább; dühösek, amiért nem tudnak kiállni magukért … nem képesek visszaszólni … kifejezni nemtetszésüket … faképnél hagyni az illetőt… Inkább otthon (vagy a munkahelyi mosdóban, hogy bent senki ne lássa) sírnak egyet, falat döngetnek, és „helyreteszik magukban a dolgokat”.
Hogy irányítson egy domináns alkalmazottat egy introvertált vezető?
Különbözőek vagyunk, és a sokszínű környezet óriási előnyt jelent többek között a munkahelyen is. Az eltérő gondolatok, nézőpontok és megközelítések összeegyeztetése szerves részét képezi a problémák sikeres megoldásának, az innovációnak és a tanulásnak. A folyamat azonban kihívásokkal teli. Sokan dolgoztunk már olyan kollégával, akinek a stílusa kihívást jelent számunkra, egy munkatárssal vagy egy vezetővel, aki frusztrál vagy bosszant bennünket, vagy netán konkrét akadályokat teremt az egyébként építő munkakörnyezetben.