Hogy néz ki a Tesla egy BMW visszapillantójában?
Amint azt az írás elején mondtuk, nekünk a BMW jutna eszünkbe, ezzel együtt, a témánál maradva, ha pontosabbak akarunk lenni, az “i” szériát, és ezzel az iNext-et feltétlenül kiemelnénk. Egyelőre az új modell a BMW i8 következő generációjának koncepciója, amit a vállalat századik születésnapján mutattak be a nagyközönségnek. Az elektromos modell pontosan az az autó, amit senki nem hagyhat figyelmen kívül, mikor “elemes” járművekről beszélünk.
Természetesen, ha Ön egy másik gyártót, vagy egy másik modellt részesít előnyben, mi azt tiszteletben tartjuk. Nagy a valószínűsége, hogy Ön csak az autót, vagy a márkát tartja fontosnak, ameddig számunkra elengedhetetlen – munkánkból adódóan -, hogy egy szóban forgó gyártó gazdasági háttere, teljesítménye is megfelelő legyen.
Vessünk egy pillantást azokra a tényezőkre, melyek a két autógyártót megkülönböztetik, de ne kérjen tőlünk pontos számadatokat, mert nem az a célunk, hogy az egyiket sárba tapossuk, míg a másikat az egekig dicsérjük. Halkan jegyezzük meg, nagy a valószínűsége, hogy ez számok nélkül is sikerülni fog.
Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor
A következőkben a Tesla útját kell járnunk, mert a vállalat minden negyedéves bevételi jelentését négy főrészre osztja, míg a német cégnél ez sokkal részletesebben szokott történni. Több oka is lehet az amerikaiaknak a procedúrára, ne menjünk bele, a négy adat is több, mint amit jelen helyzetben szeretnénk közölni, hiszen mint mondtuk, nem égetni akarunk. Az első ilyen adat az úgynevezett nettó árrés, amely azt hivatott megmutatni, hogy egy cég az adott időszakban mekkora nettó nyereséget ért el. Ha megnézzük Teslát, arra a következtetésre jutunk, hogy a cég történetének legnagyobb veszteségét készül jelenteni, ezzel szemben a BMW nettó nyeresége 2013. óta megállíthatatlan, amely egyik legfontosabb tényezője a BMW i3 elektromos modell. Ha van nettó, akkor van bruttó árrés is, ami a bevétel és az eladott termékek előállítására fordított összeg különbségeként számolható érték. Ismét, a Tesla esetében az elmúlt évek legalacsonyabb eredményével találkozunk, míg a német vállalat az öt év alatt 10%-kal tudta ugyanezt az összeget növelni, amit az i3, és annak szupersztár testvére, az i8 hihetetlen eleganciával segített. A harmadik fő eleme a jelentéseknek a mérleg.
Annak érdekében, hogy a lehető legegyszerűbb legyen, fogalmazzunk úgy, hogy egy vállalat teljes gazdasági helyzetét mutatja meg a mérleg. Miközben úgy tűnik, hogy az amerikai “mágnásmiska” a 10 milliárd dolláros bankjegy rossz oldalán van, a BMW jól érzi magát, stabil szabad tőkével rendelkezik hosszú ideje. Nos, ha már megemlítettük a szabad tőkét, nyissuk is ki Pandora szelencéjét, és ismerkedjünk meg az utolsó kategóriával is. Atya Isten! Tesla abszolút nem rendelkezik felhasználható tőkével, ami annyit jelent, hogy egy masszív, de mondhatjuk azt is, hogy rekord negatív szabad tőke lesz itt a műsor vége. Ajjaj, ez így elég hülyén hangzik! Fogalmazzuk át! Rekord adóssággal állunk szemben. Németországban, a BMW folyamatosan tud, átlagosan 1,8 milliárd dollárt (igen, most ezt dollárban adtuk meg), évről-évre a cash flow-hoz adni, természetesen pluszos előjellel.
Mindkét vállalat hamarosan közzéteszi 2018. első negyedéves bevételeinek alakulását, a Tesla május másodikán, míg a BMW kettő nappal később, május negyedikén.
Jó helyen van a befektetésed? Tudd meg ITT!
