Hatékony pszichológiai trükkök a mindennapokra
Utánozd a másik testbeszédét
Ha finoman elkezded a beszélgetőpartnered testbeszédét utánozni, akkor idővel kedvesebb lesz hozzád. Ez abból fakad, hogy a kutatások szerint az ember kedvesebb azokkal, akik hasonlítanak hozzá.
Ha például egy kávézóban ültök egy asztalnál, megteheted, hogy leutánozod az általad meggyőzni kívánt személy ülésmódját, ez aligha fog feltűnni neki. Próbáld meg a beszélgetési stílusodat is hozzáigazítani, így szimpatikusabb leszel számára.
Hallgasd meg a másikat
Mindenki szereti, ha kíváncsiak arra, mit mond. Az emberek már csak így működnek, szeretik hallatni a saját hangjukat. Talán felvetődik benned a kérdés, hogy hogyan tudsz meggyőzni valakit úgy, hogy te hallgatod azt, amit ő mond?
Ha engeded, hogy a másik is megszólaljon, megértőnek fog látni téged és megismerheted azt, hogy mi az ő igénye. Amennyiben egy terméket szeretnél értékesíteni számára, ennek ismeretében könnyebb lesz úgy tálalni a mondandódat, hogy vonzóbb legyen az általad kínált dolog.
Szólítsd a nevén
Dale Carnegie barátságról szóló könyvében, mely több mint 15 millió példányban kelt el, azt írja, hogy mindenki kedvenc szava a saját neve. Miért ne szólítanád az embereket a nevükön? Túl azon, hogy jólesik nekik, jobban fognak kedvelni. Persze ne vidd túlzásba, mert egy ponton túl már idegesítő lehet.
Lehetséges, hogy úgy gondolod, nem ez a legfontosabb dolog a világon, de próbáld csak ki, hiszen semmibe sem kerül, mégis fontos része a meggyőzésnek ez a technika.
Mondj egy sztorit
Gyerekkorunkban a legtöbben meséket nézünk, hallgatunk lefekvés előtt, ám a történeteket a felnőttek is kedvelik. Ha valakit meg akarsz győzni, mondj el neki egy lebilincselő történetet a szóban forgó téma kapcsán!
A Carnegie Mellon Egyetem készített egy felmérést, amely során adományokat gyűjtöttek éhező és nehéz körülmények között élő afrikaiak számára. A gyűjtésben résztvevőket két csoportra osztották, az egyik csoport statisztikákkal próbált hatni az emberekre, míg a másik egy megható történetet mesélt el Rokiáról, egy éhező afrikai lányról, akinek megmutatták a fényképét is. Azt a következtetést tudták levonni, hogy a szívbemarkoló történet sokkal hatékonyabbnak bizonyult.
Ebből is láthatod, ha történeteken keresztül próbálod meggyőzni az embereket, sokkal inkább számíthatsz pozitív reakcióra, mintha hideg számokkal próbálsz érvelni.