A fent említett körülmények arra engednek bennünket következtetni, hogy Tesláéknál itt lesz az ideje, hogy Elon Musk előhúzza a Model Y nyuszit a kalapból, mindenkit ámulatba ejtő varázslattal. Ez volna az “Új, Izgalmas, Ámulatba Ejtő” faktor! Tisztázzuk, hogy mire gondolunk! Tegyük fel, hogy a konferenciahívás a fent említett nagyon gyenge gazdasági adatokat fogja taglalni. Nos, a beszélgetés valószínűleg egy temetési beszédbe fulladna. De az adatok helyett – és erre mi mérget is veszünk – Musk úr nagy elánnal és lelkesedéssel fogja bejelenteni, hogy a Model Y gyártása megkezdődik, a leendő tulajdonosok hamarosan küldhetik a foglalókat, amit mi június végére datálunk, mint az történt a Model 3 esetében. A bejelentés ezután újabb “szenzációs” fordulatot vesz majd (csak, hogy a dolog hiteles is legyen), miszerint a gyártás a nevadai Gigafactory-ban történik majd! CSODÁLATOS! Csak az Ön kedvéért írjuk ide – mert tudjuk -, nincs is másik opciója a cégnek, és ezzel a nagy izgalom el is illant. Ami a legfontosabb, a “vetítés” el fogja érni a célját és nem lesz túl sok számadat megemlítve, talán egyet leszámítva. Mennyi depozitot kell befizetni az új modellre, de engedje meg, hogy ebbe is belekössünk. Elon február 7-én azt mondta, hogy a Model Y mindössze 3-6 hónapot fog magára váratni, ebben a pillanatban viszont lassan elérkezik ez az időkeret, de pénz továbbra sincs a perselyben. Vajon ezért kell foglalót leraknia annak, aki szeretne Teslát venni? NEEEEM! Jelenleg 4 milliárd dollár kell neki ahhoz, hogy egyáltalán a megrendelt Model 3-asokat le tudja gyártani! Rendben, nem rakunk több fát a cég hátsója alatt égő máglyára, de azért még hozzáérintjük magasfeszültségű vezetékünkhöz. Ha jól számolunk, mire az első Model Y elkészül, több mint 20 hasonló modell már régen az aszfaltot fogja koptatni. Nincs több kérdés.
Meine Damen, Herren und Freunde!
Így fogja Harald Krüger nyitni a BMW konferencia hívását, de szeretnénk a német vállalatot más fényben megvilágítani, az adatok nem lesznek ködösítve, tehát amikor a kezünkben lesznek, Ön lesz az első, akit értesítünk! A saját mondandónk elé azért ide kell biggyesztenünk, hogy a következő becsléseink nagyon óvatosak lesznek, főleg nyereség terén!
Beleértve a gazdasági válság éveit is, a BMW átlagosan 7,11 eurós részvényenkénti bevételt ért el az elmúlt több mint tíz évben (miközben Tesla folyamatosan pénz vesztett). Ezzel az eredménnyel a német óriás simán ki tudja fizetni részvényeseinek – majdnem duplán -, a 2017-re bejelentett rekord, 4 eurós részvényenkénti osztalékot. 2018-ban a BMW 11,3 eurós részvényenkénti bevételt jósol, saját elvárása szerint. Tavaly december magasságában a részvény 80 euró körül volt, ez idén márciusban megismétlődött, ami véleményünk szerint mindössze a részvény valós értékének a 90%-a. Nézzük meg, hogy a részvényenkénti bevétel mellett milyen elképesztő dolgokat ért el a BMW! A cég összes forgalomban lévő részvényének darabszáma szinte semmit nem változott tíz év alatt, miközben eladásai durván megkétszereződtek, és az összes kiadás/bevétel adat bebetonozott stabilitást mutat. Már említettük az osztalékot. A BMW, szilárd forgótőke állományának köszönhetően pár év alatt eszméletlen módon tudta emelni osztalékát, és ez még nem minden! Pénzügyi részlege képes a legdrágább modellekre is fizetési ütemezést vállalni, ami egyet jelent azzal, hogy a tehetős ügyfelek száma folyamatosan emelkedik. Ha konnektorba dugott, elektromos autókról is említést teszünk, a BMW utcahosszal vezeti a versenyt Európában, és nem is oly sokára azt fogjuk Önnek mondani, hogy a BMW elektromos vezetékre rakott nyeregben lovagolja meg a világot, ami nemcsak az új iNext, de számos más eszméletvesztő modell érdeme lesz! A vállalat annyira flexibilis, hogy akár a Holdra dobva is képes bármilyen modellt összerakni helyben, alkalmazkodni az adott környezeti (gazdasági) feltételekhez, legyen az akár egy Trump elnök által a nyakába varrt vámrendelet. Tegyük hozzá, hogy az amerikai elnöknek nem sok esélye van a BMW-vel szemben (és ezt igazán kevesen mondhatják el magukról), mert a cég pontosan tudta, hogy mi a Fehér Ház célja: több autóexport. Akkor már csak annyit hadd mondjunk Önnek hogy, Amerika legnagyobb autóexportőre a BMW. Ennyi!
Forrás: gtc.news